ملاک برگزارکنندگان انتخابات باید عمل به مُر قانون باشد

سید محمد تقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور25 فوریه در کنفرانس سلامت انتخابات وی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش دولت مردمی برای حل مشکلات کشور گفت: در چهار دهه اخیر تلاش ها و خدمات ارزنده زیادی در همه دولت ها به ویژه در دولت سیزدهم انجام شده است. حل مشکلات مردم باید ادامه یابد و به سرعت انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور وی افزود: مردم ما همواره بر اساس اعتقادات دینی و مذهبی خود و حضور پرشور و هوشمندانه مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال علیرغم همه هجمه ها و تلاش های مردم، حضور فعال و بصیرتی در میدان دارند. دشمنان، گاهشماری مردم ایران را نشان می دهد و این وظیفه ما در قبال مسئولان است و این کار را دشوارتر می کند.

وی در تشریح اقدامات ستاد مردمی انتخابات گفت: در وزارت کشور بسیاری از حذفیات از عملکرد گذشته احصا و جمع بندی شده و برنامه ریزی ها و اقداماتی در صحنه برای رفع آنها انجام شده است و ستاد مردمی انتخابات با هماهنگی استانداران و فرمانداران برای برگزاری انتخابات مطلوب تلاش می کنیم و روند رای گیری را برای مردم ایران اسلامی تسهیل می کنیم.

شاهچراگی افزود: آموزش ها و مانورهای انتخاباتی عوامل اجرایی برای هماهنگی، آماده سازی و رفع نواقص شعب اخذ رای به طرق مختلف انجام شد. همه نهادها و ادارات به‌ویژه وزارت ارتباطات برای حسن برگزاری انتخابات و تسهیل مشارکت مردم عملکرد و هماهنگی خوبی داشتند.» و اجرای عدالت انتخاباتی.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: برای مشارکت حداکثری و مشارکت پرشور مردم از اقشار و اقشار مختلف اعم از نامزدهای شورای اسلامی و خبرگان رهبری، احزاب، حلقه‌های میانی، گروه‌های جهادی، زنان و نخبگان و سیاسیون بازی خواهند کرد. نقش سازنده

شاهچراگی در تشریح روند رای گیری در قانون جدید انتخابات توضیح داد: بر اساس قانون جدید انتخابات، ملاک رای دادن، شماره ملی واجد شرایط است و هر رای دهنده با ارائه یکی از پنج مدرک هویتی ملی می تواند تنها یک بار رای دهد. کارت، گواهی، شناسنامه پایان خدمت، گذرنامه و شناسنامه برای شرکت در انتخابات.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: ملاک همه برگزارکنندگان انتخابات، رعایت قانون است و همانطور که بارها تاکید شده، خط قرمز ستاد انتخابات، اصل بی طرفی و سلامت انتخابات است.

وی گفت: همه این تمهیدات و برنامه ریزی ها برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در 20 اسفند خواهد بود و موظفیم در راستای چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت، انتخابات را برگزار کنیم.