معضل دفن بی رویه زباله در دهداش و وعده های توخالی مسئولان


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903858

اگر این طلای کثیف به درستی تفکیک و در کارخانه بازیافت زباله های شهر ایجاد شود، نه تنها برای محیط زیست مضر نیست، بلکه در مرحله بازیافت مقدار زیادی از آن به چرخه بازگردانده می شود و این به کاهش ضایعات کمک می کند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس؛ یکی از مشکلات زیست محیطی که با رشد شهرنشینی در جامعه پدیدار می شود، عدم مدیریت صحیح پسماند و دفن و دفع غیربهداشتی و مضر این طلای کثیف است.

گاهی هنگام عبور از جاده دهشت تولیان دود غلیظی در این نقطه از شهر دیده می شود و با نزدیک شدن به آن حجم زیادی زباله و زباله نیز جلب توجه می کند اما متاسفانه به جای تفکیک زباله به نظر می رسد زباله ها برای زباله سوزانده شده است.

اگر این طلای کثیف به درستی تفکیک و در کارخانه بازیافت زباله های شهر ایجاد شود، نه تنها برای محیط زیست مضر نیست، بلکه در مرحله بازیافت مقدار زیادی از آن به چرخه بازگردانده می شود و این به کاهش ضایعات کمک می کند. .

زباله سوزی اگرچه مشکل جدیدی نیست اما سال هاست که در دهداش اتفاق می افتد و لازم است برای جلوگیری از زباله سوزی و زباله سوزی تفکیک زباله در اولویت قرار گیرد.


92a162c3 a736 4385 9b5e 2ef309f4f179 خبر خاکستری

با این تفاسیر امام جمعه دهدشت بارها در خطبه های نماز جمعه خطاب به اولیای دم با اشاره به اینکه دپوی زباله در دهدشت سلامت مردم و روستاهای اطراف را تهدید می کند و چه کسانی باید این مشکل را حل کنند؟ وی گفت: مدیران مربوطه بنشینند و مکانی را برای تخلیه زباله و تفکیک اصولی آن مشخص کنند.

حجت الاسلام علی وحدانی فر خسارات ناشی از دود ناشی از سوزاندن زباله ها را غیرقابل جبران دانست و افزود: تنفس مردم سخت است. خیلی ها شعار می دهند، ما محل را سامان می دهیم. خواننده ها اهل این حوزه و این حوزه هستند!»

شهردار دهدشت همچنین در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس با اشاره به اینکه روزانه بیش از 90 تن زباله در کهگیلویه تولید می شود، گفت: تولید روزانه زباله در این شهرستان 70 تن است و 20 تن زباله از روستاهای اطراف وارد دهدشت می شود. سایت هر روز


a4d69b41 4af1 4eb5 a376 876c00ecd96d خبر خاکستری

نکویی با اشاره به اینکه میزان زباله تولیدی دهدشت نسبت به جمعیت آن شهر زیاد است، افزود: دفع سنتی زباله مشکلاتی را برای محیط زیست ایجاد کرده و سلامت مردم منطقه را به خطر انداخته است.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه در این خصوص به صبح زاگرس گفت: احداث کارخانه بازیافت یکی از راهکارهای مهم برای حل معضل زباله و پسماند است که نیازمند عزم جدی است تا سرمایه گذاران بخش خصوصی بتوانند در این مهم مشارکت کنند. .

عبدالعزیز موسوی افزود: سرمایه گذاری در احداث کارخانه زباله منجر به انباشت سرمایه شده و از سوی دیگر خدمت بزرگی برای رفع آلودگی های زیست محیطی در این شهرستان است.


18b6871c 97da 4e4a 978e 4717973e5aac خبر خاکستری

جمع آوری و دفع زباله یکی از مهمترین وظایفی است که از قدیم الایام بر عهده شهرداری بوده است و میزان مکانیزه شدن سیستم جمع آوری و دفع زباله هم در ارزیابی توسعه شهری و هم بر سلامت جامعه تاثیر مستقیم دارد. .

از این رو انتظار می رود مدیریت شهری دهدشت معضل زباله را در وسعت و قد شهر ببیند و برای حل این معضل بزرگ راهکارهای بزرگ و دائمی ارائه دهد. موضوعی که با توجه به ارزش ضایعات موجود در شهر که به آن طلای کثیف می گویند، با ساماندهی صحیح موضوع می توان از جمع آوری مناسب از درب منزل اطمینان حاصل کرد و شاهد روند کارشناسی بازیافت تمامی از آنها به صورت اصولاً در زباله های خشک و مرطوب باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید