من اصلاً سبک فعلی کنکور را قبول ندارم/اجازه نمی دهم کنکور در مدارس برگزار شود.


ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842887

نوری گفت: من اصلاً به این شکل در کنکور شرکت نمی کنم و خود دانشگاه نیز باید مانند بقیه دنیا ارتقاء و صلاحیت حرفه ای کسب کند و دانشجو جذب کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; یوسف نوری ظهر امروز در جمع فرهنگیان استان گلستان اظهار داشت: نقش معلمان تمدن ساز در شکوفایی تمدن نوین اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تمدن هیچ کشوری شکل نمی گیرد مگر اینکه نیروی انسانی این کشور شکوفا شود و این امر از طریق معلمان و همچنین آموزش عمومی محقق می شود.

نوری گفت: اگر می خواهیم تولید داشته باشیم جامعه ما باید دانش بنیان باشد و تولید مبتنی بر دانش جز با آموزش ممکن نباشد. برای مدیریت سند بنیاد باید برنامه ریزی کنیم. همه باید سهم خود را بپذیرند.

این مقام مسئول گفت: در ابتدای سال توانستیم با حمایت ستاد کرونا مدارس را افتتاح کنیم و ستاد کرونا نزدیک به 1500 میلیارد تن فولاد برای تعمیر این رشته ها اختصاص داده است.

نوری گفت: فردا آخرین جلسه کمیسیون طبقه بندی معلمان را خواهیم داشت و هر چه باشد از 31 شهریور 1401 پرداخت می شود و قانون همین است و نمی توانیم قانون را تغییر دهیم.

وی گفت: دولت روحانی طی 3 سال آینده 20 هزار میلیارد برای رتبه بندی معلمان اختصاص داده است، اما منابع آن را ذکر نکرده است، بنابراین هیئت امنا چشمان خود را بسته است. باید بپذیریم که طرح 10 ساله مثل یک زخم کهنه است، «و اجرای آن بسیار سخت است، اما 38 هزار میلیارد تن در 18 ماه در این دولت برای احراز صلاحیت معلمان اختصاص یافته است.

این مقام مسئول گفت: در ایام ولیعهد معلمان به خانه به مدرسه می رفتند و فرزندان خود را تحویل می دادند تا نشان دهند که آموزش و پرورش دانش آموزان قطع نشده است.

نوری گفت: هزینه ایجاد کلاس درس یک میلیارد تومان است و دولت در جداول استانی 6. 5 هزار میلیارد تومان به مدارس اختصاص یافته و خیران قول مساعدت های خود را دو برابر کرده و 7 هزار میلیارد تومان برای ساخت مدرسه کمک می کنند.

وی گفت: از محل اعتبارات صندوق سرمایه گذاری در استان، با توجه به اینکه شرط داشتن تولید بود، با ارائه تسهیلات به هنرستان ها در بخش کشاورزی موافقت کردیم.

وزیر آموزش و پرورش خواستار برگزاری کنکور سراسری شد و گفت: نظام پذیرش برای وزارت علوم و بهداشت است و خودش باید رسیدگی کند. در جامعه حتی برای معلم من هم ثابت شده است که کنکور هدف آموزش است. دانش آموز داشته باشد.
نوری خاطرنشان کرد: اگر منطقه بندی نشوند امسال کنکور را در مدارس برگزار نمی کنیم و اگر برنامه ریزی شود این ارتباط را با کنکور سال آینده قطع می کنیم.

وی افزود: کنکور سه سال اخیر باید تشریحی باشد و این طرح به صورت آزمایشی در خارج از کشور ساخته شده است.

نوری گفت: من اصلاً به این شکل در کنکور شرکت نمی کنم و خود دانشگاه نیز باید مانند بقیه دنیا ارتقاء و صلاحیت حرفه ای کسب کند و دانشجو جذب کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید