منتظر اعلام دولت از سوی بازنشستگان هستیم

منتظر اعلام دولت از سوی بازنشستگان هستیم

آخرین تعهد افسران برای شنبه 24 مرداد بود. نظر دولت در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان مقرر شد روز شنبه اعلام شود. بازنشستگان سایر سطوح شغلی از این تاخیر طولانی انتقاد کردند و گفتند که امیدوارند کابینه امروز نظر نهایی خود را اعلام کند.

یدالله فرجی (کارگر بازنشسته و رئیس سابق شورای اسلامی کار جنرال استیل) می گوید: امروز پانزدهم است و اگر امروز مواضع دولت رسما ابلاغ نشود در مرداد ماه مجدداً از حقوق قانونی محروم خواهیم شد. از بیستم هر ماه پرداخت مستمری به ترتیب حروف الفبا شروع می شود. بنابراین مصوبه اجرایی دولت باید قبل از بیستم به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه بارها قول داده اند اما باز هم به تعویق افتاده اند، گفت: طبق آخرین تصمیم این کار را به وزیری که از اعضای هیات امنای تامین اجتماعی است واگذار کرده اند و از همه تریبون های رسمی اعلام شده است که شنبه زمان اطلاع رسانی است. آیا باز هم می خواهند بازنشستگان را بررسی کنند و معلق نگه دارند؟ این در شرایطی است که میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آمادگی سازمان متبوع خود برای صدور احکام بازنشستگی در اسرع وقت با توجه به اصلاحیه افزایش حقوق خبر داد و در صورت عدم ابلاغ دولت در 30 مرداد ماه، مستمری بگیران سایر سطوح باید پنجمین ماه سال جدید را با افزایش ده درصدی آغاز کنند و منتظر تغییر معادله در شهریور ماه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید