ممنوعیت نصب تله پرنده هوایی در شالیزارهای مازندران


ساعت: 19:20
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915934

مسلم آهنگری گفت: نصب هرگونه تله هوایی برای زنده نگه داشتن پرندگان زمستان گذران ممنوع است و با متخلفان برخورد قضایی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسلم آهنگری در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: همزمان با بارندگی های پاییزی، شالیزارهای بخش مرکزی و دشت های استان غذابی آماده شده و حضور پرندگان مهاجر برای تغذیه در آنها وجود دارد.

وی افزود: قرار دادن تله های هوایی برای زنده نگه داشتن پرندگان یکی از روش های شکار است که اکنون در این مناطق توسط برخی سودجویان غیرمجاز انجام می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی یک هفته گذشته بیش از 80 رشته تله هوایی که برای شکار غیرمجاز پرندگان نصب شده بود جمع آوری کردند.

آهنگری گفت: 20 دستگاه تله هوایی برای صید پرندگان در آمل، 12 دستگاه تله هوایی در فریدونکنار، 8 دستگاه تله هوایی در بابلسر و تعدادی تله در برخی مناطق مرکزی استان کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران افزود: نصب تله هوایی بر اساس ضوابط و مقررات زیست محیطی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

چهار نوع تله هوا برای صید پرندگان وجود دارد، تله های هوایی تورهای هوایی بلندی هستند که در بین درختان و در مسیر پرندگان باز می شوند و پرندگان هنگام صبح یا هنگام غروب آفتاب به صورت گروهی در این تورها می افتند.

تله هوایی برای غازها، تورهای بلند به طول 24 متر و عرض 70 متر که شکارچیان غازهای نر اهلی و ماده های اهلی در حال پرواز را صید می کنند و چون غازها پرندگان تک همسری هستند، در هنگام صدا زدن جفت خود غازها را گیج می کنند. و پرندگان در تور گرفتار می شوند.

تله های هوا برای شکار اردک توری های متراکم با پایه های کوتاه هستند که در تالاب های کم عمق در کنار هم نصب می شوند و تله های هوا برای صید اردک توری های هوایی با حجم زیاد هستند که در تالاب های عمیق نصب می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید