اتحاد و حاکمیت جهادگران ، دو شرط ادامه پیشرفت کشور / دینداری و انقلابی گری باید ملاک انتخاب مدیران باشد

زمان: 13:51
منتشر شده در: 1400/07/23
کد خبر: 1776259

در خطبه های نماز جمعه از سیستان و بلوچستان نام برده شد.

ائمه جمعه شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان ضمن توصیه به دولت برای انتخاب رهبران انقلابی در سطوح مختلف حکومتی ، وحدت امت اسلامی را یکی از مهمترین موضوعات جامعه اسلامی برای حفظ استقلال و بازگرداندن شکوه قدیم و تمدن اسلامی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، آیت الله مصطفی مهامی امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: «آمادگی جامعه شیعه برای ظهور یکی از آثار امام حسن عسکری (ع) است. او همچنین باید فرزند خود را به عنوان مرجع الهی به مردم معرفی کند. “او همچنین نمی تواند حضور خود را به دلیل دستگاه جبار عباسی علنی کند.

وی افزود: دشمنان در تلاش بودند تا به شهید امام زمان برسند ، بنابراین امام یازدهم تنها یاران خاص امام را به عنوان اثبات نشان داد و من دارم ، مردم نگران هستند که آیا مردم از نعمت امام استفاده می کنند یا محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خداوند به ملتی نعمتی بدهد ، آن نعمت همیشه برای آنها خواهد بود ، مگر اینکه آنچه را که در درون آنهاست تغییر دهند و کافران برکت دهند ، خداوند نعمت آنها را از آنها می گیرد. فضای جامعه آن زمان به گونه ای بود که به دنبال شهادت بودند ، آنها امام بودند و در سنین پایین امامان قبلی را کشتند و خداوند نعمت حضور امام را از مردم گرفت.

آیت الله مهامی تاکید کرد: سرنوشت چه خوب و چه بد تغییر نمی کند مگر اینکه مردم تغییر کنند. من و شما را تغییر دهید تا برای ظهور این امام آماده شوید و برای ظهور آماده شوید.

وی اذعان داشت: اگر می خواهیم زودتر از نعمت وجود آقایان خود بهره مند شویم ، باید سعی کنیم خود را بسازیم و جامعه ای بسازیم ، به داستانها مراجعه کنیم و ببینیم در مورد یاران امام زمان (عج) چه داستانهایی بیان می شود. as) و این ویژگی ها و ویژگی ها در خود و در جامعه. ایجاد یک انجمن آماده برای حضور.

وی ادامه داد: ایمان قوی یکی از صفات اصحاب مهدی موعود است ، کسانی که خدا را آن گونه که شایسته آن هستند می شناسند یاران مهدی آخرالزمان هستند ، قلب آنها مانند تکه های آهن است و در راه خدا شک ندارند. نفوذ مهدیان به حدی زیاد و زیاد است که آنچه در غیاب آنها وجود دارد ، که برای آنها مانند مشاهده است ، وقایع جامعه را با عقلانیت و بینش تحلیل کرده و لایه های درونی آن را تشخیص می دهند.

لزوم حفظ و تقویت وحدت جامعه اسلامی به منظور حفاظت از خود در برابر دشمنان

وی افزود: یاران مهدی با هم دوست و صمیمی هستند. بین آنها عشق و دوستی ، نصیحت و مهربانی وجود دارد ، مانند برادرانی که از والدین یکسانی هستند.

امام زاهدان روز جمعه گفت: «یکی از راه های مطالعه تقوای فردی و اجتماعی برای محافظت از خود در برابر تجاوز دشمن ، پیروی از راه پیامبر اکرم و ائمه هود و حفظ قدرت و وحدت اسلام در جامعه است. “اگرچه بر اساس روایات شیعه ، سالروز تولد او هفدهمین خاخام الاول است ، اما امام خمینی (ره) این فاصله را هفته وحدت نامیدند ، که اهمیت مسئله وحدت را در جامعه اسلامی نشان می دهد.

وی افزود: نامگذاری هفته پلیس برای ارزیابی قربانیان این عزیزان و جلب توجه مردم به وضعیت و خدمات این مقامات ملت ، امروز به نام روز نی نی سفید نامگذاری شده است که توجه جامعه به نابینایان است. اگر آنها سختی ها را تحمل کنند ، می توان با کمک به زندگی فائق آمد ، اما خدای ناکرده ما در داخل کور شویم ، که شادی انسان را از مردم می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وحدت امت اسلامی یکی از ضروری ترین مسائل جامعه اسلامی برای حفظ استقلال و اعاده شکوه و احیای کهن تمدن اسلامی است و یکی از مهمترین مسائل است. جبهه ایمان را از بین ببرید و جامعه ایمان را شکاف دهید تا نابود شوند ، و ما باید در برابر برنامه های شیطانی هوشیار باشیم تا در دام آنها نیفتیم.

آیت الله مهامی ادامه داد: در زمان پیامبر اکرم و ائمه اطهار (ع) این توطئه ها نیز وجود داشت و تا روز قیامت ادامه خواهد داشت و ما باید هوشیار باشیم. و این موسی است ، او را بفرستید و بنی اسرائیل گوساله را پرستش کردند و سخنان هارون ، برادر موسی را نپذیرفتند. حفظ وحدت جامعه ایمان مهم است.

وی تصریح کرد: نیاز به وحدت در جامعه اسلامی به حدی است که خداوند به پیامبر دستور می دهد تا در برابر اصول و قواعد مشترک ، جبهه واحدی از اهل کتاب ایجاد کند.

وی ادامه داد: علی (ع) پس از مرگ پیامبر و صحیف برای حفظ وحدت جامعه اسلامی شمشیر نگرفت و 25 سال در خانه ماند و حتی رأی برای تقویت جامعه اسلامی مخالفان را رهبری کرد. قانون باید فراموش نشود ، اما اقدامی عملی برای حفظ وحدت جامعه انجام نداده است.

وی گفت: ما بسیاری از اصول دینی مشترک با اهل سنت داریم که باید بر آنها تکیه کنیم. محبت پیامبر و آل بیت نیاز به دین ، ​​اجماع همه مسلمانان و محور وحدت است. کشورهای اسلامی روابط مشترک و یک دشمن مشترک ، یعنی استکبار جهانی ، به دنبال تفاوت بین جامعه اسلامی و از دست دادن قدرت آنها است.

خطیب نماز جمعه زاهدان افزود: جامعه اسلامی باید متحد باشد وگرنه تفرقه به نفع دشمن است. ما شاهد شرایطی در افغانستان ، عراق ، سوریه و یمن و کشتار مسلمانان هستیم. ما در تلاش برای تأمین نیروهای نظامی هستیم. و ما باید بر وحدت جامعه اسلامی تکیه کنیم ، و اگر گروهی به وحدت جامعه اسلامی حمله کردند ، باید با آنها مقابله کنیم ، آنها یا خود مزدور هستند ، یا تحت تأثیر جهل قرار گرفته اند ، و ما باید هوشیار باشیم.

شاخص انتخاب مدیران باید انقلابی باشد

حجت الاسلام محمود پارسا در خطبه های نماز جمعه ، عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام گفت: امروز نیز آغاز امام و تاج گذاری امام زمان (عج) است که نقطه عطفی در تاریخ است. از تشیع

وی افزود: آقا ، مسلمانان تا زمانی که مسلمانان جهان خود را آماده نکنند ، حاضر نمی شوند.

وی به مناسبت روز نابینایان گفت: هر خدمتی که می توانیم برای نابینایان انجام دهیم ، زیرا آنها نیز دارای حقوق شهروندی هستند و احترام باید حفظ شود.

خطبه جمعه شهر بنجار در ادامه به روز تجمع مجدد والدین و معلمان اشاره کرد و گفت: این روز نقش مهمی در تربیت دانش آموزان دارد و باید رابطه والدین و مدارس افزایش یابد تا شاهد شکوفایی باشیم. و رشد دانش آموزان “

حجت الاسلام والمسلمین متدین با اشاره به روز تربیت بدنی نیز گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا الزامات و منویات مقام معظم رهبری را برای ترویج ورزش های همگانی برآورده کنیم.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان باید در همه رشته های ورزشی تخصص داشته باشند و به داشتن موقعیت ملی و بین المللی افتخار کنند و همه باید در افزایش سرانه ورزش در منطقه تلاش کنند تا شاهد اعتیاد و جنایت نباشیم.

حاج آقا پارسا در ادامه به مشکلات استان و سیستان اشاره کرد و گفت: نیاز اصلی استان امروز آرامش و اعتماد عمومی است ، همه کارکنان باید تلاش خود را برای ارائه خدمات مضاعف کنند ، زیرا سیستان تشنه خدمت و محرومیت و حل مشکلات است. به

وی گفت: استاندار باید در انتخاب مدیران و استانداران بر اساس شاخص ها ، کارکردها ، شایستگی ها و تجربه و افراد تأثیرگذار و علاقمند ، با اعمال فشار و نفوذ بر اساس منافع شخصی و حزبی ، به دنبال مشارکت و سیاسی و تقسیم قومی و اگر قبیله ای افراد را تعیین و تحمیل کند ، مطمئناً این اقدامات و حرکتها در آموزه های دینی ما جایی ندارد و در واژگان انقلاب و حکومت اسلامی مردود است.

امام بنجار روز جمعه گفت: مقام منتخب باید یک انقلابی حزب الله باشد ، یک فرماندار محض با بینش ، شفقت و کارآیی کافی از اقشار آسیب دیده جامعه.

وی گفت: اگر در عملکرد مقام منتخب ضعف و ضعف می بینیم و می بینیم که او بر خلاف راه شهدا و آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری حرکت می کند ، باید با تمام توان گام برداریم. قدرت اصلاح ، حذف و حذف. “از انحرافات بیشتر جلوگیری کنید.

دولت جدید نباید اشتباه برجام را تکرار کند

حجت الاسلام والمسلمین محمد تاکی افضلی تبار در خطبه های جمعه این هفته گفت: من و همه شما نمازگزاران عزیز ، شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنیم و تقوا مانند سپری در برابر گناهان است.

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی افزود: یکی از نیروهای نظامی کشور که به طور مداوم به مردم خدمات رسانی می کند و در گوشه و کنار و شهرها و مرزها از مشکلات زیادی رنج می برد ، جان باخت. “آنها پناهگاه نیروهای ناجا هستند.

در خطبه جمعه آمده است: مقام معظم رهبری ، فرمانده کل نیروهای مسلح ، از نیروهای انتظامی راضی بودند و ابراز خرسندی کردند که در واقع الگوی افتخار برای آنها بود و آنها به عنوان ستون محکم امنیت در کشور.

وی افزود: در گذشته مسئله برجام شکست خورده بود زیرا در آن زمان دولت به توصیه هایی که از سوی رهبری در این زمینه به آنها داده شده عمل نکرد و این باعث شده است که ایران اسلامی امتیازات زیادی را از دست بدهد.

وی خاطرنشان کرد: در مذاکرات جدید ، مقامات دولتی در دولت جدید باید توجه کامل داشته باشند و به آمریکا باج ندهند و باید گفت دشمنان نظام اسلامی و آمریکایی ها مانند ببرهای کاغذی و توخالی هستند. کنار آمدن با.

وی گفت: امروز هشتم ماه ربیع الاول مصادف با شهادت امام حسن عسکری (ع) است که در 28 سالگی کشته شد و در آن زمان ارتباط کمتری با مردم داشت ، بنابراین وکلای دادگستری در موارد مختلف انتخاب شدند. شهرها برای ایجاد رابطه با آنها. “


تقسیم بین اقوام ؛ دشمنان منطقه را هدف قرار دهید

حجت الاسلام و المسلمین مختار سبکی ، امام جمعه موقت سراوان گفت: این روزها بحث برجام و مذاکرات با کشورهای غربی در مجامع مطرح می شود ، نظر دولت جدید در این مورد چه خواهد بود. به “

وی افزود: آیت الله رئیسی گفت برجام بخشی از برنامه های خارجی است اما همه برنامه ها نیست و بسیاری از مسائل مربوط به برجام و مذاکرات نیست.

جمعه ظهر سراوان ادامه داد: در هشت سال گذشته شاهد بودیم که مشکلات زیادی در رابطه با برجام ، حتی آب و نان است ، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم متوجه شدیم که بسیاری از برنامه ها هیچ ارتباطی با برجام ندارند. “

حجت الاسلام و المسلمین سبکی خاطرنشان کرد: غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و غرب برای هرکسی که هرگز به وعده و بیعت خود پایبند نباشد قابل لمس است ، زیرا هدف غرب در برجام تخریب جمهوری اسلامی ایران بود.

وی اذعان داشت: دولت جدید و روابط آن با کشورهای همسایه و همچنین عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای نشان می دهد که بسیاری از مسائل ربطی به شورای امنیت سازمان ملل ندارد.

رهبر موقت نماز جمعه سراوان با محکوم کردن حادثه تروریستی و شهادت شیعیان در افغانستان ، از دولت جدید خواست تا با عوامل این حادثه قاطعانه برخورد کند تا از حوادث تلخ جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین سابق با بیان اینکه تفرقه و تفرقه از اهداف ایالات متحده ، اسرائیل و برخی کشورهای عربی است ، گفت: ایالات متحده بیست سال است که به بهانه پیشرفت در افغانستان حضور دارد ، اما نه. فقط افغانستان. پیشرفت کرده است ، اما بدتر شده است. “

وی ادامه داد: تأمین امنیت برای همه مردم افغانستان از وظایف دولت فعلی افغانستان است که می تواند برای آنها یک آزمایش بزرگ تلقی شود.

امام جمعه میانی سراوان خاطرنشان کرد: هشتم ربیع الاول مصادف با شهادت امام حسن عسکری (ع) بود. در زمان خود ، او مورد حمله قرار گرفت و سختی های زیادی متحمل شد.


انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید