من می خواهم بزرگترین تولید کننده انیمیشن کشور شوم


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914260

گفتگو با تنها خانواده سازندگان انیمیشن در رویداد تولید محتوای بسیج;

محمدتقی لطیفیان جوان ترین شرکت کننده در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با بیان اینکه فکر نمی کردم در این رویداد رتبه ای کسب کند، گفت: دوست دارم در آینده بهترین تولید کننده انیمیشن کشور شوم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با رقابت 20 تیم تخصصی در قالب 33 تیم انیمیشن، نرم افزار ویژه موبایل و بازی های ویژه موبایل در سیستان و بلوچستان برگزار شد. در همین حین یک تیم خانوادگی به نام «MT3D» نیز به این مسابقه پیوستند و به رقابت پرداختند.

کوچکترین شرکت کننده در این مراسم که هفت ساله بود نیز در این تیم حضور داشت و سردبیران ما با تشکیل میزگردی از آنها دعوت کردند. علیرضا لطیفیان سرپرست تیم انیمیشن «MT3D» و پدر خانواده با بیان اینکه علاقه شدید به این رشته باعث شد به صورت خانوادگی و جدی وارد این عرصه شویم، گفت: چون با خودم و آشنا نبودم تیمی نداشتم. که به آن علاقه مند بودند. او هیچ حرفه ای نداشت. حدود پنج سال با خانواده شروع کردم. ابتدا همسرم طراحی و نقاشی را بر عهده گرفت تا اینکه سال گذشته با آموزش پسرم «محمدتقی»، برنامه انیمیشن و کار با نرم افزار بلندر را نیز فرا گرفت. و این اتفاق افتاد که تیم ما دوباره پر شد.

وی هدف اصلی پرداختن به این حوزه را تلاش برای تبیین و روشنگری مسائل روز عنوان کرد که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و ادامه داد: سه سال است که تلاش کردیم، اولین رویداد تولید محتوای بسیج بود که به صورت انفرادی برگزار شد اما در این دوره به دلیل افزایش مهارت اعضای خانواده ام به صورت خانوادگی شرکت کردیم و نام تیم خود را “MT 3D” گذاشتیم که “MT” نام محمد تقی و “3D” نام … انیمیشن سه بعدی او


d1c1d060 5c06 4f8b 8bda 26c5484ffa18 خبر خاکستری

لطیفیان تصریح کرد: با توکل به خدا و تلاش و حمایت اعضای خانواده توانستیم در این مسابقات مقام دوم را کسب کنیم. خانم سرغزی همسر این انیماتور گفت: هیچ وقت فکر نمی کردم وارد عرصه انیمیشن شوم چون همسرم در این زمینه فعالیت می کرد و برای پرکردن تیم مشکل داشت، تصمیم گرفتم یاد بگیرم و با او همراهی کنم. از آنجایی که در این زمینه تمرین می‌کردیم و موضوع را جدی می‌گرفتیم، تصمیم گرفتیم در مسابقات شرکت کنیم و گروه را به صورت خانوادگی تقویت کنیم.

به گفته وی؛ این کار نه تنها تأثیری بر فعالیت خانه و نقش مادری نگذاشت، بلکه باعث تقویت تربیت فرزندان شد به گونه ای که پسر پنج ساله این خانواده نیز در کنار هفت سالگی به تحصیل این تحصیل پرداخت. -پیر محمدتقی.

سرغزی افزود: علاقه محمد تقی به این رشته را از چهار سالگی به طور جدی درک کردم و علاقه زیادی به یادگیری حروف انگلیسی و فارسی داشت. کنجکاوی پسرم در آن سن بالا بود. بگذارید آنچه را که در ذهنش می گذرد دنبال کند. آموزش نیاز به تکرار در طول کارهای روزانه دارد، من این کار را با حالت بازی ادامه دادم تا زمانی که او توانست برچسب های روی ابزارها را به هر دو زبان بخواند. حفظ قرآن یکی دیگر از استعدادهایی است که محمد تقی توانست در سن پنج سالگی سوره بینا را حفظ کند. من هرگز دعوا و زورگویی را در تدریس وارد نکردم و همیشه با بچه هایم بازی قرآن یا الفبا بازی می کردیم.


5ad1cad2 6eb9 4c9d 9f66 e4db6ba2f048 خبر خاکستری

وی تاکید کرد: تشویق، ذوق و شوق دیگران، محمدتقی را به ادامه کار سوق داد و تقریباً تمام وقت ما را صرف آموختن مطالبی مطابق میل خود کرد.

محمدتقی با بیان اینکه یک سال است که با نرم افزار بلندر کار می کند، پدرش را انگیزه اصلی ورود خود به این عرصه دانست و گفت: در این ماشین انیمیشن برای شهری که پدرم قصد ساخت آن را داشت، مدل های سه بعدی ساخت. تیرهای برق و درختان به سطل زباله. چیزهای دیگری هم طراحی کردم.

سرغزی ادامه داد: در این انیمیشن در طراحی دو بعدی به خواهرم و در بحث سه بعدی به محمد تقی کمک کردم و به طور دقیق تر به هر سه گروه کمک کردم. هدف از ساخت این انیمیشن علاقه ما به موضوع داغ اتفاقات اخیر بود که به آن پرداختیم، برای حمایت از پلیس و روشن شدن موضوع لازم است توضیح دهیم که فضای مجازی به راحتی می تواند ذهن را فریب دهد.

محمد تقی با بیان اینکه فکر نمی کردم در این مسابقات رتبه ای کسب کند، گفت: وقتی نامم را به عنوان جوان ترین شرکت کننده صدا زدند بسیار خوشحال شدم.


f634122d 84be 403b b288 6d2b6b24c3e1 خبر خاکستری

به گزارش جوان ترین شرکت کننده در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج؛ دوست دارم درس بخوانم و در آینده بهترین انیماتور شوم.

لطیفیان در پایان صحبت های پسرش ادامه داد: حالا که تیم ما یک خانواده شده و همیشه با هم هستیم، انیمیشن دیگری ساختیم تا کار رسانه های خارجی و هجمه ای که ایجاد می کند روشن شود.

خانم سرغزی تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادهایی با آنچه من تصور می کردم بسیار متفاوت بود، زیرا در سطح عالی برگزار شد، گروه های زیادی برای رقابت در آن حضور یافتند. به کسانی که این فرصت را از دست دادند توصیه می کنم حتما در سال های آینده از این ظرفیت استفاده کنند چرا که ظرفیت سیستان و بلوچستان بیش از این است و در سطح ملی می توانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: امیدوارم در سال های آینده تعداد بیشتری از جوانان سیستان و بلوچستان در این رویدادها شرکت کنند تا استان ما جایگاه ملی پیدا کند. این رویداد تاثیر زیادی در روحیه ما داشت، اولین وظیفه ما در این رویداد پویا بود و باعث شد نقاط قوت و ضعف تیم خود را شناسایی کنیم. خوب


b52bc80a 3e47 4538 8e60 0fe528da6b08 خبر خاکستری

لطیفیان تصریح کرد: این رویداد بسیار مهم و البته دلگرم کننده برای علاقه مندان به این رشته بود، تاثیری که این رویداد بر خانواده من داشت بیش از آن چیزی بود که فکر می کردیم و انگیزه ای برای جزم اندیشی بیشتر اعضای تیم شد. کمک به ادامه کار.

در ادامه خانم سرغزی به والدین توصیه کرد: والدین فکر نکنند که مسئولیت حمایت و مراقبت از کودک را بر عهده دارند، بلکه خانواده باید در کنار مدرسه نقش تربیتی فرزند خود را ایفا کند. موضوعی که در بحث آموزش مطرح می شود، تفاوت های فردی است، مدرسه نمی تواند این کار را انجام دهد فقط به این دلیل که والدینی هستند که استعداد فرزند خود را می شناسند و می توانند از تمام ساعاتی که کودک در خانه است برای آموزش او استفاده کنند.

وی بیان کرد: خانواده ها برای ارائه آموزش از سنین پایین باید با ابزارها و مهارت های بسیاری مانند بازی های رایانه ای و … شروع به کار کنند و در ابتدای کار به جوانب امر آگاهی کامل داشته باشند. تا خانواده مهارت را نشناسد و فقط از آن استفاده کند، سپردن آن به مراکز آموزشی، استقبال چندانی از کودک نخواهد شد، اما در دل گرم خانواده است که میل به دانستن بیشتر می شود.

به گفته مادر خانواده؛ محمد تقی، ابزار کار با بلندر، نرم افزاری کاربردی که امکان ایجاد طیف وسیعی از محتوای دو بعدی و سه بعدی را فراهم می کند که در ابتدا با آن آشنا شدم و سپس من و پسرم این دو کار را با هم ادامه دادیم تا امروز در باشد که این عرصه موفق باشد.

محمد تقی علاوه بر صحبت های مادرش افزود: در ابتدا کار با نرم افزار بلندر برایم سخت بود، اما آموزش های زیادی دیدم، فیلم ها را دیدم و هر سوالی داشتم از پدرم پرسیدم تا اینکه این برنامه کامل را فهمیدم و شروع کردم. من این برنامه را انجام دادم و روزانه بین 30 دقیقه تا یک ساعت وقت گذاشتم.

خانم سرغزی بیان می کند: با توجه به اینکه پسرم هفت ساله است، سعی کرده ام تا جایی که سن او اقتضا می کند، خطرات فضای مجازی را به او آموزش دهم و به او توضیح داده ام که وقتی از این فضا استفاده می کنم، در بزرگسالی من باید کنارش باشم او هیچ مقاومتی نکرد. وقتی کودک از سنین پایین شروع به یادگیری می کند، علاقه بیشتری دارد و در برابر قوانین مقاومت نمی کند و همکاری خوبی خواهد داشت.

در خاتمه پدر خانواده به عنوان تهیه کننده انیمیشن درخواستی از مسئولین دارد که نیازمند حمایت هستیم چون داشتن تکنیک قوی ملاک است و با تکنیک ضعیف در این رویداد ملی شرکت کردیم که اگر بخواهم برای ادامه دادن به این روش حرفه ای تر، باید آنها را به روز کنیم تا انیمیشن هایی با کیفیت بهتر تولید کنیم. در حال حاضر برای به روز رسانی تجهیزات ما باید امکانات را از متولیان تامین کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید