مقرر شد حداکثر ظرف مدت 60 روز قانون جامع حمایت از ایرانیان تدوین شود

ساعت: 18:29
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796252

وزیر امور خارجه با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست رئیس جمهور گفت: کارگروه قضایی ما با همکاری کمیسیون امنیت ملی موظف شد ظرف 60 روز قانون جامع حمایت از ایرانیان را تدوین کند. برای آوردن آن به دادگاه.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پایان جلسه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: از این دیدار بسیار خرسند هستم. نشست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور از آنجایی که دولت سیزدهم یک دولت عملگرا است، تحقیقات ما در چهار ماه گذشته به این نتیجه رسیده است که حضور برخی وزرا و روسای سازمان ها و نهادهای ایرانی در شورای عالی ایران ضروری است. ساختاری از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که به حل مشکلات ایرانیان خارج از کشور و پیگیری آنها کمک خواهد کرد.

وی افزود: کارگروه قضایی ما با همکاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی موظف شد ظرف 60 روز قانون جامع حمایت از ایرانیان را تدوین و به دادگاه ارائه کند. این قانون به حقوقدانان کمک می کند تا با این امر روبرو شوند، کار را آسان تر کنند و وظیفه خود را در قبال مشکلاتی که باید دنبال کنند، بدانند.

وزیر امور خارجه گفت: توسعه و گسترش زبان فارسی موضوع دیگری بود که به آن پرداخته شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه در ایران بنیاد سعدی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما و دستگاه های متولی این کار (توسعه و گسترش زبان فارسی) گفت: یکی از دغدغه های ما این است که نسل جدید ایرانیان در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند و در ماه های اخیر حتی مجبور شده ایم سیستم های کنسولی وزارت امور خارجه را برای ایرانیان دوزبانه کنیم، زیرا متأسفانه برخی از نسل جدید ما ایرانیان از نوشتن به زبان فارسی دست کشیده اند و مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده اند. انجام داده است.

امیرعبداللهیان یکی از موضوعاتی که در قانون جامع حمایت از ایرانیان به آن پرداخته می شود، تعیین وضعیت ایرانیان مضاعف برشمرد و افزود: در قانون فعلی ما موانعی در این زمینه وجود دارد و از جمله مواردی است که به آن پرداخته شده است. ما امیدواریم که ادامه دهیم دو موضوع وجود دارد که می‌توانیم روی آن تمرکز کنیم. یکی موضوع صدور کارت ملی برای ایرانیان 15 ساله است. همکاران من این سازوکار را در اختیار وزارت امور خارجه قرار داده اند و در روزهای آینده به روشی جدید و بدون نیاز به دریافت کارت ملی، دریافت اطلاعات از ایرانیان را آغاز خواهیم کرد. زیرا برای تراکنش ها و امور بانکی به این کارت نیاز دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: از ساعت هشت صبح امروز (چهارشنبه) در سامانه گل میخک وزارت امور خارجه محیط را به عنوان تردد در نظر گرفتیم که اگر برای ایرانیان خارج از کشور سخت نیست، می توانند با کمترین اطلاعات بپرسند پس از ورود به ایران می توانند به راحتی از کشور خارج شوند یا خیر و ما حداکثر ظرف مدت 10 روز به آنها پاسخ خواهیم داد و وزارت امور خارجه تضمین می کند که ایرانی ها به راحتی می توانند به کشور خود سفر کنند. آنها می توانند این سفر را نه یک بار، بلکه ده ها بار در سال تکرار کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید