«مقاله تحول دولت»/ ضرورت ارتقای فرهنگ اداری به زودی منتشر می شود

به زودی منتشر خواهد شد

روز جدید رئیس جمهور با تاکید بر لزوم ارتقای سطح فرهنگ سازمانی در ادارات گفت: اولین ویرایش سند تحول دولت به زودی منتشر می شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه مسئولان باید برای اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های جدید تلاش کنند، گفت: باید زمان «تصمیم‌گیری» و «زمان» اجرای تصمیم‌های مردم تبیین شود. اگر مدیران برای تصمیم گیری نیاز به زمان دارند، زمان را تعیین و اعلام کنند تا مردم سردرگم نشوند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ عمومی و فرهنگ سازمانی گفت: یکی از زمینه های نارضایتی مردم، عدم احساس مسئولیت در برخی کارکنان است.

رئیسی گفت: مردم وقتی به ادارات مراجعه می کنند و با بی مسئولیتی و دلسوزی مواجه می شوند ناامید می شوند، بنابراین «مسئولیت»، «انضباط اداری» و «فرهنگ سازمانی» باید در عمل تغییر کند. تصمیمات باید علمی و دانش محور باشد. امید آفرینی در مردم با حرف و برنامه انجام نمی شود، بلکه عمل و عمل در دل انسان امید ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: ساماندهی مسائل اداری و کارگری و جذب مدیران باید مباحث نظری و دانش بنیان را در این حوزه اجرا و اجرا کند.

رئیس جمهور بیانیه «گام دوم انقلاب» را سند مهمی خواند و گفت: این سند واقع گرایی و حکمت دارد و به چشم انداز تمدن نوین اسلامی و سیاست های کلی نظام می پردازد و گفتمان خوبی دارد. با این سند و مشخص کنید که برای اجرای این سند چه اقداماتی باید انجام دهید.

رئیسی با اشاره به نهایی شدن سند تحول دولت گفت: ویرایش اول سند تحول که قبلاً برای وزرا ارسال شده بود منتشر می شود و تصمیمات از جمله بودجه 1401 بر اساس این سند خواهد بود. “

دیدگاهتان را بنویسید