موفقیت از باشگاه رزمی تا حفظ قرآن / حجاب مانعی برای فعالیت من نیست


ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843122

نرگس کوهستانی 12 ساله دختری موفق اهل مانه و سملقانی است که علاوه بر فعالیت های ورزشی و آموزشی موفق به کسب مقام سوم مسابقات کشوری حفظ قرآن شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرتارک مانه و سملقان، نقش تعیین کننده زن در بقا و رشد جامعه بشری همواره از سوی اندیشمندان، سیاستمداران، مدیران و رهبران جامعه با دید مثبت و منفی مورد توجه قرار گرفته است و تاریخ نشان می دهد که زنان در تمدن در کنار مردان قرار دارند. انسان ها – مستقیم و غیرمستقیم – نقش داشته اند.

آنچه موجب غفلت از نقش اصیل و سازنده زن در جامعه شده است، درک نادرست تفاوت های فطری زن و مرد است که حکمت و مشیت الهی در خلقت آن دو است.

در آموزه های اسلام، بین زن و مرد، دختر و پسر، معیار سنجش به طور کلی «تقوا» است و ملاک خوب و بد، «قرب» و «بُعد» الهی است و از این حیث وجود ندارد. تفاوت بین مردم، آنها جنسیت ندارند.

در عصر کنونی که جاهلیت وجهه ای جدید و مدرن پیدا کرده است، به ویژه در جامعه غربی که در بحبوحه تحقیر و استثمار زنان و دختران به سر می برد و درصدد مشروعیت بخشیدن به ضد ارزش های خود برای سایر جوامع و فرهنگ هاست. فشار زیاد بر مسلمانان، به ویژه توجه به جایگاه دختران در گفتار و رفتار معصوم (علیه السلام) داروی شفابخش روزگار ماست.

در فرهنگ اهل بیت علیهم السلام که ریشه در وحی و کلام الهی (قرآن) دارد، زن و دختر از جایگاه ویژه ای برخوردارند. تعابیر زیبا و متعالی که برای دختران به کار می رود این را نشان می دهد. در کلام معصوم (علیه السلام) از دختران به کلماتی مانند: ریحان (گل)، گلدان (بلور) و مهربانی (مهربانی) یاد شده است. هر یک از آنها امتیازات و ویژگی های خاص طبیعی و معنوی دختران را نشان می دهد.

بر همین اساس، سالروز میلاد حضرت معصومه (س) در تقویم ملی ایران، روز دختر و به پاس تجلیل از این قشر وسیع از جامعه نامگذاری شده است.

به بهانه روز دختر با یکی از دختران موفق آشپزخانه گفت و گو کرده ایم که در ادامه تقدیم شما می کنیم:

نرگس کوهستانی دانش آموز کلاس هفتم اهل اشخان که دارای چندین مقام استانی، شهری و کشوری در رشته های ورزشی و قرآنی است به خبرنگار ما گفت: 12 سال سن دارم و 6 سال است که رشته کونگ فو را دنبال می کنم. حدود دو سال است که به صورت جدی و حرفه ای این کار را انجام می دهم.

وی با اشاره به اینکه در کنار فعالیت های ورزشی، رسیدگی به دروس مدرسه نیز از اولویت بالایی برایم برخوردار است، گفت: در کنار تحصیل به ورزش نیز می پردازم. این دو تداخلی ندارند و با برنامه ریزی می توان به همه برنامه ها رسید. “.

نرگس خاطرنشان کرد: در رشته ورزشی که انجام می دهم مقام های استانی و شهری زیادی کسب کرده ام و این تلاش ها را برای رسیدن به جایگاه بالاتر ادامه خواهم داد.

این نوجوان اهل اشخان با اشاره به اینکه علاوه بر درس و ورزش، حفظ قرآن را در منزل نزد مادرم تدریس می کردم، افزود:


ca5ca4c6 07f7 4d1a 9924 e2666c0fd631 خبر خاکستری



نرگس درباره حجاب و چتر پوشی گفت: پدربزرگم روحانی است و درباره شهدای ائمه و پیامبر زیاد صحبت کردیم و این صحبت ها تاثیر زیادی داشت.

نرگس در پاسخ به سوال خبرنگاری که واکنش دوستانش به حجاب چیست، گفت: برخی از همکلاسی هایم می گفتند که چتر داغ و سنگین و آزاردهنده است، اما بعد از اینکه من چتر شدم دو نفر از دوستانم چتر را انتخاب کردند. “من فقط برای این خوشحالم.

این نوجوان موفق افزود: برنامه من برای آینده ادامه تحصیل و ورزش و عمل به قرآن و حفظ کل قرآن است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا حجاب مانع پیشرفت می شود، توضیح داد: اصلا اینطور نیست و هیچ فعالیتی منافاتی با حجاب ندارد اما حجاب به همه احساس آرامش و امنیت می دهد.

مادر نرگس در ادامه در گفت و گو با خبرنگار عصرترک در مانه و سملقان توضیح داد: ما هیچ اجباری نداشتیم که برای دخترم چتر ببریم.

وی با اشاره به اینکه خودم کاراته می کردم، گفت: زمانی که به باشگاه می رفتم نرگس را گاهی با خودم می بردم و همین باعث شد که به ورزش و از آن به بعد کاراته و سپس کونگ فو علاقه مند شود. ادامه هید.

مادر نرگس با اشاره به اینکه مربی ورزش دخترم علاوه بر ورزش در بحث قرآن با کودکان نیز فعال است، گفت:

وی خاطرنشان کرد: دخترم به ما افتخار می کند و تا کنون مربی بوده و با تلاش خودش به یاری خدا.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید