موضوع آب زاینده رود و اصفهان با همت مردم و دستگاه های دولتی پیگیری می شود

وی با بیان اینکه امروز از زاینده رود زیاد از اصفهانی ها شنیده ام، گفت:

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تاخیر در حل این مسائل مشکلات جدی ایجاد می کند، افزود: باید در حوزه زاینده رود جلسه نخبگان برگزار کنیم و نظر همه را داشته باشیم و برای همه شفاف سازی کنیم.

وی با بیان اینکه این کار باید مبتنی بر قانون، عدالت و شفافیت باشد ادامه داد: حل مشکل زاینده رود قابل تحقق است.

وی با تاکید بر اینکه باید شاهد نوعی حکومت عدالت محور باشیم، گفت: همه باید مبانی تصمیم گیری را بدانند و نخبگان و مردم بدانند.
رئیس جمهور با بیان اینکه معتقدیم این مشکل حل نشدنی نیست، افزود: این مشکل راه حلی دارد و باید فکر و برنامه جامعی که همه ابعاد را در بر می گیرد در نظر بگیریم.
آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه حقوقی برای آب و زاینده رود وجود دارد که باید احیا شود، تصریح کرد: وزیر نیرو در این زمینه راه حل جامعی ارائه کرده و همه جوانب در آن مطرح شده است که امیدوارم حتماً انجام شود. قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه کاستی هایی در این زمینه وجود دارد، افزود: باید تلاش کنیم در زمانی که همه مسئولیت داریم از پیشینیان درس بگیریم.

رئیس جمهور به موضوع محیط زیست و شیوع برخی بیماری ها در استان اصفهان اشاره کرد و تاکید کرد: این موضوع در اولویت است زیرا حفظ جان و سلامت انسان برای ما جدی است.

وی با تاکید بر لزوم کارآمدی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌گیری در جلسات شورای اداری، افزود: مردم باید احساس کنند در این جلسات اتفاقی افتاده است و مسئولان باید بر شیوع بیماری در این حوزه نظارت کنند. “

وی با بیان اینکه چرا پروژه های نیمه تمام معطل زیاد است، گفت: باید طرح جدیدی اجرا شود و باید در این دولت کارهای تحولی انجام دهیم که اولین شرط آن حکمرانی کافی و دلسوزانه است.

رئیس جمهور به موضوع فرونشست در اصفهان اشاره کرد و افزود: این موضوع یکی از عوارض (سرزمین) زاینده رود و آب است، اما فکر می کنم این موضوع باید مستقل مورد توجه قرار گیرد و دلایل آن به دیدگاه ها رسیدگی شود. از کارشناسان.”

وی با تاکید بر اینکه غرق شدن زمین یکی از معضلاتی است که باید به سرعت فکری برای خانواده ها شود، ادامه داد: خسارات زیادی به بار آورد. “وجود داشت.

وی با بیان اینکه زاینده رود یک بحث و فرونشست بحث دوم است، گفت: همه ما در این زمینه وظایفی داریم و نیازمند استاندار اصفهان در جلسات کارشناسی و گرفتن نظرات دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی هستیم که باید در این زمینه تلاش می کرد تا بررسی کنیم می توان اقدام سریعی انجام داد و به مردم و دولت گزارش داد.

آیت الله راسی به بازدید از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان اصفهان اشاره کرد و افزود: اصفهان یکی از قطب های مهم علم و فناوری کشور است و در آن کارهای زیادی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) خاطرنشان کرد: من آنها را به طور جدی می خواهم و قطعاً می توانیم به زودی با دستان توانمند آنها یک هواپیما با 72 مسافر داشته باشیم.

وی به سفر بالگردی خود در سال های اخیر به تاتارستان اشاره کرد و تاکید کرد: دستاوردهایی که در اصفهان دیدم مهمتر از کار آنها بود و باید به فناوران اصفهانی کمک کرد و به آن متعهد هستیم.

رئیس جمهور همچنین به پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران اشاره و تصریح کرد: این موضوع نباید در اصفهان به رویا تبدیل شود.

وی با بیان اینکه کارهای انجام شده در این حوزه ضروری است اما کافی نیست، گفت: باید در این حوزه و به ویژه در حوزه شورای عالی اقتصاد کشور کار کافی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از اولویت های اصفهان بوده و از نظر زمانی و ارتباطی حائز اهمیت است، گفت: باید این کار را برای مردم استان اصفهان انجام دهیم.

رئیس جمهور به موضوع مالیات نیز اشاره کرد و گفت: فرار مالیاتی باید به حداقل برسد و به عدالت نزدیک شود و دولت باید در این زمینه قانون را اجرا کند.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون باید اقدامات لازم را انجام دهیم و به اصناف اعتماد کنیم، افزود: آنها باید به دولت اعتماد کنند و ما باید به مردم اعتماد کنیم.

وی ادامه داد: باید با میانجی گری و فرار مالیاتی جلوی ضربه زدن مردم به مردم را بگیریم اما توجه به اعتماد صنفی نقطه کانونی است.

وی گفت: مردم به عنوان یک دولت باید با دغدغه های مردم برخورد کنند. مردم می خواهند انتظار داشته باشند، از آنها جلوگیری شود و اقدامات لازم انجام شود.»

وی با بیان اینکه حوادث اخیر مربوط به آن زمان ها نیست، گفت: کشور ما حادثه خیز است اما باید بررسی کنیم که چرا این حوادث رخ می دهد، سیل را نمی توان از بین برد که در اختیار ماست.

وی با اشاره به اینکه همه سازوکارهای غلبه بر بلایای طبیعی از یک ماهیت برخوردار است و باید تهدیدها را شناسایی و به فرصت تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: آیا پیشگیری لازم و برخورد مناسب توسط مهندس ناظر، شهرداری و کارکنان اداره انجام می شود.

آیت الله رییسی با بیان اینکه باید بتوانیم همه مشکلات را به خوبی پیش بینی کنیم، گفت: انسان با بیل مکانیکی و بی احتیاطی چه حادثه ای ایجاد می کند و ما هم در همان قسمت قطار در منطقه نیشابور دچار حادثه شدید شدیم. “

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به همه کارکنان توصیه کرده اند که کار سختی انجام شود، گفت: مدیران در هر زمینه ای باید با پیش بینی دقیق و نظارت بر کار کارشناسان به وظیفه خود عمل کنند.


مدیران چشم انداز تحول دارند

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه در این دوره انتظار مردم از مدیران این است که نگاه تحول آفرین داشته باشند، تاکید کرد: اگر مدیری این نگاه را ندارد، عزل او را فراموش نکنید، عزل نکنید، بلکه او را کنار بگذارید تا کار جلو برود. رودخانه.

وی با تاکید بر اینکه دولت وظیفه و عنایت مردم است، گفت: احترام به مردم ضروری است اما مهمتر از آن احترام به انقلاب، نظام، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به مردم است.

آیت الله رییسی افزود: نمی توانیم کارشناس را معطل کنیم زیرا باعث کندی پیشرفت و بودجه مردم و بی اعتمادی مردم می شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت کار جهادی و تشکیل جهاد سازندگی، گفت: امروز نیازمند حرکت جهادی هستیم و باید ریتم واحدی به راه انداخت تا گره از مشکلات مردم باز شود.

وی گفت: ما نیازمند یک راه حل جدی در بین همه مدیران هستیم.

او گفت: «به خوبی می‌دانیم که جوانان نباید بیکار بمانند، جاده‌سازی شود و مردم شغل خود را از دست ندهند.

وی گفت: ما مصمم هستیم که این کار را در دولت انجام دهیم و ممکن است. جوانان دوست ندارند در خارج از کشور باشند، پس مطمئن شوید که اینجا بمانند و به کشور و کار خود دلبسته باشند.»

رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت صبح پنجشنبه برای بیست و پنجمین سفر استانی خود وارد اصفهان شدند.

در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان، 22 نفر از اعضای کابینه وی را همراهی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید