موریانه ها به جان جنگل افتادند/ قاچاقچیان از قانون درس نگرفتند


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884100

اگرچه سال گذشته موضوع فروپاشی باند موریانه های جنگلی خبرساز شد اما به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان، فعالان این باند بار دیگر به اتهام قاچاق چوب تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباسعلی پهلوان نسب در گفت و گو با گلستان ما گفت: این پرونده با نام موریانه های جنگلی در کردکوی تشکیل شد و انتظار می رفت دستگاه قضایی به سرعت برای این مجرمان احکام صادر کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان ادامه داد: به نظر می رسد این افراد با قرار وثیقه آزاد هستند و در زمینه قاچاق چوب فعالیت داشته اند.

پهلوان نسب گفت: قاچاق چوب به عوامل مختلفی از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ساختاری بستگی دارد و قاچاق چوب باعث آسیب های زیانبار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می شود و برای جلوگیری از اثرات این پدیده مخرب باید سه کار انجام شود.

وی افزود: شناسایی ماهیت مجرمانه قاچاق و تحلیل مبانی و توزیع قاچاق و تعیین راهکارهای کنترلی از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

این مقام مسئول به دلایل اقتصادی قاچاق چوب اشاره کرد و گفت: بی ثباتی اقتصادی و ضعف شبکه توزیع به معضل قاچاق الوار دامن می زند و محدودیت بازار مصرف از دیگر عوامل اقتصادی قاچاق چوب و کسانی است که از این طریق زندگی می کنند. حاشیه شهرها به دلیل مشکلات اقتصادی به قاچاق چوب روی می آورند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید