موفقیت دانش آموزان ایرانی در المپیادها نمونه ای از شکست کشورهای استعمارگر است


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900849

وزیر آموزش و پرورش گفت: موفقیت دانش آموزان ایرانی در المپیادهای مختلف و موفقیت های دانش آموزان نمونه ای از شکست سیاست های کشورهای استعمارگر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست هیات علمی و فرهنگی دانش آموزان نخبه ونزوئلا با بیان اینکه ویژگی مشترک ایران و ونزوئلا استبداد ستیزی و توجه کشورهای استعمارگر به کشورهایمان است، گفت: موفقیت دانش آموزان ایرانی در المپیادهای مختلف و موفقیت دانش آموزان نمونه ای از این شکست سیاست های کشورهای استعمارگر است.

وی دستاوردهای بالاترین نمرات دانش آموزان در المپیادهای نانو، پزشکی هسته ای، تولید واکسن، شیمی و فیزیک را حاصل رشد دانش آموزان ایرانی دانست و گفت: نظام سلطه در تلاش است تا سلطه خود را در دنیا را می‌خواهد، یعنی می‌خواهد از طریق آموزش پیدا کند، اما ما باید استقلال خود را با آموزش و علم ثابت کنیم.

نوری با بیان اینکه سابقه همکاری علمی طولانی مدت با دوست و برادر خود ونزوئلا داریم، گفت: یکی از اولین زمینه های همکاری همکاری دو کشور در زمینه نخبه پروری بود که شامل المپیک و تربیت و آموزش است. استفاده از خدمات آموزشی و استفاده از رویدادهای آموزشی مشترک برگزار شد.

وی با اشاره به درخواست دانشجویان نخبه ونزوئلایی برای تحصیل در رشته های پزشکی و کشاورزی گفت: می توانیم در هر دو زمینه به همکاری ادامه دهیم. به عنوان مثال در حوزه کشاورزی حدود 114 دانشکده کشاورزی داریم.

وی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی حمایت از کشورهای مقاومت است، گفت: همکاری ایران و سایر کشورهای جنبش مقاومت در زمینه مسائل آموزشی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید