من از دایی بزرگتر نیستم/ انتقاد برام مهم نیست


ساعت: 18:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897218

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: سنم از علی دایی بیشتر نیست. از هر جهت به او توهین کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در یک سال گذشته گفت: والیبال ایران از سال 2010 و پس از بازی های آسیایی گوانگجو از مربیان خارجی استفاده می کند. ولاسکو به ایران آمد و فکر می کنم تاثیر مثبتی روی والیبال ایران گذاشت. شخصیت ولاسکو باور بازیکنان را تغییر داد. ولاسکو شاید نتایج بهتری نسبت به سایر مربیان خارجی کسب نکرده و تنها یک سهمیه قهرمانی آسیا و یک سهمیه لیگ ملت ها کسب کند، اما ردپای او در والیبال ایران دیده می شود. در دوران تصدی کواچ، تیم ملی عملکرد کوتاه مدت موفقی داشت. اما او در جام جهانی خوب نبود و اخراج شد. بعدها لوزانو و کولاکوویچ سرمربی تیم ملی شدند و عملکرد آنها هم مشخص است.

وی افزود: با انتخاب من به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بلافاصله در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردیم و با ترکیبی متفاوت در این رقابت ها حاضر شدیم. ژاپن فقط 2 بازیکن اصلی داشت و ما موفق شدیم قهرمان شویم. متأسفانه در فاصله مسابقات قهرمانی آسیا و لیگ ملت ها سه بازیکن از جمله جواد کریمی، میتم صالحی و علی اصغر مگدار را از دست دادیم. اما ما هرگز این مشکلات را منتشر نکردیم. تیم ملی با تغییرات متعدد کار خود را در لیگ ملت ها انجام داده است. در هفته اول؛ ما 2 برد داریم. اما ما مورد انتقاد قرار گرفتیم و آن انتقادات منصفانه نبود. هیچکس نگفت تیم ایران کامل نیست و می گفتند تیم های دیگر با تیم دوم خود آمده اند در حالی که اینطور نبود. آمریکا، برزیل، لهستان و ایتالیا با ترکیب اصلی خود به ایران آمدند.

سرمربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: در سال های اخیر تماشای تیم ملی بدون معروف، موسوی و غفور برای مردم ما باورنکردنی بوده است. اما ما بدون آن بازیکنان به لیگ ملت ها رفتیم. در هفته دوم مقابل بلغارستان خوب نبودیم. اما بعد از آن تا پایان بازی ها خیلی خوب بودیم. در هفته پایانی لیگ ملت ها بهترین عملکرد ایران در این رقابت ها بود. ما نباید خود را با آمریکا، فرانسه و برزیل مقایسه کنیم. بلکه باید خودمان را مقایسه کنیم.

عطایی ادامه داد: در مسابقات قهرمانی آسیا فقط یک ست بردیم و قهرمان شدیم اما ملی پوشان با شکست در دوره قبل با ترکیب اصلی در تهران قهرمان شدند. در لیگ ملت ها هفتم شدیم در حالی که فصل قبل تیم ملی با قدرت کامل عملکرد خوبی نداشت. انتظار دارم وقتی ذهنیت مربیان خارجی تغییر کند، مربیان ایرانی هم تغییر کنند. ما در جام جهانی سیزدهم شدیم و قبول دارم که خوب بازی نکردیم.

وی بیان کرد: باید بررسی کنیم که مشکلات تیم ملی چیست اما نباید فراموش کرد که در جام جهانی قبلی چه نتایجی گرفته شد. در مرحله دوم جام جهانی قبلی هر سه بازی را باختیم. بازیکنان سربازان تیم ملی هستند و هیچکس کم کاری نکرد و سعی کرد بهترین کار را انجام دهد. ما در این مسابقات آمادگی کافی نداشتیم و دلیلی هم دارد.

سرمربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: در لیگ ملت ها تقریبا تمام تیم هایی که عملکرد درخشانی نداشتند در جام جهانی عالی بودند. ما می خواستیم برای لیگ ملت ها آماده شویم. اما بازیکنان تمام تلاش خود را کردند تا به نتیجه برسند. موضوعات دیگری هم تاثیرگذار بود، مثل سربازی اسماعیل نژاد. این روی بازی او تاثیر منفی گذاشت.

عطایی گفت: از تست بازیکنان در لیگ ملت ها واقعا لذت بردیم. اما چند بازیکن در اختیار تیم های اصلی بودند. ما نمی توانیم برای سرمایه گذاری روی افکارمان کار کنیم. چون این فرصت در اختیار ما قرار نمی گیرد. البته این سوال خیلی مهم نیست. افرادی که عاشق والیبال هستند همیشه در کنار ما بودند. به نقدهایی که در فضای مجازی می شود کاری ندارم. هرکسی که بتونه کمکمون کنه در خدمتش هستیم.

وی درباره حمایت فدراسیون از مربیان بومی گفت: جا دارد از داور مسابقه تشکر کنم چون همه شرایط لازم را داشتیم. پیست آماده کار بود و جا دارد از فدراسیون والیبال تشکر کنم. ایتالیا یک پروسه پنج، شش ساله را طی کرد و بازیکنان جوانی را به خدمت گرفت که در نهایت قهرمان جام جهانی شدند. آیا می توان در ایران به بازیکنان جوان فرصت داد؟ تیلیه در فرانسه 9 سال سرمربی بود و در 6 سال اول حتی یک مدال کسب نکرد. اما اکنون اولین قدرت والیبال جهان است.

عطایی افزود: در کارمان باید بدانیم که وظایف کمک مربی، سرمربی و آنالیزور چیست. من باید تکلیف همه در تیم ملی را مشخص کنم. ما در پیش فصل به این نتیجه رسیدیم که توتولو فکر می کند او سرمربی است. به توتولو گفتم که او تنها تمرین کننده است. او موافقت کرد؛ اما در عمل این کار را نکرد. در نهایت به توتولو گفتم که نمی توانیم همکاری کنیم. من او را انتخاب کردم؛ چون می خواستیم تیم فنی را تقویت کنیم.

وی درباره کادر فنی تیم ملی گفت: جزیده باید در لیگ ملت ها به تیم ملی اضافه می شد و علی اکبری هم باید آنالیزور دوم تیم ملی می شد. اما شرایط ورود آنها مهیا نشد و به دلیل هزینه ها نتوانستند در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند. من یک سوال دارم. در 2 المپیاد 2 مترجم روی نیمکت تیم ملی دیدیم. هیچ کس مخالفتی نداشت.

سرمربی تیم ملی والیبال در خصوص استفاده از جواد کریمی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: مصدومیت کریمی به طور کامل برطرف شده و او نفر دوم تیم ملی بود. وادی اولین مهاجم تیم ملی بود و باید از عملکرد وادی دفاع کنم. او تا پایان مرحله مقدماتی سومین نفر از مسابقات بود. من از ماوانی نژاد در جام واگنر برای تست آن استفاده کردم. این حضور ماوانی نژاد به معنای ملی پوش بودن فیکس نبود. او مقابل برزیل عملکرد قابل قبولی داشت. همچنین بر خلاف نظر برخی از دوستان مشخصات ما جهانی نیست. او نتوانست نیمیر را مقابل هلند مهار کند. هیچکس به اندازه ما توانایی های بازیکنان را نمی شناسد. در هر بازی وقتی می باختیم به این می گویند که چرا فلان بازیکن نیست. البته باید دفاع و تکل مان را بهتر کنیم. در خدمات رشد خوبی داشتیم.

عطایی درباره کناره گیری موسوی از تیم ملی والیبال گفت: بعد از قهرمانی آسیا با موسوی برای حضور در تیم ملی برای مسابقات جهانی در ارتباط بودم. موسوی به اردو آمد. البته او چندان آماده نبود. اما روز به روز بهتر شد. یک روز قبل از اعزام وقتی رسانه ها به اردو آمدند، سرپرست تیم ملی اعلام کرد که موسوی از تیم ملی خداحافظی کرده است. واقعا نفهمیدم چی شد و زنگ نزد که دلایلش رو بگه. حرومزاده اش دست ما را در پوسته مهره فرو برد و مشکلی پیش آمد.

وی در خصوص دعوت نشدن امیر غفور به تیم ملی گفت: چه کسی جرات کرد به جای اسماعیل نژاد بازیکن دیگری دعوت شود؟ انتقاد بعد از عمل صحیح نیست. باید یاد بگیریم بدون موسوی، معروف و غفور بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره عملکرد عبادی پور گفت: جایگزینی برای میلاد نداریم. چون هیچ کس نمی داند دارند چه کار می کنند.

عطای گفت: ما برای این افراد کار می کنیم. همین که مردم به ما احترام بگذارند برای ما کافی است. اگر خوب نیستیم از مردم عذرخواهی می کنیم. هیچ مربی و بازیکنی مهمتر از ایران نیست. اشتباهاتی که مرتکب می شوند عمدی نیست و مختص ورزش است. والیبال ایران قهرمان جهان نیست و با همه ستاره ها مدال جهانی نداریم. انتظارات تیم ملی بین هفتم تا یازدهم جهان. اما مقابل تیم های بزرگ دنیا پیروز خواهیم شد.

وی درباره شکست تیم ملی مقابل برزیل گفت: ملی پوشان نگران باخت مقابل برزیل بودند و به همین دلیل کمی عصبی بازی کردند. شروع خوبی نداشتیم و تحت فشار بودیم. ما نتوانستیم عملکرد واقعی خود را نشان دهیم.

عطایی درباره چرایی دعوت اسماعیل مسافر به تیم ملی برای لیگ ملت ها گفت: او را به عنوان بازیکن خوبی قبول دارم. مصافیر یکی از بهترین دریافت کننده های ایران است و می تواند به تیم ملی کمک کند. اما در لیگ ملت ها کمکی نکرد و دعوت نشد. حضرت پور به عنوان لیبرو خیلی خوب بود.

سرمربی تیم ملی والیبال به مناسبت مصاحبه های انتقادی برخی مربیان داخلی گفت: انتقادات مربیان ایرانی تاثیری در عملکرد من نداشت. زمانی که سرمربی تیم ملی شدم، در زره آهنین بودم. من از علی دایی بزرگتر نیستم. از هر جهت به او توهین کردند. مهم این است که عموم مردم به دایی احترام بگذارند. البته این توهین ها نشان دهنده ضعف فرهنگی ماست. عطایی قابل نقد است; اما هیچکس حق ندارد به ما و خانواده ما توهین کند. در خیابان از من انتقاد می کنند و من با چهره ای خندان جواب می دهم. الان فهمیدم علی دایی وقتی سرمربی تیم ملی بود چرا عصبی بود. من بعد از بازی برزیل در رختکن بودم و دستیار به من گفت که شعارهای ناسزا گفته ام. چند بار جام جهانی را برده ایم اما این بار نبردیم؟ این مشکلات از کجا می آید؟

وی با حضور در شبکه ورزش افزود: یک مربی والیبال مصاحبه کرد و گفت عبادی پور در جایگاه 4 است باید دنبال پست 2 باشیم حتی نمی دانست که میلاد 10 سال است که پست 4 بازی نکرده است. این سوالات حرف کارشناسان نیست. اگر ایتالیا برنده شود در همه رده ها برنده است. ما تمام قدرت های بزرگ دنیا را شکست دادیم اما 20 بار شکست خوردیم و یک بار پیروز شدیم. مقایسه ما با فرانسه یا سایر تیم ها برای ما فشار زیادی است. راز شکست این است که نمی توانم همه را راضی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید