مهمترین کار نخبگان سیاسی اصلاحات/روشنگری است. کمترین انتظار از یک نخبه سیاسی


ساعت: 17:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1910026

فاطمی استاندار یزد گفت: وظیفه اصلی نخبگان سیاسی اصلاح طلبی است و هر اصلاحی از روح انسان شروع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مهران فاطمی در مراسم افتتاحیه دوره نخبه گرایی شهید دیالمه توسط دانش آموز بسیجی یزد اظهار داشت: نخبه گرایی سیاسی یکی از موضوعاتی است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، اما باید توجه داشت که مفاهیم نخبه و کنشگر با یکدیگر متفاوت است.

وی افزود: فعال سیاسی کسی است که مشکلات حوزه را رصد و نسبت به آن واکنش نشان دهد، اما نخبگان در سطح بالاتری قرار دارند و به عنوان یک ناظر و تحلیل گر جریان ها و رویدادهای سیاسی را درک، منطقی و پیش بینی می کنند.

فاطمی بیان کرد: این گونه فعالیت ها باید در قالب فرآیندی منجر به قرار گرفتن افراد در سطحی بالاتر از فعالان سیاسی شود.

وی بیان کرد: البته رسیدن به این جایگاه پیش نیازهایی دارد که مهم ترین این پیش نیازها وجود دستگاه معرفتی است و قطعا اگر این پیش نیاز نباشد انحراف ایجاد می شود.

استاندار یزد ادامه داد: در اوایل انقلاب چهره های زیادی ظاهر شدند اما پس از مدتی شاهد افول آن ها بودیم، پس اگر فکر می کنید بدون داشتن دستگاه فکری می توانید متفکر و نخبه سیاسی به سبک انقلاب اسلامی باشید. ، مطمئن باشید که اشتباه می کنید

فاطمی با اشاره به لزوم توجه ویژه به آثار شهید مطهری در این زمینه، تاکید کرد: برای فعال سازی توانمندی ها باید دوره ای از آثار شهید مطهری مطالعه شود زیرا شهید مطهری تنها اندیشمندی است که سعی در معرفی دارد. اسلام و مبانی اندیشه اسلامی در قالب شعر ارائه کند بر این اساس امام (ره) فرمودند بدون استثنا همه آثار ایشان آموزنده است ولی متأسفانه آثار ایشان همچنان مغفول مانده است.

فاطمی گفت: در کنار این دوره تحصیلی، آثار بزرگانی چون علامه مصباح برای پاسخگویی به مشکلات جدید نیاز است.

استاندار یزد افزود: یکی از دلایل موفقیت، درایت و عمق نگاه سیاسی و بصیرتی رهبر انقلاب به تحقیقات گسترده ایشان برمی گردد. بر این اساس حتما بحث یادگیری و تقویت این منظومه فکری را به صورت دوره آموزشی به صورت فردی یا گروهی دنبال کنید.

فاطمی خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: اگر اخلاق اسلامی و تزکیه نفس را جدی نگیرید قطعا خود را به دردسر می اندازید.

وی افزود: ما در تاریخ نخبه‌تر از سیدالشهدا (علیه السلام) نمی‌شناسیم و خود ایشان دلیل قیام خود را اصلاح تحریف‌های موجود عنوان کرده‌اند، پس بدیهی است که استدلال شود که وظیفه اصلی است. نخبگان سیاسی اصلاح است و هر اصلاحی از روح انسان است.

فاطمی تاکید کرد: فکر نکنید بدون داشتن برنامه اخلاقی و تزکیه نفس و ارتباط با خدا و بشریت با قرآن و نهج البلاغه و نماز در دل شب و نماز شب و فقط به جایی می رسید. با اقدام سیاسی

استاندار یزد تصریح کرد: از نخبگان سیاسی انتظار بصیرت داریم و آنچه زیربنای بصیرت است تقوا است. خورشید تابان شما در عرصه سیاست به سبک انقلاب اسلامی قطعا از افق تقوا طلوع خواهد کرد و هر راه دیگری به بن بست ختم خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید