ملی پوش لژیونر: دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود

ملی پوش لژیونر: دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود

پس از پایان لیگ ستارگان قطر شایعات مختلفی در مورد آینده مدافع شجاع تیم ملی الریان قطر خلیل زاده شنیده شد. برخی از بازگشت جسورانه به پرسپولیس صحبت می کردند، برخی دیگر می گفتند او با الاهلی قطر به توافق رسیده است و برخی از تمدید قرارداد این بازیکن با الریان صحبت می کردند. خلیل زاده که به تازگی مصدوم شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است، این روزها تمرینات سبک خود را آغاز کرده و دوران نقاهت را می گذراند و در ایران به سر می برد. از این رو فرصت شد تا با شجاعی درباره موضوعات مختلف به تفصیل گفتگو کنیم که در ادامه می خوانید.

از وضعیت خود پس از عمل بگویید.

خوشبختانه عمل موفقیت آمیزی انجام دادم و حالا بعد از گذشت چند هفته حالم خیلی بهتر شده و تمرینات سبک را شروع کردم تا دوران نقاهت را به خوبی پشت سر بگذارم. فکر می کنم اگر این روند را ادامه دهم می توانم از ماه آینده تمرینات سخت و گروهی را شروع کنم و برای سال آینده که سال بسیار مهمی هم هست آماده شوم.

این فصل برای شما چطور بود؟

خوشبختانه شرایطم خوب بود به جز دو بار که مصدوم شدم و در همه مسابقات برای الریان بازی کردم. اما شرایط تیم ما آنطور که می خواستیم پیش نرفت و نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. در اواسط فصل تغییراتی در ترکیب داشتیم که کمی بهتر شد اما نتوانستیم در لیگ به خوبی جواز حضور داشته باشیم.

با این حال شرایط در لیگ قهرمانان آسیا بهتر شده و شما توانسته اید به مرحله حذفی برسید.

بله، خدا را شکر شرایط این مسابقات با مسابقات لیگ قطر متفاوت بود. تیم ما عملکرد خوبی داشت و نتایج خوبی کسب کرد و به دور بعد راه یافت. می خواستم در این مسابقات به تیمم کمک کنم و الریان هم به من نیاز داشت اما مجبور شدم جراحی کنم و به همین دلیل نتوانستم تیمم را در بازی های آسیایی همراهی کنم.

در این مدت شایعات مختلفی در مورد آینده شما شنیده شد. بالاخره چه زمانی تکلیف شما مشخص می شود؟

ببینید، من دوست ندارم در مورد آن صحبت کنم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که با الریان قرارداد دارم و در حال حاضر بازیکن این تیم هستم. در مورد شایعات، من نمی توانم صحبت کنم. به هر حال این چیزها در فوتبال وجود دارد و نمی شود کاری کرد.

اما رسانه های قطری گفته اند شما با الاهلی قطر به توافق رسیده اید و فصل آینده همبازی محمد حسین کنعانی زادگان می شوید.

من با هیچ تیمی قرارداد نبسته ام و همانطور که گفتم در حال حاضر بازیکن الریان هستم. حالا نمی دانم رسانه های قطری چه می نویسند. امیدوارم به زودی و در چند هفته آینده تکلیفم مشخص شود و بتوانم بهتر و راحت تر صحبت کنم.

بازی های پرسپولیس را دنبال می کنی؟

بله، من نمی توانم بازی های تیم مورد علاقه ام را تماشا کنم. از صمیم قلب آرزوی قهرمانی پرسپولیس در لیگ را دارم، چون فکر می کنم این شایسته ترین تیم برای قهرمانی است. برای آقای یحیی و کادرش و همچنین پرسپولیسی ها که دوست من هستند آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در پایان فصل قهرمانی را به هواداران تقدیم کنم.

فکر می کنی پرسپولیس می تواند این اختلاف امتیاز را جبران کند و دوباره قهرمان شود؟

پرسپولیس در سال های اخیر قدرت خود را نشان داده و به همه ثابت کرده که مرد روزهای سختی است. 5 بازی دیگر برای جبران 4 امتیاز پرسپولیس کار سختی نیست. پرسپولیس بارها غیرممکن ها را انجام داده و مطمئنم اگر پرسپولیس ثابت قدم باشد، این فصل کار بزرگی انجام می دهد و قهرمان می شود. به عنوان یک هوادار برای پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم قهرمان لیگ شود.

اگر موافق باشیم به تیم ملی می رویم.

بیا پیش من.

از گروه بندی جام جهانی شروع می کنیم که تیم ملی با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف ولز، اوکراین و اسکاتلند بازی خواهد کرد. نظر رجب در مورد مخالفت این تیم ها چیست؟

ببینید هیچ بازی آسان یا تیم ضعیفی در جام جهانی وجود ندارد. 32 تیم برتر و قوی از قاره های مختلف به جام جهانی صعود کردند. هر تیمی جواز حضور در جام جهانی را گرفت یعنی کیفیت خوبی داشت. مثلا می بینید قهرمان یورو ایتالیا با همه غرور و سابقه و تجهیزات و یک بازیکن و مربی خوب بین المللی نمی تواند صعود کند. بالاخره ما در جام جهانی هستیم و می خواهیم باعث افتخار مردم کشورمان باشیم. در مورد تیم های گروه هم باید بگویم که فکر می کنم انگلیس یکی از قوی ترین تیم های دنیاست و در هر پستی چندین ستاره با کیفیت دارد. انگلیس حتی توانایی رسیدن به جمع 4 تیم برتر جهان را دارد و قطعا بازی سختی خواهد بود. آمریکا همچنین تیم جوانی دارد که شامل ستاره های سطح بالایی مانند پولیشیک، مک کینی و داست می شود. من معتقدم هر تیمی از ولز، اوکراین یا اسکاتلند به جام حذفی برسد، تیم قدرتمند و محکمی خواهد بود و نباید فکر کنیم که چون این تیم از پلی آف آمده است، قطعا پیروز خواهیم شد. نمی خواهم ناامید شوم یا از قبل خود را بازنده می دانیم اما اینطور نیست که برخی بگویند ایران باید راحت از مرحله گروهی صعود کند.

به نظر شما شانسی برای صعود از مرحله گروهی داریم؟

این یک واقعیت است که در گروه سختی قرار داریم اما اصلا ناامید نیستیم. من به صعود تیم ملی خوشبین هستم زیرا همه ما دوست داریم بجنگیم و بهترین نتیجه را بگیریم تا بتوانیم دل مردم ایران را شاد کنیم. ما به بازی دوستانه نیاز داریم و امیدوارم دولت از فدراسیون حمایت کند. مردم و رسانه ها هم باید به تیم ملی انرژی مثبت بدهند تا بتوانیم در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم.به نظر من برای موفقیت در جام جهانی باید برنامه ریزی خوب، شرایط خوب برای تیم ملی و بازی های دوستانه خوب جام جهانی یک ویترین بزرگ است و بهترین ها در آن حضور دارند. به هر حال امیدوارم تیم ملی به بهترین شکل آماده شود و می خواهم بهترین عملکرد ممکن را در قطر داشته باشم.

صحبت از یک بازی دوستانه شد. در حالی که زمان رو به اتمام است، فدراسیون فوتبال هنوز موفق به برگزاری بازی های دوستانه و اردوهای خوبی برای تیم ملی نشده است. نظر شما به عنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی چیست؟

من هم مثل همه ملی پوشان و مردم نگران هستم و فقط می توانم امیدوار باشم که مشکلات هر چه زودتر برطرف شود و تیم ملی با بهترین پایه و بهترین آمادگی راهی جام جهانی شود. در این شرایط نمی دانم برخی از نزدیکان چگونه از رسیدن به مرحله حذفی صحبت می کنند. با وجود این تیم های بزرگ در گروه ما، قطعاً باید چند بازی دوستانه بسیار خوب با تیم های قدرتمند انجام دهیم تا خود را برای تورنمنت بزرگی مانند جام جهانی آماده کنیم. امیدوارم در نهایت هر اتفاقی که می افتد به نفع تیم ملی باشد. فکر می کنم این تیم ملی از هر نظر عالی است. بازیکنان خوب زیادی در تیم ملی حضور دارند و حتی به گفته خیلی ها تیم ملی یکی از بهترین نسل های فوتبال ایران را در اختیار دارد. فکر می کنم باید برای صعود به مرحله دوم جام جهانی و برگزاری بیش از 3 بازی در این تورنمنت برنامه ریزی کنیم. تیم ما پتانسیل بالایی دارد و اگر خوب برنامه ریزی کنیم و برای جام جهانی آماده شویم قطعا می توانیم به صعود از مرحله گروهی فکر کنیم.

شما همیشه طرفدار اسکوچیچ بوده اید، انصافاً او در تیم ملی نتایج بسیار خوبی کسب کرد و سریع ترین راه ما به جام جهانی بود. با این حال برخی همچنان مخالف دراگان هستند و معتقدند تیم ملی به مربی بزرگ تری در جام جهانی نیاز دارد. منظورت چیه؟

من نمی دانم این افراد به دنبال چه هستند. به جای اینکه از تیم ملی عقب بمانند و از موفقیت آن خوشحال شوند، به سادگی تیم ملی را شکست دادند. فقط به خاطر اینکه اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است. نمی دانم دراگان چه کارهای دیگری باید انجام دهد و چه نتایجی باید برای حمایت از آنها به دست آورد. اگر اسکوچیچ را دوست ندارید حداقل تیم ملی را دوست داشته باشید و از آن حمایت کنید. آمار تیم ملی فوق العاده است و فکر نمی کنم جایی برای حرف و اظهار نظر باشد. اسکوچیچ مربی بی ادعایی است، او در سخت ترین شرایط تیم ملی را تحویل گرفت، بدون بازی های دوستانه و اردوهای خوب به این نتایج رسید، اما نمی دانم برخی ها چه می خواهند. دوستان فراموش کردند که ویلموتس با تیم ملی چه کرد، حالا که اسکوچیچ به این نتایج بزرگ دست یافته، او را می زنند. من واقعا دلیل این همه دشمنی با اسکوچیچ را نمی فهمم. من به عنوان یک ملی پوش می بینم که اسکوچیچ چقدر کار می کند و چقدر کار می کند. به ستادش نگاه کن ما از کریم باقری و وحید هاشمیان بزرگتریم خدایا این دشمنی های شخصی بعضی ها تیم ملی را عذاب می دهد.

سرمربی تیم ملی دراگان اسکوچیچ است و باید از او حمایت کنیم زیرا تیم ملی خود را دوست داریم. واقعاً نمی فهمم چرا باید به تیمی که اولین صعود فوتبال ایران در جام جهانی را رقم زد، انتقاد کرد. هر جای دنیا که مربی این نتایج را می گیرد، او را روی سرش می گذارند و از او تعریف می کنند، اما اینجا برعکس است.

شجاع خلیل زاده و دراگان اسکوچیچ

منتقدان دراگان معتقدند که نقش بازیکنان در نتایج تیم ملی بیشتر از اسکوچیچ است. آیا شما آن را قبول دارید؟

آیا ممکن است سرمربی در نتایج نقشی نداشته باشد؟ کادرفنی کار خود را انجام می دهد و بازیکنان طبق دستور سرمربی کار خود را انجام می دهند. موضع همه مشخص است و همه با هم سهم دارند. حتی مدیران فدراسیون، هواداران تیم ملی، رسانه هایی که از تیم ملی حمایت کردند، بازیکنانی که یک دقیقه بازی نکردند، ماساژورها، کادر پزشکی یا تمرین تیم ملی هستند. داشتن یک ستاره عالی است و به شما کمک می کند، اما باید یکی از این ستاره ها را نیز مدیریت کنید و با هر کدام بازی های خوبی انجام دهید و در نهایت به نتیجه برسید. قبول دارم که تیم ملی بازیکنان خوبی دارد اما بدون کادرفنی و دانش خوب نمی تواند چنین نتایجی کسب کند.

اخرین حرف.

امیدوارم خیلی زود مشکلات فدراسیون و تیم ملی حل شود و تمام شرایط لازم برای برگزاری مسابقات دوستانه خوب و اردوهای مناسب فراهم شود. همچنین از مردم و رسانه ها می خواهم در ماه های منتهی به جام جهانی از تیم ملی حمایت کنند تا بتوانیم در قطر کارهای خوبی انجام دهیم و باعث سربلندی مردم کشورمان شویم.

دیدگاهتان را بنویسید