معاون اول قضایی: دشمنان نظام سعی در ایجاد شبهه نسبت به روحانیت دارند

معاون اول قضایی: دشمنان نظام سعی در ایجاد شبهه نسبت به روحانیت دارند

روز جدید حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه گفت: دشمنان مردم و نظام با بهانه های مختلف سعی در تضعیف اعتقادات دینی مردم دارند و در صدد ایجاد شبهه نسبت به نظام هستند. روحانیت در جامعه».

معاون اول مشاور قضایی گفت: دشمنان مردم و نظام امروز با بهانه های مختلف سعی در تضعیف باورهای دینی مردم دارند و سعی در ایجاد بدبینی نسبت به روحانیت در جامعه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در روز تاسوعا و در جمع عزاداران حسینی در مسجد صاحب الامر (عج) تبریز با اشاره به واقعه غدیر و اصرار پیامبر(ص) بر واگذاری رسالت و رسالت خود از جانب خداوند گفت: حضرت عالی فرمود: «آن روز مردم به این موضوع توجه نکردند.» همچنان که امروز در برخی محافل دانشگاهی این موضوع را مطرح می کنند که واقعه غدیر در مقطعی از تاریخ اتفاق افتاده و گذشته است.

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه همه این سوالات در مورد بی توجهی به واقعه غدیر از سوی دشمن مطرح شده است، افزود: در حالی که حادثه غدیر و بحث امامت علاوه بر بحث تاریخی، یک بحث شرعی است. جنبه ای برای شیعیان داشته و اساس زندگی شیعیان بوده که متاسفانه امروزه به فراموشی سپرده شده است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: 60 سال همان مردمی که پیامبر را دوست داشتند در روز عاشورا در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و در آن مدت سعی کردند اهل بیت را منزوی کنند، بنابراین طبق رساله مرحوم. علامه طباطبایی در مورد امام علم با وجود 35000 روایت در مسائل حقوقی، حتی یک روایت وجود ندارد که از امام حسین در مورد یک امر شرعی، یعنی انزوا و مهجوریت اهل بیت سؤال شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام کم کم به جایی رسیدند که می گفتند کتابت حدیث حرام است و کلام علی را نباید به بهانه خلط نشدن با قرآن نوشت. حتي واعظ را مجبور كردند كه حضرت علي (ع) را روي منبرها لعن كند.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق ادامه داد: بحث جدایی اهل بیت از مردم و دین یکی از موضوعات اصلی است. آنچه در آن زمان اتفاق افتاد، امروز هم ادامه دارد. منشأ آن کسانی بودند که در زمان خلفا علیه امامان معصوم برانگیختند.

وی با اشاره به وقایع روز عاشورا خاطرنشان کرد: آنچه باعث تضعیف ارزش‌های اسلامی و وضعیت کنونی در زمان پیامبر اسلام شد این بود که در روز عاشورا در برابر امام حسین (ع) ایستادند. ع) مسئله رواج فحشا و بدخواهی در جامعه بود، شروع به گسترش فحشا و فسق در جامعه کردند.
معاون اول قوه قضائیه گفت: وقتی به امام حسین (علیه السلام) گفتند با یزید بیعت کن، ایشان فرمودند امثال ما امکان بیعت با یزید وجود ندارد و شعار مهم ایشان در راه کربلا این بود که ای شمشیرها! مرا نابود کن، اما دین، بگذار ما بمانیم.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) که در مکتب علی (ع) تربیت شده بود می توانست با یزید بیعت کند، گفت: امام حسین (ع) در سال 50 هجری قمری به امامت رسید و تا سال 60 هجری قمری چیزی نگفت اما در سال 60 هجری قمری. پس از مرگ معاویه و ظهور یزید دید که اگر سخنی نگوید دین از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق خاطرنشان کرد: امروز اتاق فکر دشمن در صدد برهم زدن وحدت و یکپارچگی مردمی است که پس از چند سال از نظام جمهوری اسلامی حمایت کرده اند و مهم ترین مشکل این است که آنها به هم ریخته اند. مسائل سیاسی با مسائل مذهبی سوالاتی برای تخریب دین شما

وی ادامه داد: دشمنان مردم و نظام امروز در صدد ایجاد شبهه نسبت به روحانیت در جامعه هستند و با بهانه های مختلف سعی در تضعیف باورهای دینی مردم دارند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: متأسفانه برخی محافل حسینی را به مجالسی تبدیل کرده اند که شایسته امام حسین (ع) نیست.

فرمود: خدا را شاکر باشید که پای شما را به این محافل و مجالس سنتی باز کرد تا اهل بیت (علیهم السلام) را با عشق و ارادت دعوت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید