توسعه اشتغال دانش بنیان در بخش تجارت فرامرزی در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت.


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818459

مجتبی شجاعی مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شعار سال، توسعه اشتغال دانش بنیان در حوزه تجارت مرزی استان در دستور کار قرار گرفت.

سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین استان های مرزی کشور است که با افغانستان و پاکستان هم مرز است که در شرق کشور قرار دارند. وصل است که این موضوع موقعیت استراتژیک و اقتصادی مهمی را برای کشور فراهم کرده است.

گسترش تجارت فرامرزی در مرزهای زمینی با همسایگان و افزایش صادرات و روابط با کشورهای شرق آسیا از طریق آب‌های آزاد می‌تواند وابستگی اقتصادی کشور به فروش نفت را کاهش دهد و شرایط اقتصادی با ثبات‌تری را برای کشور فراهم کند، از این رو شعار سال و منویات این کشور است. مقام معظم رهبری توسط مقامات یک جهش بزرگ اقتصادی را رقم خواهند زد.

مرز میراوا مهمترین و قدیمی ترین مرز رسمی کشور است

در این رابطه معتبی شجاعی مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان به خبرنگار ما گفت: از اقتصاد تجارت دانش بنیان در داخل استان استفاده کنید.

وی با اشاره به اینکه مرز میرجاوه یکی از مهم ترین و قدیمی ترین مرزهای رسمی استان و کشور است، افزود: شهرستان میرجاوه به لحاظ استعداد عملیات تجاری مرزی دارای راه آهن، گمرک، پایانه مرزی، بازارچه مرزی، پایانه بازارچه مسافربری و منطقه وضعیت ویژه اقتصادی در داخل مرزهای کشور بسیار خوب است که در سال گذشته موفق به صادرات 630 میلیون دلاری، واردات 75 میلیون دلاری در تردد بیش از 75 هزار کامیون و رشد خوبی نسبت به سال 99 بوده است.

مدیرکل هماهنگی اقتصادی استان گفت: دولت به دنبال ایفای نقش مهم تری نسبت به گذشته در عملیات اقتصادی کشور است و مرزنشینان از شرایط اقتصادی بهتری برخوردار شوند.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر تعامل بسیار خوبی بین دستگاه های متولی در مرز میرآوا وجود دارد که روند مبادلات مرزی را تسریع می کند و این موضوع در بلندمدت اهمیت بیشتری پیدا می کند.

شجاعی بابیان اینکه بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان در اولویت معاونت اقتصادی استانداری است، اضافه کرد: با توجه به شعار سال و محوریت استانداری تلاش خواهیم کرد حضور گسترده تری از اقشار دانش بنیان در فرامرزی داشته باشیم. تجارت شود تا بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار مرزی معیشت مرزنشینان استان سیستان و بلوچستان را بهبود بخشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید