من علی (ع) آیینه تمام نمای صفات الهی را دارم / روز پدر فرصتی است برای قدردانی از اسطوره های عشق


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 1400/11/26
کد خبر: 1808803

حضرت علی (ع) آیینه تمام نمای صفات الهی و اولین اختر در آسمان آن حضرت است که مظهر عدل و داد است و عدل با نام علی (ع) عجین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر 13 رجب اولین اختر در آسمان امامت متولد شد، ستارگان فرش زیر پایش بود، حضرت علی (ع) سرچشمه همه صفا، صداقت، انسانیت، شجاعت، مهربانی و تقوا بود. امام همامی که قهرمان است و شجاعتش در تمام دنیا بی نظیر بود.

امام علی (ع) اولین کسی بود که پس از نبوت حضرت محمد (ص) به اسلام ایمان آورد و زندگی خود را با حضرت فاطمه (س) آغاز کرد، زندگی پرباری که منجر به ظهور فرزندانی شد. دنیایی پر از هرج و مرج. .

نام عدالتی که آمده است، همه به یاد امام علی (ع) هستند، حکومتی که در زمان علی (ع) پر از عدل بود، عدالت و انصاف که با نام امام اول شیعیان گره خورده است.

ولادت باسعادت حضرت علی (ع) به نام روز پدر و به یاد امام علی (ع) نامگذاری شد، پدری که موفق به تربیت فرزندانی چون امام حسن (ع) و امام حسین (ع) شد که این حادثه را در سال 1380 آغاز کرد. کربلا و به تاریخ این واقعه و دفاع از اسلام همیشه باقی مانده است.

نامگذاری این روز به نام روز پدر فرصتی است تا همه مردم به ویژه مردان با الگو گرفتن از حضرت علی (ع) سعادت خانواده را رقم بزنند، حضرت علی (ع) نه تنها در عرصه سیاست و دفاع از اسلام، بلکه و در احسان به مردم به ویژه یتیمان، نیکی به خانواده و کمک به همسر از شخصیت های منحصر به فردی بود.

اما بسیاری از پدران روی زمین ما جان خود را برای حفظ اسلام و ارزش ها از ترس ائمه فدا می کنند، شهدایی که راهشان سعادت است و امروز فرزندان شهدا بیش از هر زمان دیگری دلتنگ مهربانی و آغوش گرم پدر هستند.

امروز پدران به گوشه خانه سالمندان خیره شده اند تا این روز بهانه ای باشد برای از سرگیری دیدار با فرزندان، گویا چرخ زمان طور دیگری چرخیده است.

این پدرها با بغض در گلویشان و چشمانی اشکبار در این روز لحظه شماری می کنند تا کسی در روز پدر به دیدارشان بیاید، پدرانی که تمام عمر سعی کردند بچه هایشان را بلندتر کنند، حرف بزنند و راه بروند، اما حالا که آنها پیر شده اند روی صورتشان نشسته بودند و آنها را تا آسایشگاه همراهی کردند.


53caa101 480e 4ead b2c7 1d00748d1f5a خبر خاکستری

تمام انتظارات پدران محبت است، اگرچه این روزها برای تشکر و قدردانی از زحمات پدران هدایایی تدارک دیده می شود، اما در نهایت انتظار همه ارکان زندگی و امیدهای خانواده محبت است.


اولین ستاره در آسمان امام، آیینه تمام قد صفات الهی بود

حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: حضرت علی (ع) دارای صفات و ویژگی های ممتازی از جمله مبارزه با دشمنان و دفاع از اسلام، زاهدترین، عارف ترین، شجاع ترین و شجاع ترین انسان عالم است. الگویی برای تمام بشریت

وی افزود: عالم، هنرمند و حاکم نگاه ویژه ای به حضرت علی (ع) دارد، حاکمی که برای مردم و گسترش عدالت تلاش می کند حجت خدا و آیینه تمام صفات الهی است. “

این کارشناس مذهبی گفت: امام علی (ع) با اینکه شجاع و شجاع بود و با دشمنان مقابله می کرد، اما پدری مهربان و دوست داشتنی بود و در تربیت فرزندان خود که در آغوش امام علی (ع) و حضرت فاطمه بودند، بسیار موفق بود. مانند امام حسن (ع) و امام حسین (ع) که توانستند در مسیر الهی در دنیا حرکت کنند.

وی گفت: امام علی (ع) پدری بود که فرزندان خود را برای آینده ای روشن تربیت کرد و یکی از روش های تربیتی امام علی (ع) این بود که فرزندانش قرآن را بیاموزند و تربیت الهی داشته باشند که امروزه این امر محقق شده است. باید الگوی همه خانواده ها باشد و با همه دغدغه ها از تربیت فرزندان خود غافل نشدند.

پیریایی گفت: امام علی (ع) برای زنده نگه داشتن و پایداری اسلام جان خود را فدا کرد و همه شهدا از ترس ائمه اطهار (ع) این راه را در پیش گرفتند و همین امر باعث شد تا خانواده ها فرزندان خود را به شیوه علوی تربیت کنند.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر احترام به پدر و مادر خاطرنشان کرد: در آیات و روایات احترام به بزرگترها و والدین بسیار سفارش شده و تاکید شده که نباید دل آنها شکسته شود اما کسانی که به پدر و مادر احترام نمی گذارند عملا به قرآن عمل می کنند. آ. آنها نمی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید