طرح جامع حفاظت و آسیب زنان در حال تدوین است

ساعت: 23:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792708

هزالی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تدوین طرح جامع حمایت و رفع آسیب های زنان و خانواده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا انسیه خزعلی شامگاه پنجشنبه در آستانه سفر هیئت دولت به استان یزد در جمع نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی استان یزد با اشاره به آسیب های خانوادگی گفت: اعتیاد، خودکشی و غیره را توسعه داده ایم. . و امیدواریم بتوانیم آن را در یک برنامه جامع در استان های مختلف اجرا کنیم.

وی با اشاره به موضوعاتی در حوزه زنان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار گفت: تلاش ما بر این است که از افرادی که به دنبال تبدیل دانش خود به تولید هستند، حمایت کنیم.

هزالی در خصوص فقر و مشکلات معیشتی به ویژه در حوزه زنان سرپرست خانوار افزود: تلاش ما بر این است که زنان سرپرست خانوار آسیب پذیر و بدسرپرست را در اولویت قرار دهیم و فشارهای اقتصادی و معیشتی آنان را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: البته با بودجه های دولتی این امکان وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خیریه ها و سازمان های محلی استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی بانوان در استان یزد تاکید کرد و گفت: با پرکردن بانک اطلاعاتی، شناسایی زنان نخبه، فعال، آسیب پذیر و… و ارائه خدمات یا پشتیبانی، آنها را تسهیل می کند.

وی گفت: ما قوانین و دستورالعمل های زیادی در کشور داریم.

هزالی تاکید کرد: امیدواریم با کمک و همدلی همه شما بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل کنیم و به سمت عمل گرایی حرکت کنیم، با محوریت رئیس جمهور به جای وعده انجام کار و سپس گزارش کار. “

وی با بیان اینکه نقش مردان در بسیاری از موارد نادیده گرفته شده است، گفت: در سند تحول دولت سیزدهم تاکید شده است که بسیاری از آموزش ها باید متمرکز و متمرکز بر مردان باشد در حالی که عفاف و حجاب در جامعه امروزی و ساری بخشی از این موارد است. آنها نیز وظیفه مردم هستند.

هزالی تاکید کرد: ازدواج و طلاق نیز به همین صورت است و باید برای زنان و مردان آموزش و پرورش با تاکید بر هر دو صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در همه عرصه ها نخبگان ورزشی، هنری و اجتماعی داشته باشیم که از جامعه ورزش شروع شد.

وی با اشاره به نقش بانوان یزدی در عرصه صنعت و هنر در استان یزد گفت: بانوان یزدی باید با تدبیر، ظرافت و اقتدار راه خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید