کاهش خطر حمله قلبی با ترکیب دارویی جدید

کاهش خطر حمله قلبی با ترکیب دارویی جدید

روز جدید تیمی از دانشمندان آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود موفق به ساخت دارویی ترکیبی شدند که می تواند به طور قابل توجهی از حمله قلبی جلوگیری کند.

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده و در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا ارائه شده است، بیماران مسن که ترکیبی از سه داروی مختلف را به عنوان “پلی پیل” مصرف می کردند، کمتر در معرض خطر حوادث قلبی عروقی عمده بودند.

نویسندگان این مطالعه به سرپرستی دکتر والنتین فاستر، متخصص قلب از نیویورک و مدیر کل مرکز ملی تحقیقات قلب و عروق اسپانیا، 2499 بیمار را در هفت کشور اروپایی که سابقه انفارکتوس میوکارد نوع 1 داشتند، مورد بررسی قرار دادند.

نیمی از بیماران پلی قرص های حاوی آسپرین، رامیپریل و آتورواستاتین دریافت کردند، در حالی که بقیه مراقبت های استاندارد معمول را دریافت کردند. بیماران به طور متوسط ​​به مدت سه سال پیگیری شدند.

محققان 48 مورد مرگ و میر قلبی عروقی را در گروه پلی‌پیل و 71 مورد را در گروه مراقبت‌های معمول دریافتند، به این معنی که بیمارانی که از پلی‌پیل‌ها استفاده می‌کنند، 33 درصد کاهش خطر مرگ قلبی عروقی داشتند. افراد مورد مطالعه در این مطالعه، مانند سکته مغزی یا انفارکتوس میوکارد، مطلوب هستند.

دستورالعمل های به روز شده از گروه ویژه ایالات متحده مصرف روزانه آسپرین را برای سلامت قلب در بیشتر بزرگسالان توصیه نمی کند. این مطالعه نشان می دهد که سر و صدای ترافیک با افزایش خطر حمله قلبی مرتبط است.

محققان می گویند پنج عامل خطر در دوران کودکی می توانند شانس سکته مغزی و حملات قلبی را در بزرگسالی افزایش دهند.

به گفته فاستر، پلی قرص ها و آزمایش ها پس از 15 سال کار به دست می آیند. وی و همکارانش به این نتیجه رسیدند که یکی از مشکلات اساسی در پزشکی عدم پایبندی به داروهایی است که قرار است مصرف کنند، به ویژه در زمینه قلب و عروق و بیمارانی که دچار سکته قلبی شده اند.

فاستر می گوید پلی پایل چیزی است که می تواند تأثیر بسیار مهمی بر جمعیت عمومی داشته باشد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، هر 40 ثانیه یک نفر دچار حمله قلبی می شود. سالانه حدود 805000 حمله قلبی در این کشور رخ می دهد که 200000 مورد آن در افرادی رخ می دهد که قبلاً یک مورد را تجربه کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید