مردم سیستان و بلوچستان همچنان در صف طولانی بنزین هستند/ اینجا سردسوز تاج را فراموش می کند

ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799396

اگرچه گاز شهری به سیستان و بلوچستان رسیده است، اما گرانی گازرسانی منازل به این معناست که فصل زمستان همچنان آغاز یک فاجعه تکراری برای مردم این منطقه است و صف های طولانی برای سیلندرهای گاز وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، اگرچه گاز شهری به سیستان و بلوچستان رسیده است، اما گرانی گازرسانی منازل و البته وام ناچیز با تاخیر در پرداخت پس از اتمام خط لوله، مردم را برانگیخته است. از این منطقه به خارج از کشور بروند. کمر آنها هنوز زیر بار سیلندرهای گاز خم شده است.

با شروع فصل زمستان امسال ساکنان این منطقه از کشور شاهد تشکیل صف های طولانی در مبادی توزیع سیلندرهای گاز مایع هستند.

همزمان با تخلیه ویروس بدنام کراون، بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده طبیعی از ماسک، همراه با سرمای خشک و سوزش استخوان، شرایط سخت برای مردم این منطقه به ویژه زاهدان به گونه ای است که در اکثر نقاط. از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب مردم همچنان در صف تحویل یکی دو سیلندر گاز هستند که نمونه این تاخیر را در منطقه مهرشهر به وضوح می توان مشاهده کرد.

تاخیر در صف های طولانی تنها مصیبت تکراری هر ساله ساکنان صبور این دیار نیست، زیرا با نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش تقاضا برای گاز مایع برای مصارف صنعتی، آشپزی و آشپزی در اماکن مسکونی و تجاری تب کمبود و گرانی سیلندرهای گاز مایع در گوشه و کنار استان افزایش یافته است.

این مشکل شهروندانی را که فرصت کافی برای معطل ماندن در صف‌های طولانی ندارند، مجبور شده است برای خرید هر سیلندر 11 کیلوگرمی 25 تا 30 هزار تنی راهی بازار آزاد شوند.

n82741994 72012788(1) خبر خاکستری

این در حالی است که در هفتم مهرماه، ماندانا زنگنه، معاون هماهنگی اقتصادی استانداری که قبل از شروع کار داود شهرکی در حوزه فعالیت می کرد، در جلسه بررسی آخرین وضعیت گاز مایع در سیستان و بلوچستان گفت: مایع در استان. و جلوگیری از اختلالات سال های گذشته امسال چهار تاسیسات جدید گاز مایع در استان به بهره برداری می رسد تا در ماه های آینده کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد.

داود شهرکی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان در ماه های اخیر گفت: شرکت های تامین و توزیع گاز مایع موظف به تامین گاز مصرفی استان ها در هر شرایطی هستند و باید برای جذب سهمیه صد درصدی گاز برای اقدام برنامه ریزی شود. .

به گفته وی، شرکت های توزیع گاز مایع متعهد به گازرسانی به مردم هستند و این غیرقابل قبول است که در ابتدای فصل سرما به دلیل کمبود یا نبود فوتی، پاسخگوی نیازهای منطقه باشند. در هر صورت شرکت ها مسئول تامین گاز مصرفی انسان هستند و در مقابل متعهد می شوند با برنامه ریزی شرایط مطلوب را فراهم کنند.

نظارت کافی نیست و دلالان درگیر هستند

در همین راستا تعدادی از شهروندان منتظر دریافت سیلندر گاز در صف های طولانی با بیان اینکه تاخیر در صف مشکل تکراری هر ساله آنهاست، اظهار داشتند: اگر بتوانیم هزینه خط لوله را پرداخت کنیم باید بروکراسی و مدارک برویم.بدون هزینه اداری. برای وام 10 میلیون تومانی گاز که وامی است که دردی را دوا نمی کند، زیرا عملیات بلوک گاز حدود 20 میلیون تومان هزینه دارد و این مبلغ برای آپارتمان نشینان 30 میلیون تومان تمام شده است.

537f223e 1869 4fc2 a3b4 4a6baef8d073 خبر خاکستری

به گفته شهروندان، قیمت سیلندر گاز در بازار آزاد افزایش یافته و دلالان از آب گل آلود ماهی می گیرند که یا نظارت کافی ندارند و یا دلالانی که به دنبال سود بیشتر هستند. اما با این تفاسیر عدم نظارت کافی در این حوزه باعث شده تا گاز مایع به راحتی در بازار آزاد عرضه شود اما مردم ساعت ها در صف منتظر بمانند.

باید دید مسئولان برای کاهش یا کاهش صف های طولانی گاز چه تدابیری اتخاذ خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید