من سند دارم اسکریپت می نویسد با جودوی ایران همکاری نمی کنند / دشمنی با ایران خیانت که فقط جاسوسی نیست


ساعت: 22:28
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814113

رئیس فدراسیون جودو گفت: تجمع کمیته ملی المپیک پرتنش بود، البته شیرینی تجمعات تنش است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، آرش میراسماعیلی پس از پایان جلسه امروز کمیته ملی المپیک درباره حواشی این دیدار گفت: شیرینی دیدارها در همین حد است. شاید درد رؤسای فدراسیون ها و تنش هایی که به وجود می آید به نوعی به نفع مجمع و ورزش باشد. جلسه پرتنشی بود اما باید به صالحی امیری و همکارانش در هیات اجرایی خسته نباشید بگوییم.

وی ادامه داد: تلاش هر مدیریتی بر این است که بهترین عملکرد و چه بسا ناخواسته کاستی هایی داشته باشد. من خودم تا حدودی انتقاد داشتم شاید به این دلیل که 50 درصد سهم جودو در بودجه تخصیص داده نشد. طبق صحبت ها، جلسات و رایزنی های انجام شده 100 درصد بودجه را دریافت کردیم. صالحی امیری و اعضای شورای اجرایی همکاری کردند.

رئیس فدراسیون جودو گفت: ورزش یعنی اخلاق، معرفت. انتظار داشتیم همه به نوعی به یکدیگر احترام بگذارند. اگر اعتراض می کنیم و حرف یا درد می آید، باید با نهایت احترام و دلسوزی باشد.

میراسماعیلی در خصوص حمایت خود از علیرضا دبیر در این تریبون گفت: من همیشه نظر خود را اعلام می کنم و سعی می کنم از رشته خود دفاع کنم. سعی می کنم با رشته ام همدل باشم. البته دبیران و دوستان محترم، شاید دلسوزی و یقه بلند کردن به مصلحت شخصی آنها نباشد، اما نباید از تلاش خود غافل شویم.

در هر صورت همه انتظار مبارزه در مسابقات جهانی، المپیک و بازی های آسیایی را دارند. اگر بخواهید تمام قراردادهای لیگ جودو را بشمارید، شاید نصف قرارداد یک بازیکن نباشد. فوتبال در حال حاضر تبدیل به یک صنعت شده است، اما ما عدالت می خواهیم. من، منشی و سایر دوستان انتظار عدالت داریم.

رئیس فدراسیون جودو افزود: شاید باید اولی را که چانه ورزش را برید مقصر بدانیم. ورزش الان سیاسی است و به دروغ می گویند سیاسی نیست. پوتین از فدراسیون جهانی حذف شد. روسناک از ریاست فدراسیون شمشیربازی برکنار شد. دیگری تیم ها را محروم می کند. این سیاسی است. امروز سرم را بلند می کنم که فدراسیون من را برای کار سیاسی متوقف نکردند و ورزش را سیاسی نکردیم. اکنون مشخص است که مردان در IOC و جاهای دیگر ورزش را سیاسی کرده اند.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا نمی توان این احکام را برای براندازی جودو لغو کرد، گفت: ما واقعا داریم کار خود را می کنیم، تلاش می کنیم و کارهای قانونی انجام می دهیم. از روز اول همین را گفتیم. وقتی یک نفر جلوی من نشست و گفت ایران ورزش را سیاسی می کند، مشخص شد چه کسی ورزش را سیاسی می کند. ما در تمام دنیا منتظر عدالت هستیم. اگر امروز به عنوان رئیس فدراسیون سرم را بلند کردم که دو سال و 8-7 ماه از آن برکنار شده و از حقانیتی که امروز در تمام دنیا ثابت شده دفاع کرده ایم و حقانیت طرف ماست. ما به این افتخار می کنیم و امیدواریم ورزش جهان به وضعیتی دور از سیاست بازگردد.

وی در توضیح ماجرای اخیر خود مبنی بر افشای نقش برخی افراد در توقف جودو، تصریح کرد: در بیشتر رشته ها مردم هستند. در جودو افرادی که با آمدن من منافعشان را تهدید می کرد و شاید پیشرفت رشته را ندیده بودند و دلبسته جودو بودند این خطر را احساس کردند. من نمونه قهرمانی خود و ارتباطاتی را که این روزها برقرار کردم در ارتباط و امضای تفاهم نامه با فدراسیون عراق، ترکیه، قرقیزستان و… می بینم. وقتی وزیر ورزش عراق و رئیس کمیته ملی المپیک را می بینم، او نه تنها رئیس فدراسیون است، بلکه قهرمان هم می شود. من شهرت بین المللی دارم.

رئیس فدراسیون جودو گفت: واقعاً می گویم دلم می سوزد و دلم درد می کند. الان مدارک را دارم و در اختیار دوستان امنیتی و قضایی قرار می دهیم. من از ته دل می گویم یک ایرانی باید شرمنده این چیزها باشد. او با آرش میراسماعیلی خائن به پرچم و مملکت ایران که جاسوس خالص نیست دشمنی دارد. چرا باید با مسئولان فدراسیون جهانی علیه ایران صحبت کنیم؟ یک فیلمنامه بنویس و بگو با ایران همکاری نکن. دلیل این چیست؟ مدارکم معتبره

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا نام این افراد را ذکر نکرده اید، افزود: اجازه دهید دادگاه تصمیم بگیرد زیرا بسیاری از این مسائل محرمانه است. فقط امیدوارم ریشه چنین افرادی که اهل ورزش نیستند و برای لانه سازی یا علایق خود به ورزشگاه می آیند در ورزش کشور خشک شود.

او درباره آخرین حکم جودو گفت: ما داریم کارمان را می کنیم. دو برنامه در فدراسیون داریم. ما به تعلیق چهار ساله اعتراض کردیم که ابتدا دو ماه تمدید شد و بعد یک ماه دیگر تمدید شد. تیم حقوقی ما به خوبی کار می کند. حساسیت به رای دادن و رای دادن خیلی زیاد بود. ما منتظر هستیم. اگر تعلیق یک سال و پنج ماه باقی مانده ادامه پیدا کند، سعی می کنیم با شرایط تعلیق با اردوهای مشترک و شرایطی که در بحث کشورهای همسایه ایجاد می کنیم، ادامه دهیم. ما می خواهیم تا زمانی که محرومیت بالا برود خوب ادامه دهیم.

رئیس فدراسیون جودو گفت: تا دو هفته آینده رای گیری می شود. در صورت نقض رای قبلی به روال عادی حضور در مسابقات بین المللی برمی گردیم. باید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم و بیشتر تلاش کنیم چون بازی های آسیایی و کسب سهمیه المپیک را پیش رو داریم. اگر رأی نقض نشود در بازی های کشورهای اسلامی شرکت می کنیم و اردوهای مشترک خواهیم داشت. در مسابقاتی که زیر نظر IJF نیست هم می توانیم شرکت کنیم. سعی می کنیم این برنامه را هم دنبال کنیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید