معاون سازمان تبلیغات: دشمن از حوزه سیاسی به حوزه تحولات اجتماعی می‌رود، چون می‌داند بازی‌های دوم خرداد فایده‌ای ندارد/ زن، زندگی و آزادی سه شعار اصلی اسلام است.

معاون سازمان تبلیغات: دشمن از حوزه سیاسی به حوزه تحولات اجتماعی می‌رود، چون می‌داند بازی‌های دوم خرداد فایده‌ای ندارد/ زن، زندگی و آزادی سه شعار اصلی اسلام است.

روتر جدید حریزاوی گفت: اسلام در عرصه آزادی حرفی برای گفتن دارد، امروز دشمنان آزادی به ابتذال خلاصه شده و مدیون آزادی انسان هستند. حقیقت آزادی آنها اسارت است و اسلام می تواند آن را ثابت کند.

مراسم رونمایی از پوستر رویداد ملی سبک زندگی با حضور حجت الاسلام روح اله حریزاوی معاون سازمان تبلیغات اسلامی هفتم تیرماه در مجتمع فرهنگی شهدا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام روح الله حریزاوی معاون سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نخبگان فرهنگی باید فعالیت های سبک زندگی را جدی بگیرند. 10 سال از صدور این فرمان توسط رهبر انقلاب می گذرد که معظم له به سبک زندگی نخبگان توجه کردند و این ادبیات را وارد ادبیات گفتمانی انقلاب اسلامی کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در قیام اخیر به دنبال انقلاب جنسیتی هستند، گفت: وقتی دشمن آشکارا شعار خود را تغییر می دهد و از عرصه سیاسی به عرصه تحولات اجتماعی می رود چرا که می داند بازی دوم خرداد دیگر به درد نمی خورد. و مردم دیگر گول این بازی ها را نخواهند خورد. غذا نمی خورند بنابراین سعی کردند مردم را از جهتی دیگر فریب دهند و موضوع به معضلات اجتماعی مربوط می شود.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی زن، زندگی و آزادی را سه شعار اصلی اسلام عنوان کرد و گفت: اسلامی که پیامبرش دست بزرگ همسرش را می بوسد و او را سیده نساء العلمین اسلام معرفی می کند. که مکروهات اهل بیت را که مرکز آن است رد می کند، زن است و در اسلام است که زن باید عامل نهایی نهضت امامت و ولایت شود. دشمن با این سلاح وارد جنگ با اسلام شده است و این حرکت راهبردی او برای به چالش کشیدن فعالان فرهنگی در این عرصه است. بنابراین هر کاری که در حوزه زنان و خانواده انجام شده است باید چند برابر شود و شاهد نوآوری، خلاقیت و توسعه در این حوزه باشیم.

هزیراوی با اشاره به اینکه امروز دشمنان راه و رسم زندگی را تعریف می کنند، تصریح کرد: تا دیروز در جنگ نرم، دشمنان نامی از سبک زندگی نمی بردند، اما مشغول تغییر سبک زندگی و سلیقه مردم بودند. اما اکنون آن را آشکارا بیان می کنند و می گویند که همه فعالیت های زندگی و سبک زندگی ماست. ما این را به فال نیک می گیریم زیرا اسلام در حوزه سبک زندگی حرف های زیادی برای گفتن دارد. دشمن در این فتنه به سرعت ظالم شد، اگر دشمن دلسوز بود باید در این زمینه وارد گفتگو می شد.

وی ادامه داد: اسلام در عرصه آزادی حرفی برای گفتن دارد. امروز دشمنان آزادی آن را به ابتذال تقلیل داده اند و مدیون آزادی انسان هستند. حقیقت آزادی آنها اسارت است و اسلام می تواند ثابت کند که آزادی غرب یک اسارت ناخواسته در تحولات اجتماعی است.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی به حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ بینش ها و رفتارهایی است که منجر به عمل می شود. بحث سبک زندگی نیز در این منظومه فکری معنا پیدا می کند و نمی توان از سبک زندگی صحبت کرد اما فرهنگ را نادیده گرفت.

حریزاوی به نخبگان اندیشمندان اشاره و تصریح کرد: کار اندیشیدن کار بزرگی است و باید به دست صاحبان خرد انجام شود و مبتنی بر قدرت و سیاست نباشد، بلکه اندیشمندان باید متفکران را رهبری کنند. اقدامات انجام شده توسط اتاق فکر سبک زندگی در خور تحسین و حمایت است.

دیدگاهتان را بنویسید