معترضان اروپایی خواستار لغو تحریم ها علیه روسیه شدند


ساعت: 20:26
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901988

معترضان به افزایش قیمت ها و بحران انرژی در برخی از پایتخت های اروپایی تظاهراتی برگزار کردند و خواستار لغو تحریم های غرب ضد روسیه و دسترسی به نفت و گاز روسیه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روز شنبه (8 اکتبر) در بسیاری از شهرهای اروپایی تظاهرات علیه افزایش قیمت ها و بحران انرژی برگزار شد.



ساکنان برلین، پایتخت آلمان، در مقابل بوندستاگ (پارلمان این کشور) تجمع کردند و خواستار اقدام علیه افزایش قیمت‌ها شدند. معترضان آلمانی همچنین خواستار لغو تحریم های غرب از جمله تحریم های دولت خود علیه روسیه شدند که به بحران انرژی در قاره اروپا دامن زده است و دسترسی به انرژی.

شهروندان آلمانی که کشورشان بیش از سایر کشورهای اروپایی به گاز روسیه وابسته است، روی یکی از بنرها نوشتند من گاز و نفت روسیه را می خواهم.

تظاهرکنندگان در مرکز وین، پایتخت اتریش نیز خواستار کاهش قیمت ها، لغو تحریم ها علیه روسیه و دوستی با مسکو شدند.

در پراگ، پایتخت جمهوری چک، معترضان به عدم حمایت دولت از مردم در بحبوحه کاهش شدید استانداردهای زندگی اعتراض کردند.

در رم، پایتخت ایتالیا، اتحادیه‌ها نیز اعتراضاتی را علیه افزایش قیمت‌ها، تورم و تعرفه‌های انرژی برگزار کردند.

بحران انرژی در اروپا به دلیل تحریم روسیه و کاهش عرضه گاز طبیعی به این کشور شدت گرفت. برخی از مقامات اروپایی، از جمله اولاف شولز، صدراعظم آلمان، علیرغم حمایت اروپایی ها از اوکراین در جنگ با روسیه و تحریم هایی که در راستای این حمایت علیه روسیه اعمال کرده اند، پوتین از موضوع صادرات انرژی برای ایجاد شکاف در این کشور استفاده می کند. اتحادیه اروپا متهم شد

پس از گذشت شش ماه از آغاز جنگ در اوکراین، مسکو به تدریج صادرات گاز خود به اتحادیه اروپا را کاهش داد. این کاهش به حدی رسیده است که شرکت روسی گازپروم اخیرا اعلام کرده است که صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله گاز نورد استریم 1 را به طور کامل متوقف می کند.

در حالی که کشورهای غربی به شدت در تلاش برای یافتن جایگزین مناسب برای گاز روسیه هستند، مسکو شرایط اقتصادی نسبتا خوبی را پشت سر می گذارد. وال استریت ژورنال در گزارش اخیر خود نوشت که روسیه به لطف افزایش شدید تقاضای نفت از سوی برخی از اقتصادهای بزرگ جهان، توانسته حجم صادرات نفت خود را تقریبا به سطح قبل از تحریم های غرب و درگیری نظامی با این کشور افزایش دهد. اوکراین. از سوی دیگر افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی که به حدود 100 دلار در هر بشکه رسید، منجر به افزایش شدید درآمدهای نفتی روسیه شد.

سخنگوی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه تاکید کرد که مقامات اروپایی با شرکای بین المللی خود برای مقابله با بحران انرژی همکاری می کنند. این مقام اروپایی گفت: زمستان آینده به دلیل جنگ روسیه و اوکراین با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا هشدار داده است که ماه های آینده برای اتحادیه اروپا تعیین کننده خواهد بود. وی در ادامه سخنان خود گفت: زمستان سختی در پیش داریم و شش ماه آینده سرنوشت ساز خواهد بود. اگر از بحران عبور کنیم و وحدت خود را حفظ کنیم و توازن نظامی ادامه یابد، تا بهار در وضعیت بهتری خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید