من پدرم در تیم ملی هستم و حرف آخر را می زنم/ سبک هندبال ایران شبیه هیچ تیمی نیست


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839257

سرمربی تیم ملی هندبال ایران گفت: من در تیم ملی پدرم هستم و حرف آخر را می زنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ نشست خبری وسلین ویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال مونته نگرو ساعت 11 صبح امروز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه با حضور اصحاب رسانه در فدراسیون هندبال برگزار شد.

وسلین وویویچ سرمربی تیم ملی هندبال نیز در این نشست گفت: مشخص است که خبرنگاران چقدر به هندبال ایران علاقه دارند. از حضور در ایران با وجود دوران مربیگری خوشحالم، اما با دید حرفه ای به ایران نیامده ام و می خواهم احساس کنم. من همیشه فردی هستم که اگر احساس خوبی داشته باشم این عشق را منتقل می کنم.

وویویچ درباره انتظارات فدراسیون از او گفت: برای مدت کوتاهی در ایران بودم تا حقیقت هندبال ایران را بگویم. فینال لیگ و پلی آف را دیده ام و امکانات اصفهان و تهران را دیده ام. ایران شرایط خوبی برای هندبال دارد و رئیس فدراسیون هم هندبالیست که این مزیت هندبال شماست. از این هم فراتر رفت و از من دعوت به همکاری کرد.

وی افزود: متاسفانه بازی های آسیایی به تعویق افتاده و اطلاعات دقیقی از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در دست نیست. شاید آن موقع می توانستم نظر دقیق تری بدهم اما از گروه اول اردو کاملا راضی بودم و الان اردوی دوم داریم.» آن وقت می توانم نظر قطعی تری درباره هندبال ایران بدهم.

سرمربی تیم ملی هندبال افزود: تنها قولی که دادم این بود که بتوانم آن را جدی بگیرم. رزومه من می گوید که می توانم کارهای مهم و مثبت انجام دهم. می خواستیم در بازی های آسیایی و همبستگی برای مدال بجنگیم اما الان هدف اصلی ما قهرمانی در جام جهانی است و می خواهم برنامه ای امن ایجاد کنیم تا در آنجا نمایش خوبی داشته باشیم و پیشرفت را احساس کنیم.

نظامی درباره لژیونرهای ایرانی گفت: زمانی که در اسلوونی بودم 18 لژیونر در تیم ملی حضور داشتند که در مورد اسپانیا و آلمان هم همینطور بود. ایران لژیونر زیادی ندارد و حدود 15 بازیکن در خارج از کشور مشغول به کار هستیم که از نزدیک تحت نظر هستند و در تماس هستند. همه با انگیزه هستند و بازیکنی که این روحیه را دارد درهای تیم ملی را به روی او باز می گذارم.

او گفت: من کاری به استاندارد مربیان قبلی تیم ملی ندارم و همه بازیکنان برای من یکسان هستند. من لژیونر لژیونر ندارم، خونه به خونه، جوان یا باتجربه و بازیکن خوب یا بد تنها معیارم است. اگر کسی را بازیکن خوب ارزیابی کنم، حتما دعوتش می کنم.

سرمربی تیم ملی هندبال با بیان انگیزه خود از قبول پیشنهاد فدراسیون گفت: همه چیز را بردم اما اینکه تا الان با ایران چیزی به دست نیاوردم بزرگترین انگیزه من بود. بین انتخاب تیم ملی با شانس بالا و تیمی با شانس کمتر و افتخار کمتر یکی را انتخاب می کنم چون اگر در ایران نتیجه بگیریم کارمان خیلی بیشتر دیده می شود.

وی با اشاره به تفاوت سبک هندبال ایران اذعان داشت: سبک هندبال شما شبیه هیچ تیمی نیست. هندبال ایران بازیکنان مستعدی دارد اما باید روی تمرینات بدنی، سرعت و تاکتیک حمله کار کرد. اینطور نیست که از بهشت ​​آمده باشم تا با حضورم همه چیز را تغییر دهم. من هنوز هم می توانم از مربیانم یاد بگیرم و هرکسی یاد نگیرد دیوانه است. این اطلاعات نزدیک باعث پیشرفت هندبال ایران خواهد شد. وقتی برای دستیارانم ارزش قائل هستم، آنها برای من ارزش قائل هستند.

وویویچ درباره دلیل قرارداد کوتاه خود با فدراسیون ایران گفت: برای اهداف عالی به یک برنامه چهار تا شش ساله نیاز داریم. رئیس فدراسیون علاقه دارد با من تمدید کند، اما آنقدر باهوش است که عملکرد من را ظرف 10 ماه ارزیابی کند. مطمئنم می توانیم کارهای مثبتی انجام دهیم و حتما در مورد برنامه های جدید با من صحبت خواهد کرد.

وی در خصوص مطالبات خود از فدراسیون هندبال گفت: موضوع کلیدی ارتباط خوبی است که بین سرمربی و رئیس ایجاد شده است. ممکن است شرایط بهتر شود اما من از مشکلات اقتصادی ایران مطلع هستم و کمیته ملی المپیک باید حمایت بیشتری از فدراسیون داشته باشد. هدف ما هدف بزرگی است و هیچ فدراسیونی در آسیا اینقدر افتخار نکرده است. هندبال مستحق حمایت است.

سرمربی مونته نگرویی افزود: هنوز تیم ها و گروه های جام جهانی مشخص نشده اند، سپس قطعا با یکی دو کشور اروپایی بازی تدارکاتی خواهیم داشت.

او درباره اعتماد به نفس پایین بازیکنان تیم ملی گفت: اعتماد به نفس بالایی دارم و می توانم این موضوع را به بازیکنانم منتقل کنم.

سرمربی تیم ملی هندبال گفت: از اتفاقات گذشته تیم ملی اطلاعی ندارم اما تیم ملی یک خانواده است و من قطعا در خانواده پدرم هستم و وظیفه من این است که نسبت به اعضا انصاف داشته باشم اما اعضا باید بدانند که پدر خانواده حرف آخر را می زند، راه من همین است.»

وی درباره رشد هندبالیست های ایران گفت: برای رویکردهای جدید دوره مربیگری را در مونته نگرو ترک می کنم. هندبال به مرور زمان بدنی‌تر شده است، اما کشورهایی مانند پرتغال و هلند هستند که بازیکنان قد بلندی ندارند. شاید از نظر بدنی عالی نباشیم، اما تکنیک بالا و بازیکنان باهوشی داریم که اصلا نگران آنها نیستیم. ایرانی ها قدرت کافی دارند و ساختار دفاعی با 3 بازیکن قوی با سرعت بقیه تقویت می شود.

وویویچ در این خصوص تاکید کرد: شاید در این شرایط بتوانم 10 ماه شکایت کنم اما یک رئالیست هستم و تمام تلاشم را برای هندبال ایران انجام می دهم. از بازیکنانم می خواهم به موقع حضور داشته باشند و تاخیر را نپذیرند. قبل از اینکه به ایران بیایم نظر دیگری داشتم و الان همه می پرسند در ایران چه بر سر شما می آید؟ اولین بار که به کشورم برگشتم، مستقیم به خانه رفتم و دیدم کسی غذا را آماده نکرده است. پس به ایران برمی گردم، چون با من بهتر رفتار می کنند! من گوشت چرخ کرده را خیلی دوست دارم البته بدون برنج. در ایران هم میوه دوست دارم، البته اگر ترافیک نبود کشور ایده آلی بود.

وی در خصوص میزان دستمزد خود در ایران گفت: شاید دستمزد من در فدراسیون ایران با اروپا متفاوت باشد اما قطعا از مربیان ایرانی بیشتر می گیرم.

دیدگاهتان را بنویسید