مدیران در همه سطوح باید از میان جهادگران انتخاب شوند/ اوکراین آینه تمام اعتماد غرب و آمریکاست


ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812824

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در تمامی شهرها و نواحی آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه موضوعاتی را در رابطه با موضوعات روز مطرح کردند که به شرح زیر است:


مدیران در همه سطوح باید از بین جهادگران انتخاب شوند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در خصوص مزایای مدیران جهادگر، گفت: استاندار باید از توصیه های کارشناسان در زمینه رشد اقتصادی استفاده کند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه استاندار با کمک مدیران جهادگر موفق عمل می کند و مدیران در تمام سطوح استانی و شهری از بین جهادگران انتخاب می شوند، افزود: افراد ضعیف و نالایق شایسته حکومت نیستند. اینکه استاندار تلاش می کند اما مدیران بی کفایت و بیکار هستند در این شرایط خوب کار نمی کند باید به روحیه جهادی و اهتمام در انتصابات توجه کرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود برای توسعه استان گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و متخصصان برای مبارزه با قاچاق و توسعه اقتصادی ضروری است.

قریشی همچنین معوقات کارکنان برخی ادارات را غیرقابل قبول دانست و گفت: کارکنان برخی ادارات تا 7 ماه حقوق معوقه دارند. این قابل قبول نیست و باید از هر شیوه ای برای پرداخت حقوق استفاده کرد و پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان در آستانه عید نوروز در نظر گرفته شود. عیدی باید مورد توجه کارکنان بخش دولتی و خصوصی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مدیران با وجود عقب ماندگی کارمندان چگونه شب می خوابند؟ این وضعیت نیاز به اصلاح دارد و مدیریت عالی و مدیران کل استان باید نسبت به این وضعیت اقدام کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ایام پایانی سال و ضرورت کمک به نیازمندان گفت: تشکیل کمیته امداد با یاری امام خمینی(ره) اقدام مبارکی است که در روزهای آینده انجام خواهد شد.


اوکراین آینه تمام عیار اعتماد در غرب و ایالات متحده است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تاکید بر اینکه باید با ظلم مقابله کنیم، گفت: باید مانند اباعبدالله الحسین(ع) با ظلم مقابله کنیم و امروز مصداق ظلم واقعی است و جهل مدرن تعبیر مقام معظم رهبری استکبار جهانی است.

امام جمعه میاندوآب افزود: امروز استکبار جهانی آمریکای جنایتکار و امپراتوری رسانه ای واقعیت ها را وارونه جلوه می دهد و همه امت اسلامی نیازمند مقابله با آمریکای جنایتکار هستند که هم بحران ساز و هم دوست بحران زده است.

وی گفت: «ایالات متحده پشت هر کشوری است، آن کشور ویران شده است و ما شاهد آن در عراق، افغانستان، لیبی، مصر و امروز در اوکراین هستیم».

حسن زاده گفت: اوکراین نظاره گر آمریکا و پیشرفت آمریکا و ناتو بود و همین بلا سر افغانستان، مصر و لیبی آمد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه آمریکای جنایتکار با خوی استکباری خود در 200 سال گذشته بیش از 300 میلیون نفر را در جهان کشته است، گفت: آمریکا مصداق یزید زمان و ظلم و تبعیض است.

وی گفت: جوامع اسلامی باید بیدار شوند و هوشیار باشند و بدانند که هر جا مقاومت و ایستادگی کرده اند پیروز شده اند و هر جا عقب نشینی کرده اند شکست خورده اند.

حسن زاده با بیان اینکه اوکراین قربانی سیاست های نادرست آمریکا شده است، گفت: آنها عهد بسته بودند و برای تجهیز کشور به روسیه آمده بودند، اما روسیه به دشمنش اجازه نداد در کشور همسایه خود چادر بزند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه ما مخالف جنگ در همه جای دنیا و کشتار انسان ها و تخریب زیرساخت های کشورها هستیم و این را بارها با قاطعیت گفته ایم: اگر ناتو به دنبال گشایش کشور و حرکت به سمت آن باشد. جهان تک قطبی نبود، هرگز اتفاق نیفتاده است، زیرا جنگ به هر حال درد دارد.

حسن زاده در ادامه به دو درس و عبرت از پرونده های اوکراینی اشاره کرد و گفت: هر وقت ملت و دولت به آمریکا خیره می شوند، آمریکا آنها را به حال خود رها می کند، یعنی اعتماد به آمریکا جهل است.

وی افزود: درس دوم این است که دولت‌ها باید نسبت به ملت‌های خود متعهد باشند و اگر ملت با رهبری همراه باشد همه نیروها را شکست خواهند داد، همان‌طور که در هشت سال پاسداری مقدس که ملت ایران اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) RA ) در مقابل جهان ایستاد و آنها را شکست داد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند و نباید مورد غفلت مردم قرار گیرند، گفت: مردم ایران اسلامی در هر صحنه ای حضور داشتند و از انقلاب، نظام، ولایت، اسلام و کیان دفاع کردند. قرآن خدمت به مردم و همدلی و همزبانی با مردم است.

حسن زاده همچنین بر دستگیری از نیازمندان و ترویج فرهنگ مهربانی و رحمت در جامعه تاکید کرد و گفت: باید در آستانه عید نوروز و همچنین در طول سال از نیازمندان و مستمندان که از ثواب و برکت برخوردارند دستگیر کنیم.

وی همچنین به اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد باسعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام زین العابدین (ع) اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران شبانه روز برای حفظ امنیت و دفاع تلاش می کند. جانبازان نیز یادگار دفاع مقدس و این انقلاب هستند چرا که حقوق شهدا و خانواده های شهدا و ایثارگران به درستی ادا نمی شود و مسئولان باید به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان توجه کنند.


دعوت مردم به توحید از اهداف اصلی بعثت پیامبران بود

سخنگوی پیرانشهر روز جمعه گفت؛ خداوند در قرآن می فرماید: «ما برای هر امتی پیامبری فرستادیم تا آنان را از شرک و بت پرستی و عبادت و اطاعت از طاغوت یا هر کس جز خدا دور کند».

ماموستا محمودی یاد فطرت را از دیگر اهداف بعثت انبیا دانست و گفت: این پرسش ها موجب تغییر و آگاهی نسبت به فطرت انسان و رهایی فطرت انسان از قید ناروا می شود.

وی افزود: کمک به نیازمندان و شناسایی این افراد برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان به مناسبت سال نو از دیگر مواردی بود که در خطبه نماز جمعه این شهرستان به آن اشاره شد.
ماموستا محمودی فرارسیدن روز درختکاری را فرصت مناسبی برای مطالعه اعمال طبیعی افراد برای کنار گذاشتن گناه و صیقل دادن روح می داند.

وی همچنین آب، خاک و جنگل را زیربنای اقتصاد کشور دانست و توجه به این مهم را برای طولانی شدن عمر انسان ضروری دانست.

ماموستا محمودی با استقبال از فرارسیدن 15 اسفند سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: سپاه پاسداران این کشور به عنوان حافظان امنیت جامعه یکی از مهم ترین نهادها است. ارکان این انقلاب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید