مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد تعطیل است

ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796133

مدیر راهداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استاندار و معاون عمرانی باید در راهداری همکاری بیشتری داشته باشند، افزود: در شرایط جوی کنونی به دلیل تعداد کم خودروها شاهد انسداد در مناطق روستایی خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ؛ شرایط خاص جوی زمستانی بر تمامی ابعاد و فعالیت های استان تاثیرگذار است. لازم است اقدامات مناسب با برنامه ریزی و به درستی انجام شود تا هزینه و زمان هدر نرود و با مدیریت موثر و اجرای اقدامات لازم در فصل زمستان بسیاری از مشکلات خاص فصل زمستان پیش نیاید.

دستگاه ها با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارند باید پیش داوری های لازم را برای مقابله با حوادث داشته باشند و با تهیه و تهیه تجهیزات مناسب، آمادگی مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

در برخی موارد اولین بارندگی ها در نقاط مختلف استان شاهد راه بندان های احتمالی، اختلال در راه های روستایی و قطعی برق در مناطقی از استان بوده و مشکلات مختلفی را برای شهروندان و ساکنان استان ایجاد کرده است. در این راستا سرویس دهندگان باید آمادگی کامل برای جلوگیری از هرگونه آسیب و مشکل را داشته باشند.

مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص آخرین برنامه ها و اقدامات برای مقابله با مشکلات و حوادث احتمالی ناشی از شرایط نامساعد جوی در استان گفت: ارسال نامه، اطلاع رسانی و همچنین تشکیل ارگان های ستاد پیشگیری

محمدی گفت: بارندگی های قبلی در حدود 200 روستا باعث بسته شدن راه ها و قطع برق شده و مشکلات آنها حل شده است. مدیریت بحران ارسال شده که استاندار و شهرداران در آن آمادگی کامل دارند. در همین راستا جلسه ای در خصوص راه ها تشکیل شد و کمیسیونی با معاونت هماهنگی عمران وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد و تذکرات لازم به دستگاه های اجرایی و اطلاع رسانی در فضای مجازی صورت گرفت.

وی بر اساس گزارش هواشناسی روز شنبه به بارندگی های شدید اشاره کرد و بر آمادگی دستگاه های خدمات رسان اذعان داشت.

مدیرکل بحران افزود: در ارتفاعات و مناطق مختلف که شاهد برف هستیم، مسئولان مربوطه باید آموزش های لازم را برای محورها در دستور کار قرار دهند.

محمدی به تجهیزات ارائه شده توسط رانندگان پارک حمل و نقل عمومی در جاده ها اشاره کرد و گفت: مردم از رودخانه ها دوری کنند و عشایر از دام های خود در این بستر مراقبت کنند و کوهنوردان تا چهارشنبه هفته آینده مجاز به صعود نیستند. “

وی گفت: اکیپ های راهداری باید برای شرایط نامساعد جوی امروز آمادگی کامل داشته باشند و شرکت های برق، گاز و خدمات نیز در راستای فرآیند کاهش دما آمادگی کامل داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

در این خصوص رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با نزول رحمت الهی و صعب العبور بودن استان ممکن است در مناطق گرمسیر و مناطق سردسیر با سیل و روان آب مواجه شویم. شاهد بارش برف در این راستا هستیم که بارش برف از شهر یاسوج آغاز شد و همچنین در نقاط مختلف بویراحمد، دنا و مارگون و بخش‌هایی از دیشموک و سرفاریاب شاهد برف خواهیم بود، در تلاش هستیم تا محورهای مواصلاتی را بازگشایی کنیم. مشکلی برای شهروندان ایجاد نکند.

جانی پور با بیان اینکه در مناطق روستایی و تریبون ها که اولویت دوم ماست و ممکن است با انسداد این محورها مواجه شویم، در این راستا مردم باید برای بازگشایی صبور باشند، گفت: عمر ناوگان ما طولانی است و در این راستا صادر می شود. همه نهادها، ادارات با ما همکاری کنند تا محورها را بازگشایی کنیم.

وی با بیان اینکه شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در مواقع ضروری از زنجیر چرخ استفاده کنند، گفت: در مناطق کوهستانی که امکان ریزش سنگ وجود دارد باید با صبر و سرعت حرکت کنند.

جانی پور از فرماندار و معاون عمرانی وی خواست تا با این بزرگراه همکاری بیشتری داشته باشند و ادامه داد: با توجه به شرایط نامساعد جوی برخی موانع عادی است و شهروندان برای بازگشایی آنها نیاز به صبر و حوصله دارند.

وی گفت: در شرایط فعلی هیچ مانعی وجود ندارد اما در شرایط جوی فعلی به دلیل تعداد کم دستگاه ها شاهد موانع در مناطق روستایی خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید