موضوع حق آبه سیستان کاربردی شد/ هدایت آب ورودی به نیمی از چاه ها در دستور کار قرار گرفت.

ساعت: 16:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801931

عباسعلی ارجمندی معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری و سرپرست فرمانداری ویژه زابل گفت: بحث حق آبه سیستان امسال عملی شده و هم اکنون دو دریچه توسط چهار دریچه سد کمال خان بازگشایی شده است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباسعلی ارجمندی در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به رهاسازی آب از سد کمال خان به سیستان اظهار داشت: اقدام شده و هم اکنون دو دری از چهار دریچه سد کمال خان بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه اقدام فوق در اسرع وقت آب را به حوضه آبخیز ایران می رساند، ادامه داد: سیاست فعلی ذخیره آب ورودی در مخازن چاه است که در این راستا ورودی و خروجی مرز ایران و دریچه آب لایروبی می شود. دستگاه های اجرایی مانند آب منطقه ای در حال انجام است و بیشتر این کار انجام شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه زابل گفت: بخش زیادی از رودخانه فراه رود پرآب است، هرچند سطح آب فعلی بسیار پایین است، اما بخشی از دریاچه هامون نیز به دلیل ورود آب آن دچار آبگرفتگی شده است.

ارجمندی گفت: بر اساس اطلاعات میدانی دریافتی از آن سوی مرز، هم اکنون آب در 25 کیلومتری مرز ایران است.

وی تاکید کرد: موضوع لایروبی آن سوی مرز حل نشد و بر این اساس ورود آب به منطقه سیستان به کندی پیش می رود اما در مرز ایران لایروبی به پایان رسیده است.

به گفته این مقام مسئول، برای کنترل آب و هدایت آن به چاه نیمه، سدی به طول 2.5 متر ساخته شده است که از این طریق بیشتر آب ورودی برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم به چاه نیمه هدایت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید