منصوریان: من پرسپولیس را بردم و با من اینطور برخورد نشد

علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال خوزستان پس از پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل نساجی مازندران در خانه، سخنان خود را در نشست خبری این دیدار خانگی آغاز کرد: می دانستیم بازی بسیار سختی است. ما چاره‌ای نداشتیم جز اینکه به اوج برسیم و فوتبال مالکیت بازی کنیم. می دانستیم که تیم نساجی تلاش می کند تا بر بازی مسلط شود. آنها در بازی با استقلال با وجود یک بر صفر عقب ماندن، فوتبال را رها نکردند و امروز دیدند که به هیچ وجه مقابل فوتبال بازی نمی کنند. این می تواند هم نقطه ضعف و هم نقطه قوت باشد. امیدوارم روند ما و نساجی به خوبی پیش برود.

سرمربی فولاد خوزستان ادامه داد: خسته نباشید به تیم نساجی می گویم اما لحظاتی که خسته شدیم داخل جعبه ما رفتند و خطرناک شدند، خیلی کار کردند اما من از خودم خیلی راضی هستم. بچه هایی که با وجود اینکه در ابتدای تصمیم گیری های تاکتیکی هستیم، برنامه های تاکتیکی را به خوبی اجرا می کنند. ما سعی کردیم با 5 تغییر ساختار خود را متزلزل نکنیم. امروز دو بازیکن جوان دیگر را اضافه کردیم. من از بچه ها راضی هستم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. به نظرم مسابقه خیلی خوبی بود.

منصوریان در پاسخ به این سوال که قصد دارد خود را به هواداران ثابت کند و به نوعی توانسته این کار را انجام دهد، گفت: راه سختی داریم. به قولی که با بچه ها داده بودیم عمل کردیم. هفته آینده بازی بسیار سختی در پیش داریم. حالا نمی خواهم بازی جام حذفی را با گل گور آنالیز کنم. اما شاید بازی هفته آینده با گل گهر با دیگر بازی های ما متفاوت باشد. ما به رقبای خود نگاه نمی کنیم. ما فقط جلو را می بینیم. امروز دیدید که فوتبالیست ها به پای آنها نگاه نمی کنند و با جان و دل بازی می کنند. ما تیمی به نام فولاد داریم و یک نفر برای همه می جنگد. ما یک خانواده هستیم و تلاش می کنیم تا وحدت تاکتیکی را محقق کنیم. کودکان از مشکلات روحی و روانی خارج می شوند. ما می توانیم خیلی بهتر باشیم اما باید این روند را ادامه دهیم تا به بلوغ تاکتیکی برسیم. من از خیلی از بچه ها خوشحالم، مخصوصا بازیکنان روی نیمکت که با تیم موافق هستند. تیم برای رسیدن به هدف به این همدلی نیاز دارد.

سوال بعدی منصوریان در مورد کارهای تاکتیکی شاگردانش در این دیدار بود که خبرنگار اهوازی از پیشرفت تیمش تمجید کرد و از سرمربی فولاد خواست در این باره صحبت کند. سرمربی فولاد گفت: خیلی فشرده تمرین کردیم و به خصوص فشار زیادی به آبشک وارد کردیم. ما به بوهمدان فشار می آوریم. در نیمه دوم بال های باز بازی کردیم. بازیکنان ما دوندگی زیادی دارند. انتخاب تعویض ها را از دست دادم و مثل بازی با سیمن 10-15 دقیقه باختیم. تیم نساجی تیم خوبی بود و جابجایی های خوبی داشت. با توجه به اینکه قبل از این بازی سه مینی کمپ داشتیم، سعی می کنیم ریکاوری را با کار تاکتیکی جبران کنیم. با این حال، از نحوه بازی ما بسیار راضی بودم، اما در نیمه دوم دو یا سه موقعیت پشت محوطه جریمه داشتیم که باید روی آن کار کنیم. ساسان، گبشاوی، کوشکی و تورس آن ضربات را زدند و ما باید شرایط را بهتر کنیم.

خبرنگاری از سرمربی تیم فوتبال خوزستان درباره وضعیت الکس الگریا سوال کرد که منصوریان در پاسخ به این سوال او را به لیست اضافه کرد و گفت: الگریا را از لیست خارج کرده بودم و دیروز به او اطلاع دادم. ما منتظر نبضش هستیم وقتی او را 18 می کنیم. بازیکنی که در لالیگا بازی کرده است، اگر از غیبت ناراحت نشود، او را کنار می گذارم. من جوان ها را با خودم می برم. 27 نفر را با توجه به پایه مادی که دارم با خودم بردم و الگریا نگرفتم. او نزد من آمد و من از دوران فوتبالم به او گفتم. فکر نمی کنم در آن مقطع در سال 1974 بد بازی کردم. او بازیکنی است که می تواند بازی کند و وقتی دیروز پیش من آمد و گفت می تواند بازی کند، به پسرها گفتم الان وقت آن است که از او استفاده کنند تا تاثیر کامل را داشته باشند. آی تی. گفتم اسپانیا را فراموش کن تا به ما کمک کند. من هم یک زمانی خیلی خوب بودم. اگر اینطور باشد، حتما در 5 بازی باقی مانده چه در 11 بازی و چه به عنوان بازیکن تعویضی از او استفاده خواهم کرد.

علیرضا منصوریان عملکرد و گلزنی حزباوی و خستگی او را اینگونه توضیح داد: او تحت فشار زیادی است. ما به حزباوی استراحت می دهیم. ما باید از او مراقبت کنیم. درست است که او در شرایط بدنی خوبی قرار دارد، اما باید مراقب باشیم. فولاد با توجه به امکاناتش باید سالی 10 حزب بکند. باویر را به داخل زمین فرستادم اما با توجه به فشار هواداران و ضربه ای که به توپ برخورد کرد، 5 درصد شانس او ​​بود. اما اگر این حالت استانداردی داشته باشد، از زمان میداودی و مبالی تا به حال ندیده‌ام کسی مانند باویر ضربه بخورد. ما باید آن بستر را فراهم کنیم. ما از حزباوی بسیار راضی هستیم. پیشنهادهای مختلفی برای او شده است.

وی سپس در مورد پیشنهاد حزباوی گفت: اگر من به جای او تصمیم می گرفتم با در نظر گرفتن اینکه او یکی از استعدادهای واقعی فوتبال ماست، تصمیمم را برای اروپا می گرفتم. پدرش تصمیم بگیرد . چه در فولاد بماند و چه برود.

منصوریان: من پرسپولیس را بردم و با من اینطور برخورد نشد

وی در ادامه به شعارهای هواداران فولاد خوزستان علیه خود پرداخت و افزود: بهتر است کمی صبور باشند و به ما کمک کنند. من در اهواز احساس غریبی می کنم. ما راه خودمان را می رویم. آنها علیه ما شعار می دهند. من 4 سال سرمربی تیم المپیک بودم و نماینده 253 بازیکن بودم. مرتضی تبریزی را از همدان از لیگ دوم امید آوردم. من بیش از 20 دروازه بان و همه بازیکنان لیگ برتر داشتم. منظورم این است که وقتی به گنجی می‌رسم، یعنی می‌توانم اینجا هم کار کنم. دیروز اینجا میزبان گروه دانشگاهی بودم. انتظار داشتم بفهمند ما در آکادمی کار می کنیم، با آقایان مهدی پور، کوروش بختیاری زاده، کادریان و میشم سلیمانی کار کردیم. امروز با کلی تنش روحی ابتدا به رختکن نوجوانان رفتم و یک جایزه پیش فینال و یک جایزه قهرمانی به آنها دادم. کار من آکادمیک است، کار در نفت تهران، آبادان و ذوب آهن را ببینید، اما بی احترامی نکنید.
وی درباره اقدامات انجام شده علیه وی افزود: نمی دانیم در پشت صحنه چه خبر است، بچه های کوچک فریاد می زدند و ما را تشویق می کردند. نمی خواهم بگویم همکارانم استعدادیابی ندارند، مجتبی حسینی پنج، شش استعداد به پیکان آورد، نساجی استعداد آورد. دلم بیشتر برای پرچم کشورت میسوزه. من این میز و آن میز را ندارم. وقتی قبل از بازی با سرعت به رختکن می روم و می گویم او مرا ترک کرد، من هم با بچه ها هستم. ما این همبستگی را ایجاد می کنیم.
منصوریان ادامه داد: من از سال 71 تا 74 زندگی تهتی داشتم، در هیچ کجای ایران با من اینطور برخورد نشده است، دو بار پرسپولیس را بردم، با من اینطور برخورد نشده است. زمانی که به تهتی می آمدیم، آقای لفته سرمربی یوگ بود و یکی از گل های من باعث شد یوگ پایین بیاید و آقای هیبدی بماند. با خود آقا سیاوش وارد رختکن شدم. من نمی دانم این چیزها از کجا می آیند؟ به هر حال ما برای فولاد جان خود را می دهیم چون استعدادهایمان را اینجا دیدیم. هفت مدل برتر حزباوی را در نهانالان دیدم.
منصوریان در ادامه با انتقاد از عملکرد سرمربیان سابق تیم ملی گفت: اگر آقای کالانوی سرمربی تیم ملی نبود حزباوی و آقاسی دعوت نمی شدند. باز هم لیست طولانی و گسترده ای می دهند و افراد خاصی می آیند. او دروازه تیم ملی را به روی همه باز کرد. مهاجم سپاهان و گوشه راست ذوب هرگز به تیم ملی دعوت نشدند. به شما قول می دهم اگر حزباوی به این روند ادامه دهد بازیکن موثری در جام ملت ها خواهد بود. مربی ایرانی دلش شکسته. آقای قطبی به ایران آمد و گفت باید هواپیمای چارتر برای تیم ملی داشته باشیم. شش ماه بعد آقای کی روش گفت تیم ملی باید هواپیمای چارتر داشته باشد. این را هم همین ایرانی گفت و امیرخان در سال 2007 گفت من منشور می خواهم. وقتی یکی از بیرون چیزی به ما می گوید، فکر می کنیم بهتر آن را می گویند. چطور ممکن است سالی 1000 مغز از کشور ما خارج شود و ما در ریاضی محض از اول به سوم شویم؟ ما سالی 20 هزار تولید داریم، باید به هم اعتماد کنیم. دلم برای تیم و مربی فولاد تنگ نمی شود اما به منصوریان اعتماد کنید، دلم برای علی باویر بیشتر می سوزد که مثل ایمان مبلی ضربه می زند. من باید از او مراقبت کنم.
وی درباره کم بازی سلجوقی در سال های اخیر گفت: ابراهیم سلجوقی را به گوشه چپ منتقل کردم. من با یک بازیکن دیگر مثال می زنم. سینا مریدی یک فوتبالیست برتر 6 دانگ است، این بچه چطور می تواند مثل آسانسور بیاید و برود؟ این بازیکن بسیار خوبی است و اگر مربی از روز اول به او وقت بدهد، عالی خواهد بود. او تمام قابلیت های یک فوتبالیست درجه یک را دارد و امروز عملکرد او را دیدید. پست هاش هم خیلی خوبه من یک ماه او را در تمرین تماشا کردم و یک روز به کادرفنی گفتم این بازیکن چقدر حرکت می کند. یکی از دلایلی که خوشحالم پسرم فوتبالیست نشد این است که بین او و فوتبالیست تفاوت ایجاد کنم. اگر کسی بد باشد من دفاعی ندارم. به او گفتم من یک بازیکن ایرانی را ترجیح می دهم زیرا او بیشتر از شما کار می کند. اکنون که می خواهید کمک کنید، باید بیشتر کمک کنید. من از آن زاویه به آن نگاه نکرده ام. من پیشینه همه را می دانم، اما از این داستانی که شما می گویید آگاه نیستم.

دیدگاهتان را بنویسید