در تدوین طرح جامع آبرسانی باید قانون و عدالت را در نظر گرفت


ساعت: 22:36
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854788

رئیس جمهور گفت: حل مشکلات آب نیازمند برنامه ریزی جامع برای استفاده از آب شرب، صنعت و کشاورزی است و در تدوین این طرح باید عدالت، قانون و اولویت در نظر گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی امشب در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ظرفیت های زیادی دارد که به شرط احیای این ظرفیت ها مشکل بیکاری را حل می کند.

رئیس جمهور ادامه داد: کارها باید با حضور چهره های با انگیزه، متفکر و موثر پیش برود، زیرا مهم این است که مدیری که در ادارات کار می کند چقدر انگیزه داشته باشد و به فکر مردم باشد.

کاهش فقر و بیکاری با حکومت جهادی امکان پذیر است

رئیسی گفت: آمار فقر و بیکاری در این استان نشان می دهد که کاهش این موارد و دغدغه های خانوادگی نیازمند اقدام جهادی مدیران است.

مدیری که انگیزه ای برای تغییر ندارد باید به حاشیه رانده شود

وی گفت: از نظر اولویت ها به این سفر آمدیم.

رئیس جمهور گفت: نیروهای فرسوده باید با جهادگران جایگزین شوند تا راندمان کاری بهبود یابد.

وی با بیان اینکه مدیران جهادی باید کار را شروع کنند و آن را به فردا موکول نکنند، ادامه داد: حل شد، شرمنده مردم هستم، اما مردم این منطقه روحیه قدرشناسی بالایی دارند که تا کنون بر این نظام باقی مانده است.

ساخت مدرسه مورد نیاز عشایر

رئیسی با بیان اینکه مردم عشایر و بختیاری ما مدرسه ندارند، گفت: مردم این مناطق مستعد هستند اما ترک تحصیل کردند و خواستار ساخت مدرسه در مدارس ابتدایی و راهنمایی شدند.

وی با بیان اینکه به تعویق انداختن کارها بلای جان است، گفت: مدیران باید بدون هیچ رسوایی همه موضوعات مطرح شده در دولت را پیگیری کنند، زیرا مردم باید احساس کنند در این دولت کار متفاوتی انجام شده است.

آب باقیمانده را به درستی بنوشید

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دبی آب در استان کاهش یافته است، گفت: مدیران باید با مدیریت صحیح دغدغه مردم را برای تامین آب شرب کم کنند و آب باقیمانده را مصرف کنند.

وی با بیان اینکه برخی از روستاهای چهارمحال و بختیاری از طریق مخازن آبرسانی می شوند، گفت: رفع این معضل نیازمند برنامه ریزی جامع برای استفاده از آب شرب، صنعت و کشاورزی است که باید به آن توجه شود، عدالت، قانون و طرح اولویت دار .

رئیسی با بیان اینکه امروز باید مدیریت صحیح مصرف آب مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید میزان مصرف آب در مناطق مختلف برای مردم تبیین شود و الگوی مناسب کشت تدوین شود.

رئیس جمهور افزایش سرمایه گذاری و افزایش بهره برداری را دو پایه رشد اقتصادی دانست و افزود: باید برای جذب سرمایه در استان تلاش شود.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی در گردشگری باعث کاهش بیکاری می شود، گفت: همه استان های زاگرس نشین مشکل اشتغال دارند و باید همه وزارتخانه ها برای رفع این مشکل بسیج شوند.

توسعه گردشگری با حفظ هویت استان

رئیسی گفت: گردشگری در چهارمحال و بختیاری ظرفیت بالایی دارد که باید با حفظ هویت استان توسعه یابد.

وی افزود: تقویت زیرساخت های ورزشی در شهرها یکی از خواسته های مردم است که باید به آن توجه شود.

رئیس جمهور گفت: ظرفیت کارخانه حجاب برای تامین نیاز کشور و جلوگیری از واردات غیرقانونی باید افزایش یابد.

وی افزود: متاسفانه با وجود بیکاران در جونکن تنها 10 درصد ظرفیت کشتارگاه فعال است و دانشگاه ها برای احیای ظرفیت کشتارگاه باید در بازار فعلی در کنار خط تولید حضور داشته باشند.

وی در پایان گفت: با استفاده از ظرفیت های داخلی موانع استان را برطرف کنید زیرا هیچ معجزه ای در تهران وجود ندارد که مشکلات شما را حل کند بنابراین توقف پروژه ها به امید صدور دستور از تهران درست نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید