مهاجرت های بی رویه باعث شیوع بیماری های واگیردار در استان یزد می شود


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900433

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت؛

میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: پنج مورد تایید شده سرخک به دلیل مهاجرت بی رویه به یزد گزارش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محسن میرزایی صبح امروز در نشست اصحاب رسانه با اشاره به حوزه های اجرایی سلامت اظهار داشت: بهداشت محیط، موضوعات مرتبط با سلامت روان و بیماری های واگیر و غیرواگیر از جمله حوزه های اجرایی سلامت است.

وی افزود: مقایسه آماری در حوزه کرونا با سال گذشته نشان می‌دهد که 80 درصد جمعیت استان واکسینه شده‌اند، بنابراین میانگین مرگ و میر از 4 به 1.5 کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد عملکرد استان یزد در پوشش واکسیناسیون را بسیار خوب دانست و اظهار داشت: پوشش واکسیناسیون استان یزد در نوبت اول و دوم بالاتر از میانگین کشوری است اما در دور سوم این آمار. با میانگین کشوری کمی متفاوت است.

وی ادامه داد: عمده کاهش پوشش واکسیناسیون در گروه سنی 4 تا 7 سال و دانش آموزان مقطع ابتدایی است و امیدواریم با کمک والدین بتوانیم پوشش مناسبی در این حوزه داشته باشیم.

میرزایی با اشاره به افزایش تردد برون مرزی در یک ماه گذشته گفت: بحث طاعون التور پس از تردد برون مرزی از دیگر مواردی است که در روزهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفت و 9 مورد در شلمچه و شلمچه کشف شد. مرزهای چذابه آلودگی در بین زائران یزدی گزارش شد که انتقال و درمان آنها با پیگیری های لازم انجام شد.

وی مهاجرت بی رویه به استان را یکی از دلایل شیوع اپیدمی سرخک در فصل بهار دانست و تصریح کرد: پنج مورد تایید شده سرخک به دلیل مهاجرت بی رویه از افغانستان به یزد گزارش شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به جمعیت زیاد غیرایرانیان ساکن یزد گفت: عدم رعایت بهداشت فردی، عدم نظارت بهداشتی مهاجران در سفر به کشور و… بحث سل، سرخک و بیماری های عفونی بیش از حد مورد توجه قرار گیرد.

وی تعداد حیوانات گزیدگی در استان را 2 هزار و 540 مورد ذکر کرد و گفت: با توجه به تجربه 2 هزار و 85 مورد در این زمینه، واکسن لازم برای حیوان گزیدگی در استان به طور کامل تهیه شده و جای نگرانی وجود ندارد. ،

میرزایی وضعیت سلامت استان یزد را از نظر بیماری های غیرواگیر پایین دانست و افزود: دیابت، فشار خون، چاقی و اضافه وزن از جمله بیماری های غیرواگیر شایع در استان یزد است و متاسفانه این استان از سطح پایینی برخوردار است. فعالیت بدنی اول از همه، این سوال به خودی خود بسیار ناراحت کننده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید