مواهب الهی در سیستان و بلوچستان فراوان اما فراموش شده است


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879789

ملک فاضلی گفت: در سیستان و بلوچستان نعمت های الهی از جمله نیروی کار، مرزهای آبی و خاکی و معادن وجود دارد اما فراموش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، ملک فاضلی نماینده حوزه انتخابیه سراوان در نطق بین دستور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه ما درگیر مسائل حیاتی مانند آب، نان و مسکن است، گفت: سیستان و بلوچستان. استان های گریه و عشق هستند. فریاد محرومیت و عشق به انسان است و از سوی دیگر نعمت های خدادادی در این منطقه بسیار است.

وی افزود: نیروی انسانی اولین شرط توسعه است که اولین موهبتی است که در سیستان و بلوچستان وجود دارد، اما به دلیل اینکه نیروی کار توانمند ما در این مدت نتوانسته است جایگاه اصلی خود را در بدنه اصلی حاکمیتی اشغال کند، استان در آخرین مکان. “توسعه است.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان ضمن خواستار استفاده از نیروی کار استانی در دولت افزود: اگر نیروی کار توانمند در دولت صفر باشد قطعا رتبه توسعه ما آخر خواهد بود.

فاضلی گفت: مرز آبی و خاکی فوق العاده وسیع و معادن فراوان سیستان و بلوچستان از دیگر موهبت های الهی در این استان است اما به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: وزیر در بازدید از منطقه مرزی هدف خود را ساماندهی و راه اندازی بازارچه های مرزی عنوان کرد اما تاکنون این وعده محقق نشده است. خواهشمند است به ایجاد بازارچه های مرزی در سیستان و بلوچستان توجه ویژه داشته باشید، «زیرا ساماندهی مرز اولین شرط تغییر و اشتغال در حوزه انتخابیه خواهد بود.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان با قدردانی از مردمی که خالصانه و دلسوزانه به جامعه خدمت می کنند اما وضعیت سیستان و بلوچستان مساعد نیست، اذعان داشت: در شهر من الفبای آب و نان است، می دانید آنجا. در سراوان وجود ندارد، خط نان غیرقابل دسترس و خط بنزین شرایط خاصی دارند.

به گفته فاضلی، در سراوان یک روز فقط صرف مخزن سوخت می شود و اگر به وضعیت نگاه کنیم متوجه می شویم که در تالارهای بسته مجلس و دولت وقتی از مشکلات مردم صحبت می کنیم فکر می کنیم وسط آن حل شده است. اما مشکل مردم با سخنرانی حل نمی شود، بلکه با حضور میدان حل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید