مولوی عبدالحمید: ما خیرین کشور هستیم

مولوی عبدالحمید: ما خیرین کشور هستیم

نمایندگان مردم باید از حقوق مردم دفاع کنند
مولوی عبدالحمید امام جماعت اهل سنت زاهدان نیز در نماز جمعه این هفته گفت: ما دشمن نیستیم. ما خیرخواه همه هستیم. «متاسفانه به این کلمه که این مشکلات وجود دارد توجهی نشده است. وی خطاب به نیروهای امنیتی و نظامی گفت: شما فرزندان این مردم هستید. شما با زنان مهربانانه رفتار می کنید، با دانشجویان و دانشگاهیان که امید ملت ما هستند خوب رفتار می کنید. از دانشجویان و اساتید دانشگاه بشنوید. حرف مردم ملت را بشنوید…» به گزارش خبرآنلاین، وی با بیان اینکه اعتراض باید قوی باشد خطاب به معترضان گفت: مغازه را خراب نکنید. بانک را نشکن به نیروهای مسلح سنگ پرتاب نکنید و با نیروهای مسلح درگیر نشوید و آنها نباید با شما درگیر شوند. وی همچنین به دستگاه قضایی توصیه کرد به مبارزان معترض زنگ نزند: مردم گوش کنید. زندانیان سیاسی را آزاد کنید به آنها حکم سنگین ندهید.» مولوی عبدالحمید گفت: «قسمت بزرگی از مردم ایران معترض هستند. این اعتراض با بخش بزرگی از مردم شریک است. ما معتقدیم که مسئولان به حرف آنها گوش خواهند داد». به بیانیه نمایندگان مردم اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس بیانیه تندی خطاب به معترضان امضا کردند و این باعث تعجب من شد زیرا مجلس خانه ملت است، نمایندگان نماینده مردم هستند، شما باید به حرف مردم گوش دهید. برای حمایت از مردم…» وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: «شما به زندانیان دستور می دهید و در عین حال از حقوق مردم و حکومت حاکم دفاع می کنید. اما نامه می نویسید و خواستار اشد مجازات می شوید. آیا نمایندگان پارلمان های جهان نیز مانند شما عمل می کنند؟
امام اهل سنت زاهدان با اشاره به سخنان نایب رئیس مجلس گفت: متاسفم که نایب رئیس مجلس مردم مظلوم سیستان و بلوچستان را تجزیه طلب خواند و آنها را یاغی خواند. ما دشمن نیستیم. ما خیرخواه همه هستیم. متأسفانه به این کلمه که این مشکلات وجود دارد توجهی نشده است. از سنندج گرفته تا تهران، مشهد، اصفهان و شهرستان ها همه با اربعین شهید همدردی کردند. این بهترین نمونه از وحدت بود که نشان داده شد.» وی تاکید کرد که “همه تلاش کردند تا امنیت استان مختل نشود”. ما گفتیم که باید امنیت رعایت شود و چه کسانی باعث این حادثه شده اند. مردم به ناحق کشته شدند.» وی به سه نکته در این حوادث اشاره کرد و گفت: برای ما مهمتر محکومیت ظلم است، نکته دوم محاکمه عاملان و سردمداران و نکته سوم تهمت زدن است. تجزیه طلبی و جناح گرایی که متوجه این افراد است و نایب رئیس مجلس آن را تکرار می کند، باید از میان مردم حذف شود.
مولوی عبدالحامد گفت: «برخی از اقدامات دولت و دولت گام‌های مثبت است. برخی از پرسنل نظامی تغییر کردند. دستور تغییر کرده است. اینها گام های مثبتی هستند.”

دیدگاهتان را بنویسید