مقامات به ادبیات عمومی در مورد حفاظت غیرفعال / غفلت دسترسی دارند که هزینه بر است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا بهرامی همزمان با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارتقاء، پویایی و تقویت مولفه های امنیت ملی از اهمیت و توجه مضاعف برخوردار است. به پدافند غیرعامل و دفاع. زمینه ها اعم از اقتصادی، علمی و فرهنگی و … منجر به توسعه پایدار، تاب آوری و مقاومت می شود.

عضو کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل استان افزود: اگر مدیران ارشد استان به درک مشترکی از اهمیت پدافند غیرعامل نرسند و اقدامات مناسبی برای کمال آن انجام ندهند. بدون شک در معرض آسیب و تهدید قرار خواهد گرفت.

وی گفت: رهبر فرزانه و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در اهمیت این موضوع فرمودند: «حفاظت غیرعامل مانند ایمن سازی بدن انسان است. ما را از درون محافظت می کند، یعنی حتی اگر دشمن حمله کند و مزاحم شود و بزند، کار نمی کند. این نتیجه این پدافند غیرعامل است.

بهرامی گفت: خدا را شاکریم که با توجه به تدابیر و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری این حوزه در شرف نهادینه شدن است و کمیته پدافند غیرعامل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز با جدیت و کمک به این موضوع رسیدگی کرده است. شبکه نخبگان انقلابی، مبلغان و تشکل های مذهبی: هم قرآن مؤثر و هم استفاده حداکثری از ظرفیت تبلیغات محیطی و تولید انبوه محتوای چندرسانه ای توانسته است در نهادینه شدن فرهنگ و گفتمان عمومی برای این سیاست ها و اقدامات و همچنین برای اهداف پیشرفت، برنامه های حفاظت غیرعامل متعارف.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان در پایان، عمده مشکلات مفهوم پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی را مدیریت ضعیف برخی دستگاه ها در استفاده بهینه از منابع و اعتبارات، انبوه گروه ها دانست. وی وجود راهکارهای مناسب در اجرای مفهوم حفاظت غیرعامل را ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید