مقاومت خبرگزاری دولتی در برابر استیضاح وزیر برای گرانی خودرو

مقاومت خبرگزاری دولتی در برابر استیضاح وزیر برای گرانی خودرو

روز جدید : خبرگزاری حکومتی در گزارشی با عنوان «پشت صحنه تلاش یک نماینده برای استیضاح وزیر صمت» که ساعاتی بعد آن را حذف کرد، از لطف الله سیاهکلی، نماینده قزوین، تنها دنبال کننده استیضاح نام برد.

اگرچه نامی از این نماینده برده نشده است، اما در بخشی از گزارش ایرنا با عنوان «نماینده ای که شاسی بلند می خواهد» از او یک سال و نیم پیش نام برده شده که البته به خاطر او ذکر نشده است.

سیاهکلی شهریور 1395 در پاسخ به طرح دریافت دناپلاس از نمایندگان مجلس گفت: برای رفتن به مناطق کوهستانی و روستایی شاسی بلند می خواهم. اگر این خودرو را بفروشم، نمی توانم با 400 میلیون تن بیشتر، شاسی بلند بخرم.» [ایلنا]

اما ایرنا از ارائه وزارت صمت دفاع کرد و برای سیاهکلی نوشت: نبود. این سوال دلیل دیگری بر علاقه شخصی نماینده مورد نظر به طرح استیضاح وزیر صمت است. بنابراین تردیدی وجود ندارد که خبر استیضاح وزیر صمت که اغلب از سوی نماینده ویژه و چند رسانه مطرح می شود، بیشتر دنبال منافع شخصی خاص است تا حقوق بشر. حال این سوال مطرح می شود که آیا این طرح استیضاح از تکلیف قانونی ناشی می شود یا اهداف خاصی را دنبال می کند و آیا همکاران وی در مجلس می دانند که استیضاح تعقیب کننده پیشاپیش و در جستجوی عجیب سهام به دنبال تعیین یکی از بستگان است؟ – آیا ایشان از معاونان وزیر صنعت بودند؟

سیاهکلی: گران شدن خودرو فایده ای ندارد

سیاهکلی چهارم فروردین با بیان اینکه در سال جدید استیضاح وزیر صمت را دنبال می کنیم، گفت: مهمترین دلیل درخواست نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت مشکلات در حوزه صمت است. ماشین ها.”

یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با ایلنا درباره تصمیم نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر صمت گفت:

«تعداد امضاها برای استیضاح وزیر صمت بیش از حد لازم و مجاز است و در ابتدای سال جدید استیضاح وزیر صمت را پیگیری خواهیم کرد.

دلیل اصلی درخواست نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت، مشکل در حوزه خودرو است. ارزیابی عملکرد وزیر صمت در سایر حوزه ها زمان بیشتری می برد اما دلیل اصلی موافقت نمایندگان مجلس با استیضاح وزیر صمت مشکل ایجاد شده در صنعت خودرو است. در حال حاضر هیچ اظهارنظری درباره عملکرد وزیر صمت در سایر حوزه ها وجود ندارد و فکر می کنیم هنوز زود است که در این زمینه اظهار نظر کنیم.

مهم ترین محور استیضاح افزایش قیمت خودرو است. وزیر صمت باید مسئول افزایش قیمت خودرو و مشکلات این حوزه باشد.

در حالی که مردم برای ثبت نام برای خرید خودرو تلاش می کردند، با جهش قیمت خودرو مواجه شدند. این افزایش قیمت خودرو منطقی نیست و مردم از این وضعیت ناراضی هستند و تصمیم برای افزایش قیمت خودرو غیرکارشناسی است.

ساختار صنعت خودرو در کشور ما درست نیست و مردم خودروهای تولید داخل را چندین برابر قیمت جهانی خریداری می کنند. یکی از مهم ترین برنامه هایی که آقای فاطمی امین برای کسب رای اعتماد مطرح کرد، ارتقای کیفیت خودروهای داخلی بود که تاکنون هیچ اقدامی برای اجرای این برنامه صورت نگرفته است.

«همانطور که گفتم مهمترین دلیل درخواست نمایندگان صمت برای استیضاح مشکلات ایجاد شده در بحث خودرو است، اما دلیل دیگر درخواست وزیر صمت برای استیضاح نحوه نظارت بر واگذاری معادن است. “

دیدگاهتان را بنویسید