موفقیت اسکوچیچ در جام جهانی به این بستگی دارد

موفقیت اسکوچیچ در جام جهانی به این بستگی دارد

تیم ملی فوتبال ایران در هفته هشتم موفق شد با یک گل به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی امارات صعود کند تا در گروه اول این رقابت ها نیز صدرنشین باشد.

مهدی پاشازاده از عملکرد تیم ملی در دو دیدار اخیر، نهایی شدن جام جهانی، ارائه خط دفاعی این تیم، شانس موفقیت در جام جهانی و … می گوید که در ادامه می خوانید:

تیم ملی و دو برد دیگر مقابل عراق و امارات که در نهایت ما را به جام جهانی رساند

آره. نتایج خوبی گرفتیم و در نهایت به جام جهانی رسیدیم. ملی پوشان به این نتیجه رسیده اند که دیگر حرفی برای گفتن در این زمینه وجود ندارد.

بازی با امارات چطور بود؟

بازی خوبی دیدیم. ملی پوشان در 15 دقیقه ابتدایی توپ را به حریف دادند تا آنها را بسنجد. او سپس اوضاع را در دست گرفت و بازی را در دست گرفت و در نهایت توانست به نتیجه برسد و در این مسابقه نیز موفق باشد.

بازی های بعدی تیم ملی را چطور می بینید؟

فرصت خوبی برای کار روی نقاط قوت و ضعف تیم وجود دارد. به نظر من اسکوچیچ برای پوشاندن نقاط ضعف نباید دنبال اعداد و رکوردها باشد و سایر مسابقات را تماشا کند.

به نظر شما نقطه ضعف تیم ملی چیست؟

ما در دفاع آسیب پذیر هستیم. این موضوع باید رسیدگی شود. در دفاع چپ و راست مشکل داریم. ما فقط عمرافکن را در دفاع چپ پیدا کردیم و در دفاع راست مشکل کوچکی داریم. در صورت بروز مشکل در پروژکتور مشخص نیست چه اتفاقی می افتد. در جام جهانی 1998 رضا شاهرودی را داشتیم که مصدوم شد و مرحوم مهرداد میناوند جایگزین او شد. الان در تیم ملی چنین شرایطی وجود ندارد.

چگونه می توان بر این ضعف غلبه کرد؟

باید روی آن کار کنید. ما قبلا هافبک هجومی کمبود داشتیم، الان کمبود مدافع داریم. باید روی بازیکنان کار کنیم تا در جام جهانی مشکلی نداشته باشیم.

با این شرایط آیا می توانیم در جام جهانی موفق شویم؟

برای موفقیت در جام جهانی باید برنامه ای باشد که تا به حال در ساختار فوتبالمان ندیده ام. بدون برنامه ریزی نمی توانید موفق شوید. باید روی نقاط ضعف کار کرد چون جام جهانی جایی برای کوچکترین اشتباهی باقی نمی گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید