من برای جام گدایی اینجا نیامدم. امیدوارم مردم ایران بفهمند من چه کرده ام


ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840942

نشست خبری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد و قهرمان اسنوکر جهان

نشست خبری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد و قهرمان اسنوکر جهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ نشست خبری هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد به همراه حسین وفایی قهرمان ایران و جهان در رشته اسنوکر و کامران شهلا سرمربی تیم های ملی امروز در فدراسیون برگزار شد.

هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در ابتدا گفت: 12 یا 13 سال پیش شرایط این فدراسیون بسیار سخت بود و نام بیلیارد تغییر کرد. با شروع بحران مجوزها صادر و تمدید نشد و امروز با کمک بچه ها اتفاقات خوبی افتاد. با بودجه های اندک به داشتن 2 مرد و 9 زن در رنکینگ جهانی افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: در روزهای سخت از حسین وفایی دعوت شد و یک آکادمی کوچک در آزادی داشتیم. حسین تا 10 ساعت در روز تمرین می کرد و جای مناسبی برای خوابیدن نداشت اما با تمرینات سخت قهرمانی های زیادی را به دست آورد: «او مشکلات جدی در ویزا داشت و به او پیشنهاد پناهندگی دادند، اما تا زمانی که مجبور به پذیرش شدند، عمل نکرد.

اسکندری گفت: اسنوکر جایگاه ویژه ای دارد و بعد از فوتبال پربیننده ترین ورزش انگلیس است. برای اسپانسر فدراسیون آسیایی با یورو اسپورت صحبت کردیم، بیش از 2 میلیارد تماشاگر داشت و اکنون 168 کشور عضو فدراسیون جهانی هستند. ما ممکن است 4 دیدگاه داشته باشیم، اما بچه های ما در حال تقلا هستند. وفایی برای بردن یک بازی حدود 11 ساعت کار می کند و این در هیچ زمینه ای نیست.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: خانواده کوچک ما بزرگ شد و وفایی پیشنهادات بسیار خوبی از کشورهای عربی داشت اما قبول نکرد. بزرگان اقتصادی کشور در کنار ما باشند. فدراسیون ها در کشورها از اسپانسر سود می برند، اما گاهی در کشور ما از بیلیارد پرهیز می کنند، در حالی که در آسیا در مدارس آموزش داده می شود.

وی تاکید کرد: پرچم کشورمان با وجود مشکلات و چالش ها بیش از 127 بار توسط اعضای این فدراسیون در مسابقات آسیایی و جهانی برافراشته شده است و شروع بعدی ما لیگ است که از 3 مرداد ماه آغاز می شود. افتخار میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در شیراز را داریم که با تساوی یک سال پیش در قطر تایید شد.

وی گفت: با مدیرکل شیراز صحبت کرده ایم، مکان مشخص شده و نماینده آسیا به ایران سفر می کند. برای سال‌ها، انگلیسی‌ها تنها در این حرفه بودند، اما حسین و یک مرد چینی این قانون را شکستند و وفاداری کسی را دیدند که سالیوان را ترک کرد. او در بریتانیا هم محبوب است که حسین را ناراحت می کند.


اسکندری در پاسخ به سوال خبرنگار دانا در خصوص رشد گلخانه ای در این منطقه گفت: حدود 25 یا 26 استان قهرمان داریم و زیرساخت ها با آکادمی و کمیته استعدادیابی ساخته شده است و مسابقات بزرگی در پی دارد و داریم. بیش از 30 مسابقه بچه های زیر 17 سال هم داریم که آینده قوی دارند و الگوی آنها حسین وفایی است.

اسکندری با اشاره به پیشنهادات انگلیس برای وفایی گفت: در روزهایی که حسین وفایی قهرمان جهان شد، ویزای انگلیس به شدت صادر می شد. به وفایی پیشنهاد شد که از راه دیگری وارد شود که او قبول نکرد و دوباره در آماتور شرکت کرد تا قهرمان شود و مجبور شود ویزایش را بدهد. سفارت به حسین پیشنهادهایی داد که او نپذیرفت.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد درباره جدایی پتانک از زیرمجموعه فدراسیون گفت: فدراسیون در جایگاهی قرار دارد که می تواند به صورت حرفه ای در رشته خود فعالیت کند. پتانک هیچ ربطی به فدراسیون نداشت جز بدتر کردن اوضاع. ما علاقه ای به حفظ آن نداشتیم و تصمیم وزارت ورزش و جوانان گرفته شد و این تقسیم بندی خوب است چون برای ورزش های دیگر وقت داریم اما در پتانک 21 استان با پایه قهرمان داشتیم.

وی با اشاره به حرفه ای بودن در این زمینه گفت: یکی از مشکلات ما بحث آماتور و حرفه ای است. ما ورزش های کمی داریم که برای رسیدن به این حرفه نیاز به یک پروسه طولانی دارد. ما حامد حدادی را در بسکتبال داشتیم اما حالا حسین کاری کرده که شهرت جهانی پیدا کرده است. امیدوارم دوستان متوجه حرکت او شوند و مدال او را ببینند که هیچکس جز انگلیسی ها به آن نرسیده بود.


* وفاداری: من برای جام گدایی اینجا نیامدم. امیدوارم مردم ایران بفهمند من چه کرده ام

حسین وفایی نیز در این نشست با اشاره به شکست سالیوان گفت: دلیل اصلی صحبت من با سالیوان این بود که سعی کردم رودررو بازی کنم و به نظر می رسید او اهمیتی نمی داد! رفته بودم بیارمش نگاه نکردم. فریم آخر به گونه ای پخش شد که بی احترامی، محترمانه، محترمانه بود. ما ایرانی هستیم اما نباید نادیده بگیریم، فقیر نیستیم. من می توانم به همان اندازه که خوبم زشت باشم. خداحافظی می کنم. من پاسخ دادم که بازیکن اسنوکر قهرمان است، اما شخصیت الگو نیست و باید دیگران را انتخاب کرد. شاید 10000 نفر نبوده باشند، اما همچنان به دنبال این داستان ها هستند. او باید سیم را بزرگتر می کرد. می خواستم به او ثابت کنم که به هیچ ایرانی احترام نمی گذارد.

وی با اشاره به خبر ناراحت کننده از دست دادن عزیزانش در این مسابقه گفت: وقتی خبر فوت مادربزرگم را شنیدم در اتاقم در محل مسابقه گریه کردم. می خواستم مسابقه را ترک کنم، اما دوستم گفت تو باید بمانی و مسابقه بدهی، انگار انرژی قهرمانی را دارم که به مادربزرگم بدهم. خبر بد را با خبر خوب جبران کردم. خوشحالم که در روز مادر قهرمانی ام را به دست آوردم.

وفایی درباره مهاجرت های اخیر ورزشکاران می گوید: «بعضی ها به اتفاقاتی که در کشورهای دیگر می افتد فکر می کنند. من همه چیز را دیده ام و کشورم را دوست دارم. من چهره های جهانی دارم اما وطن را در سر دارم و دوست دارم ورزش را در کشورم گسترش دهم. مادرم اینجاست بازار من اینجاست و اگر همه بروند ایران کی به آن افتخار می کند؟ باید دید چرا ورزشکاران مهاجرت می کنند. مهاجرت از فقر می آید و همیشه همینطور بوده است.

وی افزود: وقتی جوان هستیم اشتباه می کنیم و افتخار می کنیم. مهمترین چیز آرامش و صبر است و من این را از اسنوکر یاد گرفتم. مفتخرم که برای برافراشتن پرچم ایران برای اسنوکر و بیلیارد در آبادان و خوزستان آماده می شوم.

قهرمان اسنوکر جهان درباره انتظاراتش از مسئولان گفت: از هیچکس و مسئولی هیچ توقعی ندارم و خسته هستم. من همان کاری را که مقامات با من انجام می دهند، انجام می دهم. اگر به این میدان نیایند من آنها را وادار می کنم که بیایند. من از هیچکس توقعی ندارم و برای جام گدایی اینجا نیامده ام. برندها باید حواسشان به حمایت باشد و به سراغ من بیایند نه من. این حسین وفایی نیست، حسین وفایی سابق. چرا ایرانسل یا همراه اول روی سینه من نیست؟!

وفایی درباره سکوتش پس از پیروزی مقابل سالیوان گفت: پیروزی مقابل سالیوان بسیار شیرین بود و من خودم را ثابت کردم. سکوت من به این دلیل بود که اگر به جایی می رسیدم نمی گفتم فلان هستم و ارزش کارم را پایین می آوردم. من ترجیح می دهم مردم در مورد من قضاوت، مقایسه و قضاوت کنند تا مبالغه کردن. برای بزرگ شدن باید خاص باشی، اما برای خاص بودن لازم نیست بی احترامی کنی.

قهرمان اسنوکر جهان در پاسخ به این سوال که برای حفظ تمرکز و موفقیت چه تمریناتی انجام می دهد، گفت: برای موفقیت در این رشته باید آرام بود و ذهنی آرام داشت تا تصمیم درست گرفت. بدون ذهن قوی و اضطراب، فرد تصمیم اشتباهی می گیرد. زمان این را به ورزشکار ثابت می کند و باید برای این ذهن تلاش کرد. همه چیز در این دنیا به ذهن ما و تصویر آن بستگی دارد. اینها راه های موفقیت در هر زمینه ای است.

قهرمان اسنوکر از ظاهر زشت ورزشکاران انتقاد کرد و گفت: در ورزش نباید پا و بینی خود را بشکنید. برای همه ورزشکاران، مگر اینکه اتفاقی برای ورزشکار بیفتد که از او حمایت کند. بیلیارد باعث آسیب یا چیزهای بد نمی شود. علاوه بر این مشکلات، بازی بیلیارد واقعا از استرس جلوگیری می کند و به افرادی که دچار آسیب های روحی شده اند کمک می کند. از همه دوستانی که با این مشکلات مواجه هستند و نیاز به استراحت دارند تا به اسنوکر و بیلیارد بپیوندند خواهش می کنم.

وفایی در پایان گفت: امیدوارم روزی مردم ایران بفهمند من چه کرده ام. نمیتوانم چیزی بگویم.


* شهلا: لطفا از وفایی حمایت کنید

کامران شهلا سرمربی تیم ملی نیز گفت: می خواستیم حسین به رتبه حرفه ای ها و 16 بازیکن جهانی برسد. فکر می کردم تا 3 سال آینده این اتفاق بیفتد اما امسال این اتفاق افتاد و نفرات اول این رشته را شکست داد. از اسپانسرهای ایرانی می خواهم به کمک او بیایند و حمایت کنند که او بدون هیچ حمایتی به این نقطه رسیده است.


* ابولثانی: بهترین بیلیارد را داریم


ابوالثانی سرمربی تیم ملی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار دانا در مورد استعدادیابی گفت: 4 حرفه داشته باشید. اساس ما حداکثر فشار برای جذب جوش است. ما در زمانی هستیم که بهترین بیلیارد را داریم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید