ارتقای مهارت و توانمندسازی راه حل بیکاری است


ساعت: 20:13
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886653

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای واحد قم گفت: در شرایط کنونی کشور، بدون شک گسترش نهضت توسعه آموزش های مهارتی و توانمندسازی نیروی انسانی در مقاطع تحصیلی عالی مشکلات را حل خواهد کرد. چالش ها و مسائل.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا فادلی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت نیروهای متخصص، تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک ساختار مهارتی در کشور اولین دانشگاه دولتی تخصصی فنی و حرفه ای است که می تواند در رفع دغدغه افزایش روزافزون بسیار موثر باشد. استخدام و تربیت نیروهای کارآمد متخصص و اختصاصی که در این دانشگاه تنها مدرک تحصیلی مهم نیست و دانشجویان مهارت های لازم را برای راه اندازی کسب و کار تخصصی مورد نظر خود به صورت عملی و میدانی فرا می گیرند.


وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور بدون شک گسترش نهضت توسعه آموزش مهارت محور و توانمندسازی نیروی انسانی در سطح آموزش عالی مشکلات را حل می کند زیرا تلفیق دانش و مهارت می تواند زمینه ساز شود. برای اشتغال مولد جوانان و در نتیجه توسعه اقتصادی و حل مشکلات معیشتی کاهش آسیب های اجتماعی.


فضلی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای با آموزش مهارت های تخصصی به دانشجویان برای رفع مشکلات اشتغال خود تلاش می کند و در این راستا تاکنون بیش از 72 درصد دانشجویان این دانشگاه وارد بازار کار شده اند که باعث کاهش نرخ بیکاری در استان شده است. خیلی مفید بود.


وی افزود: آمار اشتغال فارغ التحصیلان نشان از اهمیت دانشگاه فنی و حرفه ای دارد، اما بر اساس این گزارش این دانشگاه ها از تسهیلات بی بهره بوده و در محرومیت کامل به سر می برند.
رئیس واحد دانشگاه فنی و حرفه ای قم تصریح کرد: تاکنون به دانشگاه فنی و حرفه ای قم توجه خوبی نشده است در حالی که این مرکز می تواند در رفع مشکلات اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان موثر باشد.
وی افزود: کمبود اعتبارات و کمبود جدی فضا و تجهیزات آموزشی دو مشکل اساسی این دانشگاه در قم است، از این رو اکنون نگران این هستیم که چگونه با تعداد قابل توجهی از دانشجویان دختر و پسر علاقه مند به تحصیل در قم مواجه شویم. محیط آموزشی محدود
فضلی تصریح کرد: این محدودیت ها به حدی است که این دانشگاه مجبور به حذف برخی رشته های پرطرفدار می شود که نارضایتی دانشجویان و اولیای آنها را به همراه داشته است.
وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که تضعیف و حذف رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای منجر به عدم جهت گیری هنرجویان در هنرستان های آموزش و پرورش می شود و این موضوع در استان با مشکل مواجه خواهد شد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای قم با بیان اینکه استقبال گسترده دانشجویان برای ثبت نام در دانشگاه فنی و حرفه ای با دیدن وضعیت دانشگاه در هنگام مراجعه، منجر به انصراف دانشجویان از ثبت نام می شود، تاکید کرد: در صورتی که ما اقدام کنیم. به دنبال کاهش سطح بیکاری و افزایش اشتغال در استان هستیم و می خواهیم دغدغه جوانان و خانواده ها را کاهش دهیم، مسئولان استانی باید توجه ویژه ای به دانشگاه فنی و حرفه ای داشته باشند، در این میان رفتارهای شعاری باید جایگزین رفتار عملی شود تا شاهد باشیم. رشد اقتصادی استان و کاهش مشکلات جوانان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید