معاینات دوره ای کلید حفظ بینایی در برخی از بیماران است


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809520

اکبری گفت: مشکلاتی در چشم پزشکی وجود دارد که معمولا برای حفظ بینایی فرد معاینه و معاینه و پایش می شود و از این رو باید معاینات دوره ای انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبری متخصص چشم در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی بیان کرد: مشکلاتی در چشم پزشکی وجود دارد که معمولا برای حفظ بینایی فرد بررسی و بررسی و پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه امتحان برای برخی افراد اهمیت ویژه ای دارد، گفت: افراد به دو گروه مختلف کودکان و بزرگسالان تقسیم می شوند.

اکبری گفت: کودکانی که نارس به دنیا می آیند باید به صورت دوره ای برای محافظت از چشم معاینه شوند تا در صورت نیاز در جایی اقدام شود.

این متخصص چشم ادامه داد: معاینات دوره ای در کودکان بزرگتر که دارای ناهنجاری انکساری یا تنبلی چشم هستند انجام می شود، چرا که تنبلی چشم تا هشت سالگی قابل درمان است و مراقبت به موقع به حفظ سلامت انسان کمک می کند.

وی بیان کرد: در بزرگسالان در برخی شرایط یکی از بیماری های غدد درون ریز است که شایع ترین آن دیابت است و این افراد باید به صورت دوره ای با توجه به شرایط و شدت بیماری از سه ماهگی، شش ماهگی معاینه شوند. به یک بار در سال.”

اکبری گفت: زنان مبتلا به دیابت در دوران بارداری یک بار قبل از بارداری، در سه ماهه اول، در سه ماهه دوم، در بدو تولد و سه هفته پس از تولد معاینه چشم انجام دهند که باید انجام شود.

این متخصص چشم خاطرنشان کرد: افرادی که از برخی داروها به ویژه کورتون های موضعی دور چشم و کورتون های سیستمیک استفاده می کنند، در این افراد فشار خون بالایی دارند و باید فشار چشم آنها بررسی شود.

وی روماتیسم مفصلی را از دیگر گروه هایی عنوان کرد که نیاز به معاینات دوره ای چشم دارند و گفت: این افراد داروهای ضد مالاریا مصرف می کنند و باید به صورت دوره ای معاینه شوند زیرا این داروها شبکیه چشم را تحت تاثیر قرار داده و باعث از دست دادن دائمی بینایی می شود.

اکبری افزود: فشار خون بالا ربطی به فشار داخل چشم ندارد اما فشار بالای 20 می تواند باعث خونریزی شبکیه شود و بهتر است معاینه چشم پزشکی انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید