موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش 20 درصدی ظرفیت پزشکی

ساعت: 20:36
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795930

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش 20 درصدی پذیرش سالانه دانشجویان پزشکی نسبت به سال قبل به مدت 4 سال موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه عصر سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، موضوع افزایش جذب دانشجویان رشته پزشکی و تنظیم سند تحول نظام عالی کشور مطرح شد. ویرایش شورای انقلاب فرهنگی

در این جلسه افزایش سالانه 20 درصدی دانشجویان پزشکی نسبت به سال قبل به مدت 4 سال به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. این افزایش در مناطق فقیرنشین توزیع می شود و دانشجویان در تمام دانشگاه های کشور جذب می شوند، اما در سطح محلی در مناطق محروم توزیع می شود.

این افزایش ویژه برای عموم مردم برای خدمت در مناطق محروم است و مشمول قوانین مربوط به سایر سهمیه ها نیست. در مجموع 9000 نفر طی چهار سال به ظرفیت پزشکی کشور اضافه می شود.

همچنین در جلسه امروز سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تنظیم شد و اعضا باید ظرف یک هفته نظرات خود را به کارگروه تحول این شورا ارائه می کردند.

این سند در بخشهایی چون پایگاه فرهنگی کشور، تحول در شورا، ترکیب حضور اعضای قانونی، تحول در دبیرخانه و تاکید بر ساختار اجرایی شورا تدوین شده است.

همچنین در ابتدای این دیدار نهم دی ماه به عنوان روز تجدید میثاق مردم با انقلاب نامگذاری شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید