معاون نظام پزشکی تهران: 30 پزشک در تجمع روز چهارشنبه دستگیر شدند/ اکثر بازداشت شدگان آزاد شدند

معاون نظام پزشکی تهران: 30 پزشک در تجمع روز چهارشنبه دستگیر شدند/ اکثر بازداشت شدگان آزاد شدند

روزنامه هم میهن نوشت: اسدی معاون سازمان نظام پزشکی تهران می گوید روز چهارشنبه هفته گذشته حدود 30 نفر از جامعه پزشکی در تهران دستگیر و بیشتر آنها آزاد شدند.

یکی از باقیمانده ها باید آزاد شود: «طبق قولی که به ما دادند گفتند تا آخر دوشنبه این افراد آزاد می شوند. «آنها از جمله گروهی بودند که مقامات امنیتی می خواستند اطلاعات بیشتری از آنها به دست آورند، بنابراین بیشتر از بقیه افراد در بازداشت سپری کردند.

وی با بیان اینکه کمیته ای برای نظارت بر وضعیت مشمولان فعال شده است، گفت: این کمیته به سرپرستی دکتر هوردمند معاون نیروی انتظامی نظام پزشکی بر وضعیت مشمولان نظارت دارد. این کار برای همه زندانیان کشور برای حفظ حقوق جامعه پزشکی انجام می شود. البته این پیگیری ها مربوط به همه بازداشت شدگان است. به هر حال غیر از چهارشنبه، در روزهای دیگر هم پزشکان دستگیر می شوند. تمامی این اطلاعات در حال جمع آوری است و تا پایان هفته اعلام خواهد شد. مکاتبات لازم با سازمان نظام پزشکی استان در این زمینه انجام شده است.

بر اساس پیام وی، پلیس نظام پزشکی با دادستانی در تماس است و آمارهای اعلامی در این راستا وجود دارد که در حال اصلاح است. علاوه بر این مشکل، نظام پزشکی شهرستان ها نیز به تنهایی با مشکل مقابله می کند.

شوراهای پزشکی در شهرستان ها و شوراهای هماهنگی مستقر در مراکز مناطق این موضوع را به صورت میدانی بررسی می کنند. وی در مورد تعداد قربانیان حوادث روز چهارشنبه نیز گفت که از تعداد مجروحان اطلاعی ندارم و به آنها اطلاعی نداده اند.

دیدگاهتان را بنویسید