من به جای فرهاد مجیدی تمام استقلال را زندانی کردم

من به جای فرهاد مجیدی تمام استقلال را زندانی کردم

علی موسوی بازیکن سابق استقلال و تیم ملی کشورمان درباره لغو دیدار تیم ملی فوتبال ایران و کانادا و تاخیر در هفته پایانی مسابقات لیگ برتر اظهار کرد:

به دلیل تعویق چند دیدار از هفته بیست و نهم، دیدارهای هفته گذشته به تاریخ نامعلومی موکول شد. نظر شما در مورد این وقفه و تمدید لیگ چیست؟

حالا که بازی تیم ملی لغو شده است، کارکنان سازمان لیگ می توانند تا یکی دو روز آینده مسابقات را برگزار کنند تا همه برای این فصل خیالشان راحت باشد.

اما این سوال مطرح شد که شاید بازی های هفته گذشته 20 روز بعد و بعد از اردوی تیم ملی برگزار شود؟

این واقعا بازیکنان را ناراحت می کند! فوتبالیستی که یک سال است تمرین و مسابقه می دهد قطعا نمی تواند 20 روز دیگر برای یک مسابقه در هفته آخر شرایط سخت قبلی را تحمل کند. من اگر سرمربی استقلال بودم، تیم را می بستم و هفته آخر را با تیم جوانان و امیدم سپری می کردم. چون نمی توانم صبر کنم تا این مدت صبر کنم.

اما فرهاد مجیدی گفت که بدون ملی پوشش بازی نمی کند. چون بازی آخر و رکورد شکست ناپذیری برایش مهم است؟

مجیدی اکنون که تیمش با این نتایج و رکورد بدون شکست به این نقطه رسیده است قطعا می خواهد به راه خود ادامه دهد. اگر من جای او بودم و این شرایط را داشتم دوست داشتم رکورد بزرگی بزنم تا این افتخار برای خودم باشد. اما باز هم حفظ بازیکنان بسیار سخت است. امیدوارم در چند روز آینده مسابقات به پایان برسد.

سازمان لیگ تاکید دارد که مسابقات باید همزمان برگزار شود پس چرا این شرایط را به راحتی نپذیریم؟

سازمان لیگ هم باید شرایط باشگاه ها را درک کند. آنها خودشان در قلب فوتبال هستند و باید شرایط هر بازیکنی را درک کنند. حالا که مسابقات تیم ملی خیلی نزدیک نیست، می توان با جابجایی اردوی تیم ملی در چند روز دیگر استقلال را به ملی پوشان داد. وقتی تیم ملی این همه سنگ تمام گذاشت، حالا نوبت سازمان لیگ و فدراسیون است که وضعیت آنها را بفهمند.

لغو این مسابقه در کانادا با واکنش های متفاوتی از سوی هواداران فوتبال مواجه شد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

در کل با برگزاری این مسابقه از این به بعد کاملا موافق نبودم. ما کانادا را انتخاب کردیم چون فکر می کردیم سبک بازی او شبیه ایالات متحده است. اما حالا که 6 ماه از آن زمان باقی مانده، خیلی زود است که به چنین دیدار تدارکاتی برای تیم ملی فکر کنیم.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

وقتی می خواهیم انتخاب حریف تمرینی را شبیه سازی کنیم باید یک ماه تا 20 روز قبل از بازی اصلی این کار را انجام دهیم تا در همان سبک رقابت باشیم اما از این به بعد بازی با کانادا معنا نداشت. از سوی دیگر، با توجه به وخامت جو در کانادا، ممکن است روحیه ملی گرایان نیز تحت تأثیر قرار گیرد. البته من خودم دو بار در تورنتو و ادمونتون با تیم ملی بازی کردم و اتفاقا ایرانی های مقیم کانادا هم سنگ بنای تیم ملی را گذاشتند. آن زمان هیجان خیلی خوب بود اما الان جو خیلی فرق کرده و اصلا برگزاری این مسابقه خوب نبود.

حالا برای تیم ملی چه کار می توان کرد؟

بهتر است با تیم های همسایه مانند کشورهای عربی برنامه ریزی شود تا تیم ملی بتواند در مسابقات شرکت کند. ما می توانیم میزبان کشورهایی مانند قطر و امارات باشیم، زیرا ممکن است برخی کشورها تمایلی به آمدن به ایران نداشته باشند. اما با توجه به روابط خوب کشورمان با قطر می توانیم برخی از بازی های تدارکاتی خود را در آنجا انجام دهیم. آنقدرها هم سخت نیست.

حرفی برایت باقی مانده است؟

اتفاقات تلخی که در شهر آبادان افتاد واقعا دل هر ایرانی بخصوص مردم خوزستان را به درد آورد. مردم آبادان هشت سال جنگ را تحمل کردند و اکنون این فاجعه آنها را بسیار اندوهگین و ناراحت کرده است. امیدوارم مسئولان به داد مردم برسند و خواهان حل مشکلاتشان باشند. اینجانب شخصا و از طرف خودم به عنوان یک خوزستانی این مصیبت وارده را به تمامی خانواده های داغدار و اهالی استان به ویژه شهرستان آبادان تسلیت می گویم.

دیدگاهتان را بنویسید