موزه دفاع مقدس مازندران به مرکز بین المللی جهاد و شهادت تبدیل می شود

ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798542

محمود حسینی پور گفت: فرهنگسرای مازندران و موزه دفاع مقدس نماد بزرگ معنوی و ارزشمند استان باید مورد بازدید گردشگران قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سیدمحمود حسینی پور نوری پنجشنبه شب در سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های استان مازندران که در محل اداره کل حفظ آثار مازندران برگزار شد، گفت: این مجموعه می تواند در مرکز بین المللی جهاد و شهادت. وی گفت: الگوبرداری از آثار جنگ در همه جای دنیا رایج است و در ایران اسلامی که پاسداشت مقدس برگرفته از قیام حسینی است باید حادثه نظامی را مانند حادثه عاشورا زنده نگه داریم.

وی با تاکید بر اینکه حفظ آثار هشت سال دفاع مقدس در حادثه عاشورا برای آیندگان مهم است و باید حفظ شود و مورد غفلت قرار نگیرد، گفت: این مرکز می تواند نماد معنوی و ارزشمندی در استان باشد. و مورد توجه گردشگری قرار گیرد.

حسینی پور مازندران را پایتخت گردشگری در بین کشورهای منطقه می داند و می افزاید: باید فرهنگسرای و موزه دفاع مقدس را وارد گردشگری اسلامی کنیم تا بتوانیم خود را در عرصه بین المللی دفاع مقدس مطرح کنیم. برای ارتقای ساختار این مرکز با کمک خیرین و همچنین بخش عمومی از بودجه فرهنگ سازی استفاده خواهیم کرد تا در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در دفاع مقدس در تحریم هستیم اما در عین حال جنگ و امور نظام را با هم پیش می بریم، یادآور شد: اما اکنون با فاصله گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس کشور. مردم با تمام امکاناتش مشکل دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران نیز با بیان اینکه فرهنگسرای و مجموعه موزه دفاع مقدس 13 سال است که در حال ساخت است، گفت:

سردار عبدالله ملکی با اشاره به اینکه هفده ساختمان از این مجموعه در سال 1396 تکمیل شد، گفت: برای تکمیل فرهنگسرا و موزه دفاع مقدس نیازمند وام ویژه هستیم که در سفر رئیس جمهور به مازندران پیش بینی می شود این اقدامات تضمین شود. . باید انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست مازندران تعداد برنامه های فرهنگی برای حفظ آثار در مازندران را 112 عنوان اعلام و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 370 عنوان کتاب منتشر کرده ایم.

در پایان این دیدار سردار ملکی با اهدای لوح تبریک از سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به استاندار مازندران تجلیل کرد.

استاندار مازندران و هیئت همراه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت شهید گمنام از پروژه های در دست اجرای فرهنگسرای و موزه دفاع مقدس مازندران بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید