مقبولیت مهاجرین در استان تهران بسیار بالاست/51 درصد مردم تهران رانت نشین هستند


ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911083

شهردار تهران با اشاره به توسعه هشینشی گفت: استقبال از مهاجران در استان تهران بسیار بالاست; اما مهاجرت به تهران در سال گذشته 34 هزار نفر بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم امضای 5 تفاهم نامه برای ساخت 150 هزار واحد مسکونی اظهار داشت: از ابتدای ورودمان توجه ما این بود که همه چیز در شهر تهران به عهده ماست.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما یک دستگاه نظامی هستیم که با اتکا به اسلام و با رهبری ائمه انقلاب و با حضور عظیم و فداکاری مردم به میدان آمدیم.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: همه شیاطین جمع شدند و تجربیات خود را جمع کردند اما مردم با دشمن همراه نشدند که این نشان دهنده عظمت انقلاب اسلامی است.

زاقانی با اشاره به عظمت مردم و موقعیت آنها تصریح کرد: عزت نظام اسلامی و مشروعیت آن مدیون اسلام است و مردم سالاری دینی از متن دین حذف شد.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز مردم و کشور تحت فشار هستند که بخشی از آن به دلیل فشار مستقیم کمبود مسکن است و یک نظر غالب است که سعی می کند تهران را برای اداره گران کند.

وی گفت: نتیجه این نگاه نادرست این است که مسکن به بلای جان مردم تبدیل شده و 51 درصد از مردم تهران مستاجر هستند و نه اجاره بها کنترل می شود و نه قیمت ملک محدود می شود.

زاکانی با اشاره به توسعه مناطق مسکونی، تصریح کرد: استقبال از مهاجران در استان تهران بسیار بالاست; اما مهاجرت به تهران در سال گذشته 34 هزار نفر بوده است.

شهردار تهران همچنین گفت: تولید اولین مشکل کشور است که گره گشایی از اقتصاد را می زند و اشتغال در حال حاضر مشکل ساز است و متأسفانه عدم استقلال اقتصادی ما را از برخی جهات محدود می کند.

و افزود: ما سال گذشته از موضع گره گشایی از اقتصاد کشور وارد اقتصاد کشور شدیم و در مقوله معتادان متجاهر از یک سال پیش دو ماه و 13 روز زیر بار نرفت اما در این مدت ساماندهی کردیم. سه هزار معتاد به مواد مخدر

زاکانی خاطرنشان کرد: مدیریت ما یک مدیریت تعاونی است و بر این اساس در کنار سایر نهادها در حوزه اجتماعی و مسکن قرار گرفتیم.

شهردار تهران همچنین گفت: در کمیسیون ماده 5 تصویب کردیم که کارگروهی برای سنجش زمین های مدارس تشکیل شود و با توجه به اینکه بیشتر فرسوده هستند، سرانه های آموزشی را مورد نیازسنجی قرار داده و بر این اساس ساخت و ساز انجام شود. یک مجتمع

وی ادامه داد: ظرفیت بخش خصوصی را در کنار ظرفیت دولت قرار دادیم و خوشبختانه امروز درک پادگان جی کامل شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است. تفاهم برای تولید سلاح تکمیل شد، مجوز صادر شد و قیمت آن مشخص شد.

زاکانی با بیان اینکه میزان سهام در تفاهم نامه 6 مشخص شد، اظهار کرد: تفاهم نامه دوسان تپه مشخص شد و تفاهم نامه هایی در خصوص موارد باقیمانده و تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان منعقد شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: یکی از تفاهم نامه هایی که با بخش خصوصی منعقد شد جلسه صبح امروز ایشان بود، ظرفیت داخلی محاسبه شد و مقرر شد از ماه آینده عملیات اجرایی آغاز شود و هر دو روز یک طبقه ساخته و ارتقاء یابد. اکنون به مدت یک سال با کیفیت قابل توجهی عرضه شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال تحقق معماری و شهرک سازی ایرانی اسلامی هستیم، گفت: به خدای بزرگ قول می دهیم که خدمتگزار شما و مردم باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید