موافقت با تغییر مجوزهای تجاری به مسکونی/حاشیه ای، رنگارنگ تر از متن

وی ادامه داد: اداره کل حفاظت آثار باستانی و نشر ارزش های دفاع مقدس نمایندگی چندانی ندارد و ما جزو نیروهای مسلح محسوب می شویم، در حالی که حفاظت از آثار باستانی زیر نظر ستاد فرماندهی کل قوا است که آغاز شد. دستور رهبر انقلاب.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست گفت: در امر حفظ آثار، برخی مانند من نظامی و شاغل هستند، اما بیشتر آنها شامل مستمری بگیران و یا خانواده های شهدا هستند که این کار را انجام می دهند. ریال دریافت نمی کند.

وی با بیان اینکه حفاظت آثار چند دستیار دارد که مهمترین آنها معاون فنی و مهندسی است، گفت: وظیفه این معاونت طراحی و نگهداری پارک است.

عباسی تاکید کرد: آذربایجان شرقی از چند استان در دفاع مقدس حمایت کرده است اما موزه دفاع مقدس در همه استان ها افتتاح شده است در حالی که خبری از باغ موزه دفاع مقدس استان ما نیست.

وی با بیان اینکه پس از انتصاب آقای هوشیار سه بار از پارک شمیم ​​بازدید کردند، اظهار داشت: اما ما می خواهیم این پارک برای حفظ آثار واگذار شود تا بتوانیم در راستای یکپارچگی این مجموعه تلاش کنیم تا شاهد یکپارچگی باشیم. محیط فرهنگی

مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: با وجود جلساتی که در آنجا صورت گرفته، هیچ اقدامی در محل انجام نشده است و از شما می خواهیم به پارک-موزه دفاع مقدس توجه ویژه داشته باشید.

شهرام دبیری در این نشست با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد، گفت: در کشور ما نیز ساخت این موزه ها آغاز شد و در دوره های قبل از این باغ موزه حمایت شد. توسط شورا و شهرداری حتی بودجه ملی هم نداشت.

وی ادامه داد: البته برای ما مشکل است که شهرهای دیگر از ما جلوتر هستند و می خواهم بودجه باغ موزه به طور کامل تخصیص یابد و حتی اگر باید بودجه ای در قالب متمم بودجه اضافه شود.

حجت الاسلام کاظم زعفرانچیلر با بیان اینکه بحث حفظ آثار آخر را داریم، اظهار داشت: استواری تمثال شهدا را در پارک شمیم ​​داریم اما حتی توضیح نمی دهند این شهید کیست؟ در برخی موارد منتظر شهرداری باشید، شیر و لوو وجود ندارد و حفظ آثار تنها می تواند این کار را انجام دهد.

ژاکوب هوشیار نیز در این نشست با بیان اینکه مشکل اصلی موزه دفاع مقدس تناقضی است که باید برطرف شود، تصریح کرد: آنچه مطالعه کرده ایم و امیدواریم به آن برسیم این است که همزمان با افتتاح این پارک، پارک نیز افتتاح شود. دومین کنگره شهدای آذربایجان.

دستور جلسه بعدی گزارش شهردار تبریز از ارزیابی ستاد توسعه راه بود که یعقوب هوشیار اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در رابطه با پروژه های راهسازی در سال 1401 و آن الزامات مربوط به عملیاتی شدن خزانه متمرکز برای تامین مالی راهسازی، کمیته املاک را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در پروژه های عمرانی راه ها نیز شورای اسلامی شهر مصوباتی از سال های اخیر داشته که مردم را در برخی مسیرها تا 10 سال بلاتکلیف کرده است.

شهردار تبریز تصریح کرد: سیاست شهرداری این است که برای هر یک از مناطق ده گانه شهرداری یک پروژه راهگشا را تکمیل و مدیریت کند.

وی با بیان اینکه اعتبارات راهسازی به صورت متمرکز مدیریت می شود، گفت: پروژه هایی که سال ها باعث بی قراری مردم شده در اولویت اجرا قرار دارند و امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح این پروژه ها باشیم.

هوشیار با بیان اینکه شهرداری به دنبال طرح های جایگزین در حوزه شهرسازی و ساخت و ساز است، افزود: ثبت املاک تبریز یکی از اقدامات مهم کمیسیون املاک است که املاک خالی و خالی از سکنه را شناسایی می کند. بر این اساس زمین شهرداری، ادارات و افراد تعیین شده است که برای ساخت مسکن استفاده می شود.

فریدون بابایی اقدم با اشاره به مشکلات پیش آمده در اسدقلی گفت: در مورد اسدقلی خانه ای بدون توافق تخریب شد و می خواهم علاوه بر قیمت کارشناسی درصدی هم به آن اضافه شود تا مردم خانه بخرند یا بدهند. توسط واحدهای آنجا

روح الله دهقان نژاد نیز در توضیح این موضوع گفت: اتفاقی در اسدگلی افتاد، تخریب به دلیل ماده 100 بود و در کمیته مطرح شد و تصمیم قانونی هم گرفته شد. این یک موضوع قانونی بود که شهرداری رعایت نکرد و باید به شهروندان حق داد.


موافقت با تغییر پروانه تجاری به مسکونی

در دستور کار جلسه بعدی بررسی لایحه قانون شهرداری تبریز در خصوص نحوه تبدیل پروانه های صنفی و خدماتی صادره در سال های اخیر به مسکونی بود که این موضوع در سال های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

بابایی اقدم همچنین با اشاره به اینکه روحیه این کار خوب است، بیان کرد: چون اواسط سال است، پیشنهاد می کنم این موارد به صورت موردی تصمیم گیری شود و بعداً در تعرفه بررسی شود.

دبیری نیز حمایت خود را از این لایحه اعلام کرد و گفت: دلیلی برای رد آن وجود ندارد زیرا از نظر شهرسازی به نفع ماست و از آنجایی که یک امر منطقی است، مخالفت را درست نمی دانم. آی تی.

در نهایت با موافقت اعضا این لایحه به تصویب رسید.

دستور جلسه بعدی اعمال تخفیف در عوارض بهسازی و پروانه ساختمانی برای نوسازی معابر فرسوده و ساختمان های تجاری و خدماتی شهر بود که امکانات جدیدی در این ساختمان ها وجود دارد، بیایید این لایحه را تصویب کنیم، اما اگر مردم انجام دهند خیر. من برای تعمیر می آیم، مکانیسم آن چگونه خواهد بود؟

روح الله رشیدی همچنین با بیان اینکه شهرداری قبل از هر سازمان دیگری وارد این موضوع شد، تصریح کرد: این کار حداقل این پیام را دارد که باید مسئولانه با این گونه مشکلات برخورد کنیم.

وی ادامه داد: در این گونه پیشنهادها باید در نظر بگیریم که چند ساختمان مشمول این لایحه می شود و هزینه پروانه آن چقدر است که 50 درصد آن را پرداخت می کنیم تا صاحبان این ساختمان ها بدانند.

در نهایت این لایحه با اکثریت آراء به تصویب رسید.


حاشیه ضخیم تر از متن

در حاشیه این نشست، محمدحسن آسوتچی که از ابتدای جلسه روی صندلی حضار نشسته بود، در گفتگو با خبرنگاران گفت: آقای برگی به من گفت تذکر را برای آخرین بار بگذارم و در نهایت به من ندادند. زمان. گفتند به اعضا توهین کردم! بگو کجا اشتباه کردم؟

وی ادامه داد: مورد دیگری که وجود دارد درخواست گزارش از سیستم حسابداری مالی است که نیاز به امضای آقای برگی دارد اما بعد از دو ماه جوابی به من نداده اند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید