مهارت ها راه را برای اشتغال هموار می کند/ بر توانمندسازی جامعه تمرکز کنیم


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914787

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کشور ما ظرفیت دارد و برای رفع مشکلات نیازمند تلاش فراوان هستیم، کافی است جلوی هزینه های بی مورد را گرفته و همه را به کارهای مفید و ماندگار سوق دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ظهر امروز در مراسم اهدای 310 جهیزیه به زوج های جوان با همت خیرین و کمیته امداد همزمان با میلاد حضرت زینب(س) حضرت زینب (س) و روز پرستار فرمودند: حضرت زینب اسوه عصمت و طهارت و وفاداری است و خدا را شاکریم که این چراغ هدایت همیشه برای جامعه اسلامی می درخشد.

وی ادامه داد: امروز 310 سری جهیزیه به ارزش کارخانه ای بیش از 7 میلیارد تومان به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین تهیه و به زوج های جوان اهدا شد که کار ارزشمندی است و امیدواریم که خیرین می توانند در زمینه مسکن و درمان ناباروری کمک کنند کارهای بزرگی انجام دهند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه باید چندین کار بزرگ را با جدیت دنبال کنیم، افزود: بحث توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و اینکه هر فردی بتواند روی پای خود بایستد و به دیگران تکیه نکند از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مناطق کم برخوردار، حاشیه نشینان و روستاها باید بتوانند غلبه کنند تا گدا تربیت نکنیم و آقایان تربیت نکنیم، این راه اسلام و اهل بیت است که باید با جدیت دنبال شود و ما باید برای توانمندسازی جامعه تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: همه باید حداقل های مورد نیاز یک خانواده را داشته باشند و اگر جلوی بسیاری از اسراف ها و اسراف ها را بگیریم هیچکس در جامعه ما بدون غذا و امکانات نمی ماند.

دری نجف آبادی بر ضرورت سواد علمی و شناختی و آموزش های مهارتی در جامعه تاکید کرد و افزود: علاوه بر آموزش های لازم، مهارت های کسب و کار از جمله کارهای مورد نیاز است و قطعاً باید به کودکان مهارت ها را آموزش دهیم حتی اگر کاردرمانی برای افراد معلول داشته باشیم. یا این آموزش را برای زندانیان دنبال کنید.

امام جمعه اراک اذعان داشت: در صورت ایجاد مهارت، راه برای اشتغال باز می شود و امروز به جای برخی کارهای اشتباه و تشریفاتی، سرمایه گذاری در ترکیه و کارهای غیرضروری، باید اشتغال ایجاد کنیم.

وی بحث مسکن را یکی از مسائل مهم حل شدنی دانست و ادامه داد: کشور ما ظرفیت دارد و برای رفع مشکلات باید تلاش زیادی کرد. بیایید برای همیشه رهبری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: امروزه بحث خانواده و ازدواج یکی از موضوعات مهم و الزامی است چرا که سن 30 درصد جامعه ما از 50 سال می گذرد و استان مرکزی دومین استان قدیمی است. در کشور و باید برای ازدواج و بچه دار شدن تلاش کنیم مشکلی را که خودمان درست کردیم حل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید