حل مشکل آب روستاییان سیستان و بلوچستان در دستور کار دولت قرار گرفت/ جهادگران بسیجی


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890674

مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود آب تشنه است و این معضل بویژه باعث گلایه شهروندان شهرستان کسرکند شده است و در واقع تلاش دولت برای رفع این محرومیت در این استان با جهاد آبرسانی است. در روحیه مردم نشاط ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، مشکل کم آبی و کم آبی در سیستان و بلوچستان به ویژه شهرهای جنوبی کشور مشکل جدیدی نیست و در واقع مشکلی است که همیشه و به خصوص در فصل تابستان برای اکثر مردم ساکن در این شهر مشکل ساز است. روستاها و حتی رفتن به شهرها که باعث ابراز ناراحتی مردم آن منطقه شد.

نگرانی دیگر مردم سیستان و بلوچستان این است که تاکنون هیچ اقدام عملیاتی دقیقی برای رفع مشکل بی آبی و کم آبی سیستان و بلوچستان انجام نشده است و امید و انتظار شهروندان این منطقه این است که انقلابی و دولت مردم این مشکل را به آرامی حل خواهد کرد

در همین راستا اهالی شهرستان قصرقند مدتی است که با قطعی و قطعی آب مکرر در این منطقه مواجه بوده و از عدم پیگیری و بی توجهی مسئولان ذیربط در این زمینه به شدت گلایه دارند.

اهالی کسرکند از کم آبی ناراضی هستند

در همین رابطه یکی از شهروندان قصرقندی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: قطعی مکرر آب شرب در اکثر روستاها و مناطق شهرستان صدای مردم این منطقه را درآورد.

وی افزود: از مسئولان درخواست جدی داریم که هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل بی آبی و کم آبی منطقه کسرکند اقدام کنند.

این شهروند قصرقندی بیان کرد: در برخی موارد هم در شب و هم در روز شاهد قطعی آب در محله های مختلف شهر قصرقند هستیم.

وی افزود: نامه های متعددی به مسئولان آبفا ارسال کرده و مشکل را به روستاها و روستاهای مختلف اعلام کرده ایم اما شرایط تغییر نکرده و مشکل قطعی آب به ویژه در فصل تابستان به یک معضل جدی تبدیل شده است.

عزم جهاد آب بی نظیر است

در همین رابطه مرتضی سایگانی سرپرست فرمانداری کسراخند در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در اردوگاه جهاد ابرسانی (شهرستانی) طی 8 جلسه ای که تاکنون برگزار شده مشکل آب 10 هزار نفر با 200 میلیون تومان حل می شود. به جای 800 میلیون تومان.

وی افزود: جهاد آبفای شهرستان کسرکند با تکیه بر ظرفیت شهرستان از اول اردیبهشت ماه سال جاری با حضور مسئولین بخشداری، سپاه و آبفای شهرستان کار خود را در سطح استان سیستان و بلوچستان آغاز کرده است. مدیریت تامین و بهداشت به صورت محلی منطقه کار خود را برای تسریع در حل مشکلات آب آغاز کرده است.

این مسئول بیان کرد: در این مدت 8 جلسه در فرمانداری برگزار و بهسازی و توسعه شبکه داخلی و خطوط انتقال روستاهای چوت آباد، بیگ، عزیز آباد و شهر ساربوک به طول 1550 متر انجام شد. انجام شده.

سایگانی افزود: همچنین اتاقک چاه مجتمع دزبان حاجی آباد برای ورود به مدار چاه شماره 2 مجتمع ساخته شد و با نصب شیر شارژ در سه نقطه روستای چندوکان این امر نیز برای پهنه بندی روستا و مانور بر روی آن انجام شد. دریچه ها

سرپرست فرمانداری شهرستان کسرکند خاطرنشان کرد: 213 میلیون تومان برای آبرسانی به این منطقه هزینه شد و طبق برآورد اولیه حداقل 800 میلیون تومان اعتبار برای انجام امور فوق نیاز بود که با یک چهارم برآورد اولیه انجام شد. توسط مدیریت منابع شهرستان و بهبود وضعیت آب حدود 10 هزار نفر در شهرستان.

ادامه جهاد تا رفع مشکل کم آبی

سیگانی با بیان اینکه طرح آبرسانی نتیجه خوبی داشت، تصریح کرد: باید از زحمات اداره آبفای و بخشداران و دهیاران در موضوع آبرسانی به شهرها و روستاهای شهرستان کسرکند تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت آب و استفاده بهینه از آن گفت: از این پس از ظرفیت گروه های جهادی و بسیج سازندگی بیشتر استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید