معلم و تغییر مسیر زندگی دانش آموزان; درخواست معلمان باید در نظر گرفته شود


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836097

روز معلم یادآور روزهایی است که معلمان برای نسل های آینده تلاش می کنند تا زیرساخت های پیشرفت کشور را درک کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، 12 تا 28 اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته معلم نامگذاری شده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در 13 اردیبهشت 1358 توسط گروه فورکان، این روز به نام روز معلم نامگذاری شده است.

معلمان جایگاه ویژه ای در جامعه دارند. آنها استعدادهای کودکان و نوجوانان را کشف و هدایت می کنند. و فرزندان یک سرزمین را شهروندانی مسئول می سازند که آینده جامعه را رقم می زنند. معلمان راه درست را به کودکان نشان می دهند و آنها را آماده می کنند تا شهروندان بهتر و افراد بهتری باشند. معلمان به فرزندان ما می آموزند که چگونه با بزرگترین مشکلات زندگی کنار بیایند و به راحتی با آنها کنار بیایند. نکته مهم دیگر برای معلم این است که دانش آموزان، به ویژه کودکان، اغلب معلمان مورد علاقه خود را به عنوان فرد ایده آل روی زمین می یابند. او را می شناسند و تا آخر عمر از او الگو می گیرند.

امروز معلمان باید در جایگاه ویژه ای قرار گیرند چرا که تربیت نسل های آینده در دست معلمان است و این قشر از جامعه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


معلمان جایگاه ویژه ای در جامعه دارند

رضا احمدی یکی از شهروندان چاردوولی در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: معلمی کار انبیا است و معلمان عزیز و مورد احترام جامعه هستند.

وی افزود: در سال های اخیر اپیدمی کرون باعث افت کیفیت آموزشی شده است، اما برخی معلمان برای جبران افت کیفیت آموزشی تلاش زیادی برای ارتقای سطح تحصیلات دانش آموزان انجام داده اند.

احمدی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که برای دستیابی به آینده کشور نیازمند آماده سازی نسل های آینده برای مشاغل هستیم که این امر مستلزم برآوردن نیازهای معلمان است.


369e5ccf 5905 4852 a55c 9465ca76d80b خبر خاکستری


معلمان برای تغییر در نسل های آینده تلاش می کنند

احمد منت نیا یکی از معلمان ایلامی در گفت و گو با ایلام بیدار گفت: معلمان تمام تلاش خود را برای اعتلای جامعه و پیشرفت نسل های آینده می کنند.

وی افزود: البته معلمان وضعیت اقتصادی خوبی ندارند و انتظار می رود مسئولان برای این قشر برنامه داشته باشند.

منتنی گفت: معلمان با وجود شرایط سخت سال گذشته تمام تلاش خود را برای متحول ساختن نسل های آینده برای ایفای نقش در رسیدن به قله های پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی به کار بسته اند.


الزامات معلمان برآورده شده است

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: مجلس با اجرای قانون رتبه بندی به دنبال رسیدگی به وضعیت معلمان است.

وی افزود: معلم از جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار است که به زیرساخت های تحول واقف است.

فلاحی گفت: امروز نیازمند توجه به وضعیت معلمان هستیم و دولت و مجلس همکاری خوبی برای حل مشکلات معلمان دارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع افت کیفیت آموزشی یکی از موضوعاتی است که آموزش و پرورش باید برای ارتقای کیفیت آموزش برنامه ریزی کند.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید