مهمترین علائم حمله قلبی

مهمترین علائم حمله قلبی

روز جدید دکتر مریم مشکانی، استاد بیماری های قلبی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه سکته قلبی چه علائمی دارد، گفت: درد قفسه سینه شایع ترین عاملی است که فرد را به مراکز درمانی و اورژانس ها می آورد و باعث ایجاد درد می شود. قفسه سینه می تواند باعث گسترش این درد به فک، شانه چپ شده و در معده و زیر جناغ سینه احساس شود.

وی ادامه داد: درد قفسه سینه می تواند به سمت نوک انگشتان و در واقع بالای فک و زیر ناف باشد، اما بسیاری از علائم مربوط به گسترش سکته قلبی نیست، بلکه شایع ترین علت درد قفسه سینه است.

این متخصص قلب و عروق گفت: این علائم با تنگی نفس، تنگی نفس و تنگی نفس همراه است. بنابراین فرد به محض انجام کوچکترین حرکتی و محدود کردن آن دچار تنگی نفس می شود، گاهی اوقات فرد با علائم مغزی می تواند به مراکز درمانی مراجعه کند.

مشکانی خاطرنشان کرد: این لخته باعث بروز علائم سکته در فرد می شود که به آن علائم عصبی می گوییم و فرد می تواند علائم عصبی و تپش قلب داشته باشد.

این متخصص قلب و عروق تصریح می کند: گاهی اگر سکته قلبی منجر به نارسایی قلبی شود، باعث ادم اندام به معنای تجمع مایع در بدن می شود. این حالت ادم نامیده می شود و در قسمت تحتانی بدن ایجاد می شود.

مشکانی یادآور شد: البته این وضعیت می تواند در افراد دیابتی باشد; بنابراین می تواند به صورت ضعف و بی حالی یا تنگی نفس در افراد دیابتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام اکوکاردیوگرافی و اکوکاردیوگرافی می توان به روند سکته قلبی پی برد.

دیدگاهتان را بنویسید